podlist.gr

Αρχείο
Αρχείο

Ε_ΦΥΓΑ: Μια τριλογία για την προσφυγιά

Για τη σκηνοθέτιδα Γιολάντα Μαρκοπούλου όλα ξεκίνησαν με μια παράσταση που έμελλε να εξελιχτεί σε πολυμεσική εγκατάσταση με τον τίτλο Ε_ΦΥΓΑ και αφορούσε τη αναγκαστική μετεγκατάσταση ξένων κυρίως νέων ανθρώπων από την Ασία, στην Ελλάδα.

Αυτό αποτέλεσε έναυσμα για να καταπιαστεί με την προσφυγιά και να εστιάσει σε δύο ιστορικές στιγμές της νεότερης Ελλάδας. Έτσι δημιουργήθηκαν το Ε_ΦΥΓΑ Μικρασία στον Συνοικισμό της Άνω Ελευσίνας, γειτονιά όπου εγκαταστάθηκαν οι Μικρασιάτες πρόσφυγες μετά το 1922 και το Ε_ΦΥΓΑ Πόντος στο Αναψυκτήριο της παραλίας της Ελευσίνας και στο κάμπινγκ ΟΑΣΙΣ, στο οποίο πρωταγωνιστούσαν μέλη της τοπικής κυρίως ποντιακής κοινότητας.

Η καθεμιά παράσταση αποτέλεσε ένα είδος εξελιγμένης μορφής θεάτρου – ντοκουμέντο με ζωντανές αφηγήσεις και παρεμβάσεις που αναδείκνυαν το πολιτιστικό υπόβαθρο και τη συγκλονιστική περιπέτεια της βίαιης αποκοπής από την πατρίδα όσων συμμετείχαν. Ξανακτίζοντας νέες πατρίδες, όπως στην περίπτωση της Ελευσίνας, με ψυχικά αποθέματα και με όσα «υλικά» κουβαλούσε ο καθένας και η καθεμία στις συναισθηματικά αποσκευές του ταξιδιού χωρίς επιστροφή.

Μια τριλογία υπό τον γενικό τίτλο Μυστήριο 13 της οποίας το δεύτερο μέρος, το Ε_ΦΥΓΑ Μικρασία παίχτηκε με ιδιαίτερα μεγάλη επιτυχία πέντε φορές στο πλαίσιο της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, κλείνοντας (λίγο πριν από τη λήξη του έτους της πολιτιστικής πρωτεύουσας) πανηγυρικά τον κύκλο των παραστάσεων του στον τόπο όπου δημιουργήθηκε.

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Γιολάντα Μαρκοπούλου για την τριλογία Μυστήριο 13 Ε_ΦΥΓΑ, την έμπνευση πίσω από τη σύλληψή της και όλα όσα ήθελε να πει μέσα από αυτή.

Μια παραγωγή της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.

Η δράση υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0. Με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης NextGenerationEU.

Περισσότερα επεισόδια

Νίκο Κολιούκο, είναι pretentious το τετράγωνο κάδρο του Ξαβιέ Ντολάν στο «Mommy»;

Οι περισσότεροι μάθαμε το όνομά του πριν από λίγες εβδομάδες, όταν η μικρού ταινία του «Το χάος που άφησε πίσω της» έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο πρόσφατο Φεστιβάλ Καννών και τιμήθηκε με το δεύτερο μεγάλο βραβείο του Επίσημου Διαγωνιστικού Σπουδαστικού Τμήματος του Φεστιβάλ, LΑ CINEF. Ο νεαρός σκηνοθέτης Νίκος Κολιούκος έβαλε με θόρυβο το όνομά του στη λίστα των δημιουργών της νέας...

Η Χριστίνα Βούλγαρη τοποθετεί τη «Miss Congeniality» στον θρόνο που της αναλογεί

Επιτέλους μια καθαρόαιμη κωμωδία σε αυτό το podcast! Η πολύ αγαπητή stand up comedian και δημιουργός του Snap - Athens Queer Comedy Club Χριστίνα Βούλγαρη αγαπά το «Miss Congeniality» και τη Σάντρα Μπούλοκ και μιλά με τον Αλέξανδρο Διακοσάββα για την εξέλιξη της κωμωδίας από τα early ‘00s μέχρι σήμερα, την πολιτική ορθότητα, τα no-no της σάτιρας και, βέβαια, την παγκόσμια ειρήνη! Το Snap -...

Γιώργο Γούση, δεν περίμενα ποτέ ότι θα επέλεγες Τζεϊλάν για ταινία της ζωής σου

Αργά, μακρόσυρτα πλάνα σπάνιας ομορφιάς, μεγάλες, σύνθετες διαλογικές σκηνές, ήρωες σε υπαρξιακή κρίση: το σινεμά του πολυβραβευμένου Νουρί Μπιλγκέ Τζεϊλάν απαιτεί υπομονή, αλλά ανταμείβει. Ο σκηνοθέτης των «Μαγνητικών Πεδίων» και του «Χειροπαλαιστή» Γιώργος Γούσης ανατρέχει σε μια από τις πρώιμες δουλειές του σπουδαιότερου εν ζωή Τούρκου σκηνοθέτη, το «Climates» του 2006, και θυμάται γιατί τον...