podlist.gr

Αρχείο
Αρχείο

Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Μία πολιτιστική πρωτεύουσα γίνεται για το μετά της»

Από τις 15-17/12, η χρονιά του τίτλου της Ελευσίνας φτάνει στο τέλος της με ένα τριήμερο γεμάτο με ανεπανάληπτες δράσεις, έργα και εκδηλώσεις σε όλη την πόλη, που σηματοδοτούν την έναρξη μιας νέας εποχής για την Ελευσίνα και τον πολιτισμό γενικότερα.

Στις τελετές λήξης εγκαινιάζονται μέρη όπως οι Αποθήκες του Παλαιού Ελαιουργείου και το Σινέ Ελευσίς, κάνουν πρεμιέρα καλλιτεχνικά έργα όπως οι «Ελευσίνιοι», ξεκινά το «In Situ Realities Eleusis Documentary Festival», θα δούμε μία αλλιώτικη βίντεο-εγκατάσταση στον Πρώην Κινηματογράφο Ορφέα, θα συναντήσουμε τη νεολαία κάθε ηλικίας στο ARKOPOLIS και το Skatepark, αλλά και τον «Πήλινο στρατό της Ελευσίνας» -τους ηρωικούς εργαζόμενούς της στα εγκαίνια του πρώην εργοστασίου χρωμάτων ΙΡΙΣ.

Κι ακόμα, θα βυθιστούμε στην τελετουργία των ιερών τραγουδιών στο X-Bowling Art Center, θα ακούσουμε τους κατοίκους της πόλης να τραγουδούν, θα βολτάρουμε στον Παλαιό Σιδηροδρομικό Σταθμό Ελευσίνας για μια ακόμα φορά, θα δούμε μια αναπάντεχη δύση μπροστά από το Αναψυκτήριο, θα περιηγηθούμε στα μέρη που έχουν ζωντανέψει και στα οποία θα επιστρέφουμε ξανά και ξανά ανακαλύπτοντας τις Ιστορίες της Ελευσίνας που από τώρα και στο εξής ανοίγουν το δικό τους κύκλο που σηματοδοτεί τη δική μας διαρκή επιστροφή στον τόπο του μυστηρίου, των Μυστηρίων και της διαρκώς μεταλλασσόμενης και πάντα ενδιαφέρουσας νέας πραγματικότητά της.

Λίγες μέρες πριν το εορταστικό αυτό τριήμερο, λοιπόν, ο γενικός καλλιτεχνικός διευθυντής της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, Μιχαήλ Μαρμαρινός συζητά με την Αργυρώ Μποζώνη για την Ελευσίνα ως τόπο πολιτισμικής συνάντησης και ιδέων, καθώς επίσης για την άυλη και υλική παρακαταθήκη που αφήνει η διοργάνωση στην πόλη.

Μια παραγωγή της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.

Η δράση υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0. Με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης NextGenerationEU.

Περισσότερα επεισόδια

Νίκο Κολιούκο, είναι pretentious το τετράγωνο κάδρο του Ξαβιέ Ντολάν στο «Mommy»;

Οι περισσότεροι μάθαμε το όνομά του πριν από λίγες εβδομάδες, όταν η μικρού ταινία του «Το χάος που άφησε πίσω της» έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο πρόσφατο Φεστιβάλ Καννών και τιμήθηκε με το δεύτερο μεγάλο βραβείο του Επίσημου Διαγωνιστικού Σπουδαστικού Τμήματος του Φεστιβάλ, LΑ CINEF. Ο νεαρός σκηνοθέτης Νίκος Κολιούκος έβαλε με θόρυβο το όνομά του στη λίστα των δημιουργών της νέας...

Η Χριστίνα Βούλγαρη τοποθετεί τη «Miss Congeniality» στον θρόνο που της αναλογεί

Επιτέλους μια καθαρόαιμη κωμωδία σε αυτό το podcast! Η πολύ αγαπητή stand up comedian και δημιουργός του Snap - Athens Queer Comedy Club Χριστίνα Βούλγαρη αγαπά το «Miss Congeniality» και τη Σάντρα Μπούλοκ και μιλά με τον Αλέξανδρο Διακοσάββα για την εξέλιξη της κωμωδίας από τα early ‘00s μέχρι σήμερα, την πολιτική ορθότητα, τα no-no της σάτιρας και, βέβαια, την παγκόσμια ειρήνη! Το Snap -...

Γιώργο Γούση, δεν περίμενα ποτέ ότι θα επέλεγες Τζεϊλάν για ταινία της ζωής σου

Αργά, μακρόσυρτα πλάνα σπάνιας ομορφιάς, μεγάλες, σύνθετες διαλογικές σκηνές, ήρωες σε υπαρξιακή κρίση: το σινεμά του πολυβραβευμένου Νουρί Μπιλγκέ Τζεϊλάν απαιτεί υπομονή, αλλά ανταμείβει. Ο σκηνοθέτης των «Μαγνητικών Πεδίων» και του «Χειροπαλαιστή» Γιώργος Γούσης ανατρέχει σε μια από τις πρώιμες δουλειές του σπουδαιότερου εν ζωή Τούρκου σκηνοθέτη, το «Climates» του 2006, και θυμάται γιατί τον...