podlist.gr

Αρχείο
Αρχείο

Αλκίνοος Ιωαννίδης: Η Κύπρος του ’70, η Ρωσία, το θέατρο, το τραγούδι και η ηλεκτρονική μουσική

Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης μάς γυρίζει πίσω στον γενέθλιο τόπο του, την Κύπρο, στις αναμνήσεις του πριν και μετά την εισβολή των Τούρκων, τις μουσικές που άκουγαν στο σπίτι τους και τους ήχους με τους οποίους μεγάλωσε. Ταξιδεύουμε μαζί του στην Αθήνα, στις σπουδές του στη Φιλοσοφική και το Εθνικό Θέατρο, όπου ήταν συμμαθητής με τον Νίκο Καραθάνο, την Έλλη Παπαγεωργακοπούλου και τη Φωτεινή Μπαξεβάνη, και στον πρώτο του δίσκο.

Παιδί του εικαστικού και ποιητή Ανδρέα Ιωαννίδη, αδερφός του ποιητή Λίνου Ιωαννίδη και γιος της ηθοποιού, ραδιοφωνικής παραγωγού και εκφωνήτριας του ΡΙΚ Μαριλένας Ιωαννίδη, έγινε ένας σπουδαίος δημιουργός, αν και, όπως αποκαλύπτει, αν δε γινόταν μουσικός, θα ήθελε να γίνει μελισσοκόμος, αρχαιολόγος ή σκηνοθέτης του κινηματογράφου.

Η σχέση του με το κοινό, οι αγωνίες του και η επαφή του με τον κόσμο, η απόφασή του να ζήσει εκτός Αθηνών και ο δρόμος του στη μουσική, σε μια ζωντανή και συγκινητική αφήγηση, μέσα από την οποία περιγράφεται και ο τρόπος με τον οποίο συγκροτήθηκε η μουσική του προσωπικότητα μέσα στην εποχή μας. 

Στην καραντίνα ασχολήθηκε με επιμονή και μεγάλη προσήλωση με τον ήχο, μέσα σε κονσόλες σε ένα μικρό στούντιο και τώρα ετοιμάζεται να συναντηθεί με την παρέα των μουσικών που έγραψαν μαζί, πριν από είκοσι χρόνια, το live στον Λυκαβηττό. Με συνοδοιπόρους του τον Σταύρο Λάντσια στο πιάνο και τα πλήκτρα, τον Μιλτιάδη Παπαστάμου στο ηλεκτρικό βιολί, το μαντολίνο και τη φυσαρμόνικα, τον Γιώτη Κιουρτσόγλου στο ηλεκτρικό μπάσο και το άταστο ηλεκτρικό μπάσο και τον Μιχάλη Καπηλίδη στα τύμπανα, ετοιμάζονται, όπως λέει ο ίδιος, να παίξουν «ξανά μαζί σε μια ηλεκτρική γιορτή, τραγουδώντας όσα μας φέρνουν σήμερα εδώ», ενώ έχει γράψει τη μουσική στους στίχους του Νίκου Γκάτσου στον «Ματωμένο Γάμο», σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη, και αφηγείται πόσο του λείπει και πόσο εκτιμά την εμπειρία του θεάτρου. Αυτή είναι η πρώτη φορά που γράφει μουσική για θέατρο στην Ελλάδα.

Περισσότερα επεισόδια

Πώς απεικονίζει κανείς την αγάπη στον δημόσιο χώρο;

Καλοκαίρι του 2022, ο εικαστικός Τίμοθυ Λασκαράτος μεταφύτευσε από τον κήπο της εξοχικής κατοικίας του Λάμπρου Ευταξία στην Ελευσίνα στην παραλία μια φραγκοσυκιά πιστεύοντας ότι επάνω της εραστές θα χαράξουν τα αρχικά τους και παραδίπλα αποκατέστησε σανίδες μιας ξύλινης αποβάθρας όπου έγραψε στίχους και φράσεις που προέκυψαν από εργαστήριο που υλοποιήθηκε με την queer κοινότητα της περιοχής....

Μυστήριο 93 Ξυλίκι: Ένας καλλιτεχνικός στοχασμός πάνω στον χρόνο

Η ομάδα Amor Omnia, στo πλαίσιo της 2023 ΕΛΕVΣΙΣ Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, παρουσίασε τη δράση Μυστήριο 93 ΞΥΛΙΚΙ με τίτλο «Post Scriptum», ένα θεατροποιημένο αναλόγιο με θέμα του το γεγονός και το βίωμα της αρπαγής και της απουσίας, στον χώρο του Πάρκινγκ Παλαιού Ελαιουργείου Ελευσίνας. Τρεις ηθοποιοί, η Ιωάννα Παππά (η Β), ο Αλκης Παναγιωτίδης (ο Α) και ο εμπνευστής και σκηνοθέτης...

Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

Τι κοινό μπορει να έχουν δύο ξεχωριστά μυστήρια που δημιουργήθηκαν από δύο διαφορετικούς καλλιτέχνες για τον ίδιο σκοπό; Το ένα, το Μυστήριο 77 δημιουργήθηκε το 2021 από τον γλύπτη Ανδρέα Λόλη και ήταν μια διαδρομή 12 «επεισοδίων» που αποτελούταν από τα περίφημα γλυπτά από μάρμαρο του σημαντικού καλλιτέχνη, ένα ολόκληρο «εργοτάξιο» ανασκαφής με τίτλο «Πίσω από το θέατρο», και το άλλο, το οποίο...