podlist.gr

Αρχείο
Αρχείο

Οι επτά φωτεινοί κύκλοι της Ελευθερίας Ντεκώ στην Ελευσίνα

Το καλοκαίρι που μας πέρασε η διεθνώς βραβευμένη πρωτοπόρος της τέχνης του φωτισμού στην Ελλάδα, Ελευθερία Ντεκώ παρενέβη στον δημόσιο χώρο της Ελευσίνας με δυο δράσεις που υπάγονται στον δεύτερο άξονα της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα και αφορούν το περιβάλλον, την αειφορία και την ευημερία, σε μια προσπάθεια αναζήτησης νέων τρόπων ώστε η πόλη, τα μνημεία και τα τοπόσημά της να γίνουν κτήμα όλων, εστιάζοντας στην ανάγκη επαναπροσδιορισμού της σχέσης των ανθρώπων με τη φύση και το περιβάλλον ως προϋπόθεση για τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Το πρώτο σκέλος της με τίτλο «Εlefsina by night» αφορούσε φωτιστικές εγκαταστάσεις στον δημόσιο χώρο. Η Ντεκώ τόλμησε μια νυχτερινή διαδρομή σε σημεία της πόλης, ενώ κοντοστάθηκε για να φωτίσει, άλλοτε στοχαστικά άλλοτε ανάλαφρα, το παρελθόν, το παρόν, τον μύθο, την ιστορία της πόλης ή του καθενός μας. Φωτιστικές εγκαταστάσεις, light-shows και βιντεοπροβολές με περφόρμανς φώτισαν κάποιες βραδιές τη Βλύχα, τα Φουγάρα, τον Κρόνο, το Ίρις. 

Το δεύτερο σκέλος ήταν μια site specific περφόρμανς στον χώρο του Νεκροταφείου Πλοίων, στη Βλύχα, όπου ο σύγχρονος μύθος αναδύθηκε μετά τη δύση του ήλιου από τους εμβληματικούς καλλιτέχνες του είδους Sara Pearson και Patrick Wildrig που διευθύνουν από το 1987 το Pearson Widrig DanceTheater.

Στο podcast, η πολυβραβευμένη φωτίστρια, η οποία θα συμμετέχει και στην επερχόμενη τελετή λήξης, συζητά με την Αργυρώ Μποζώνη για την Ελευσίνα, τόπο καταγωγής της, την ιδέα να φωτίσει εμβληματικά μέρη της και την ιστορία της Περσεφόνης μέσα από επτά φωτεινούς κύκλους.

Μια παραγωγή της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.

Η δράση υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0. Με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης NextGenerationEU.

Περισσότερα επεισόδια

Νίκο Κολιούκο, είναι pretentious το τετράγωνο κάδρο του Ξαβιέ Ντολάν στο «Mommy»;

Οι περισσότεροι μάθαμε το όνομά του πριν από λίγες εβδομάδες, όταν η μικρού ταινία του «Το χάος που άφησε πίσω της» έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο πρόσφατο Φεστιβάλ Καννών και τιμήθηκε με το δεύτερο μεγάλο βραβείο του Επίσημου Διαγωνιστικού Σπουδαστικού Τμήματος του Φεστιβάλ, LΑ CINEF. Ο νεαρός σκηνοθέτης Νίκος Κολιούκος έβαλε με θόρυβο το όνομά του στη λίστα των δημιουργών της νέας...

Η Χριστίνα Βούλγαρη τοποθετεί τη «Miss Congeniality» στον θρόνο που της αναλογεί

Επιτέλους μια καθαρόαιμη κωμωδία σε αυτό το podcast! Η πολύ αγαπητή stand up comedian και δημιουργός του Snap - Athens Queer Comedy Club Χριστίνα Βούλγαρη αγαπά το «Miss Congeniality» και τη Σάντρα Μπούλοκ και μιλά με τον Αλέξανδρο Διακοσάββα για την εξέλιξη της κωμωδίας από τα early ‘00s μέχρι σήμερα, την πολιτική ορθότητα, τα no-no της σάτιρας και, βέβαια, την παγκόσμια ειρήνη! Το Snap -...

Γιώργο Γούση, δεν περίμενα ποτέ ότι θα επέλεγες Τζεϊλάν για ταινία της ζωής σου

Αργά, μακρόσυρτα πλάνα σπάνιας ομορφιάς, μεγάλες, σύνθετες διαλογικές σκηνές, ήρωες σε υπαρξιακή κρίση: το σινεμά του πολυβραβευμένου Νουρί Μπιλγκέ Τζεϊλάν απαιτεί υπομονή, αλλά ανταμείβει. Ο σκηνοθέτης των «Μαγνητικών Πεδίων» και του «Χειροπαλαιστή» Γιώργος Γούσης ανατρέχει σε μια από τις πρώιμες δουλειές του σπουδαιότερου εν ζωή Τούρκου σκηνοθέτη, το «Climates» του 2006, και θυμάται γιατί τον...