podlist.gr

ATHENS VOICE Podcast
ATHENS VOICE Podcast

Τα βιβλία της ελευθερίας | Αλεξίς ντε Τοκβίλ: Η Δημοκρατία στην Αμερική

Ένας νεαρός Γάλλος φτάνει στην Αμερική το 1831. Υποτίθεται ότι ταξιδεύει για να μελετήσει τις φυλακές στην πραγματικότητα, ψάχνει το μέλλον της δημοκρατίας. Ο Αλεξίς ντε Τοκβίλ γυρίζει τις Ηνωμένες Πολιτείες, μιλάει με δικαστές, αγρότες, εμπόρους, ιερείς. Και γράφει το πιο διορατικό βιβλίο για το πώς λειτουργεί μια κοινωνία ελεύθερων ανθρώπων. Εκεί όπου όλοι είναι ίσοι, αλλά κανείς δεν είναι ίδιος.

Στο τέταρτο επεισόδιο των Βιβλίων της Ελευθερίας, περνάμε τον Ατλαντικό για να δούμε πώς η ελευθερία οργανώθηκε σε θεσμούς και γιατί, ακόμα και σήμερα, η Αμερική παραμένει το πιο επιτυχημένο πολιτικό πείραμα της νεωτερικότητας.

Συντελεστές
Αφήγηση: Επιστήμη Μπινάζη
Sound design: Δάφνη Γερογιάννη

Πηγή: https://www.athensvoice.gr/gallery/podcasts

Περισσότερα επεισόδια

Τα βιβλία της ελευθερίας | Μπενζαμέν Κονστάν: Η ελευθερία των αρχαίων και των νεωτέρων

Τι σημαίνει να είσαι ελεύθερος; Να συμμετέχεις στη λήψη αποφάσεων, όπως οι αρχαίοι πολίτες των πόλεων-κρατών; Ή να έχεις τον δικό σου ιδιωτικό χώρο, όπου κανείς δεν μπορεί να σε ελέγχει;Το 1819, ο Μπενζαμέν Κονστάν κάνει μια διάλεξη στο Παρίσι και αλλάζει για πάντα τον τρόπο που βλέπουμε την ελευθερία. Ξεχωρίζει την πολιτική ελευθερία των αρχαίων από την προσωπική ελευθερία των νεωτέρων. Και...

Αλήθειες με τη Σουζάνα Παπαφάγου | Γιατί αγχωνόμαστε χωρίς λόγο

Ξυπνάτε ένα πρωί και κάτι δεν πάει καλά. Η καρδιά σας χτυπά πιο γρήγορα, το στήθος βαραίνει κι ένα αίσθημα ανησυχίας απλώνεται χωρίς προειδοποίηση. Δεν έχει συμβεί τίποτα. Κι όμως, το σώμα σας συμπεριφέρεται σαν να κινδυνεύει.Στο επεισόδιο αυτό, η Σουζάνα Παπαφάγου, Κλινική Αναπτυξιακή Ψυχολόγος και Ψυχοθεραπεύτρια, εξηγεί με απλό αλλά επιστημονικά ακριβή τρόπο τι συμβαίνει όταν βιώνουμε άγχος...

Business & Marketing Tips | Η στιγμή που ο καταναλωτής σας ψάχνει

Στο 181ο podcast της στήλης Business & Marketing Tips της Athens Voice με τίτλο «Η στιγμή που ο καταναλωτής σας ψάχνει», συζητάμε για τις micromoments — τις μικρές εκείνες στιγμές που όμως καθορίζουν μεγάλες αποφάσεις αγοράς. Πότε και πώς ψάχνει ο πελάτης σας για πληροφορίες; Τι κάνει όταν θέλει να μάθει, να πάει, να κάνει ή να αγοράσει; Και το πιο σημαντικό: πού βρίσκεστε εσείς εκείνη τη...