Παρακολουθώντας ως θεατές στη σκοτεινή αίθουσα τη νέα ταινία του Κεν Λόουτς «Η Τελευταία Παμπ», που ήδη προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες, οι δημοσιογράφοι Νόρα Ράλλη και Σοφοκλής Αρχοντάκης συζητούν για την ταινία: αναλύουν τους κεντρικούς άξονες του φιλμ, τη ματιά του σκηνοθέτη πάνω στα κυρίαρχα (παγκόσμια) ζητήματα της φτωχοποίησης του πληθυσμού και της ταυτόχρονης ανόδου μιας ακροδεξιάς κουλτούρας, αλλά και για τις έννοιες της «κοινότητας» και της «ελπίδας» που τόσο απασχολούν τον ίδιο το δημιουργό ανέκαθεν. Από την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου 2023, «Η Τελευταία Παμπ» του Λόουτς, σε σενάριο του επί σειρά ετών συνεργάτη του Πολ Λάβερτι, πήρε τη θέση της στο πάνθεον της κινηματογραφικής του δημιουργίας (κάνει κυρίως πολιτικό σινεμά, με ισχυρά στοιχεία κοινωνικής κριτικής), για να μας αφηγηθεί την ιστορία της συνύπαρξης δύο πολύ διαφορετικών κοινοτήτων: μιας παραπαίουσας κοινότητας πρώην ανθρακωρύχων στη Β. Αγγλία, ως αποτέλεσμα της νεοφιλελεύθερης πολιτικής που σάρωσε τη Βρετανία τη δεκαετία του 1980 επί διακυβένησης Θάτσερ έως και το Brexit το 2016, και μιας ομάδας Σύρων προσφύγων που εγκαθίσταται στην μικρή τους πόλη, μακριά από τον πόλεμο που συνεχίζεται στην πατρίδα τους. Πόσο τελικά διαφέρουν τα «παιδιά ενός κατώτερου θεού» δύο χωρών (σ.σ. τα παιδιά της αγγλικής κωμόπολης που δεν μπορούν καν να τραφούν σωστά από τη μια και τα προσφυγόπουλα από την άλλη), προερχόμενα από ένα τόσο διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο; Πόσα τους χωρίζουν και τι είναι αυτό που μπορεί να ενώσει ντόπιους και μετανάστες, με έναν τρόπο που ούτε οι ίδιοι φαντάζονται;
© Ηχοληψία/μιξάζ/mastering: Αντώνης Παπαβομβολάκης (Music Row Studio)
Πρωτότυπη μουσική: Στέφανος Ψαραδάκης
Παραγωγή:
Music Row Studio ®2023