podlist.gr

ATHENS VOICE Podcast
ATHENS VOICE Podcast

Ζήσε με αγάπη - Ξένια Κούρτογλου | Πώς να χτίζετε αυτοεκτίμηση

Η αιτία για τις περισσότερες άνισες σχέσεις, σχέσεις όπου υπάρχει ένα θύμα και ένας θύτης, σχέσεις που τις κυβερνάει ο φόβος, οι απειλές, οι προσβολές και η απαξίωση, έχουν στην ρίζα τους την χαμηλή αυτοεκτίμηση, και από την μεριά του θύτη και από την μεριά του θύματος. Κι ας πιστεύουμε κάποιες φορές το αντίθετο. Ο άνθρωπος που υποτιμάει και προσβάλει τον σύντροφό του, τον συνεργάτη του ή και το παιδί του ακόμα, πρώτα απ’ όλους υποτιμάει τον εαυτό του. Θυμωμένος και οργισμένος, προσπαθεί να δείξει κάτι καλύτερο από αυτό που είναι και ξεσπάει στους αδύναμους κρίκους, εκεί που αισθάνεται ότι έχει εξουσία. Από την άλλη μεριά, το θύμα, έχει επίσης χαμηλή αυτοεκτίμηση, πιστεύει τα χειρότερα για τον εαυτό του και γι’ αυτό δέχεται και υπομένει την υποτίμηση. Θα μοιραστώ σήμερα κάποιους τρόπους που μπορείτε καθημερινά να χτίζετε την αυτοεκτίμησή σας, έτσι ώστε να βάζετε όρια και να μην δέχεστε από κανέναν να σας υποτιμά, να σας μειώνει και να σας προσβάλει.

Ξεκινήστε από την αυτογνωσία. Για να εκτιμήσετε τον εαυτό σας χρειάζεται πρώτα να τον γνωρίζετε και να τον αποδέχεστε. Κάθε μέρα αφιερώστε λίγο χρόνο στον εαυτό σας για να τον καταλάβετε, να συνειδητοποιήσετε τα χαρακτηριστικά σας, τα θέλω σας, τις δυνατότητές σας, τις εμπειρίες σας και τις πληγές σας και να τις αποδεχτείτε με αγάπη.

Φτιάξτε μια λίστα αυτοεκτίμησης. Πάρτε χαρτί και μολύβι και καταγράψτε όλα σας τα προσόντα, χαρίσματα, ταλέντα, νίκες, επιτυχίες, κορυφαίες εμπειρίες από τότε που ήσασταν παιδί μέχρι σήμερα. Βγάλατε την πρώτη Δημοτικού; Επιτυχία! Μην το υποτιμάτε με την ηλικία και την εμπειρία που έχετε σήμερα. Δείτε το με τα μάτια ενός εξάχρονου παιδιού. Εμπλουτίστε τη λίστα σας ρωτώντας κοντινούς σας ανθρώπους που σας αγαπούν και τους εμπιστεύεστε, και κάθε μέρα να προσθέτετε ότι καινούργιο σκεφτείτε ή συμβαίνει.

Βάλτε τη λίστα αυτοεκτίμησης σε Εμφανές Σημείο: όταν αυτή τη λίστα την διαβάζετε ξανά και ξανά, θυμόσαστε όλα όσα θετικά έχετε σαν προσωπικότητα. Και αυτό χρειάζεται για να αντισταθμίσει την έμφυτη τάση που όλοι έχουμε να κολλάμε στα αρνητικά, στις ελλείψεις και στις αποτυχίες, ενώ πολύ λίγο γιορτάζουμε τα καλά και τις επιτυχίες. Να λέτε τακτικά ένα «μπράβο» στον εαυτό σας, θα σας φτιάχνει το κέφι και μην ξεχνάτε πως όλοι έχουμε ένα μικρό παιδί μέσα μας που διψάει για να ακούσει το σ’ αγαπώ και το μπράβο.

Συχνά και συστηματικά κάνετε έναν απολογισμό για την εξέλιξή σας. Είναι η ωραιότερη και πιο χρήσιμη σύγκριση που μπορείτε να κάνετε. Κάθε τρίμηνο, εξάμηνο, ή χρόνο, πάρτε λίγο χρόνο και αναλογιστείτε στο διάστημα που έχει περάσει πώς έχετε εξελιχτεί. Τι ζήσατε, τι προσφέρατε, σε τι βελτιωθήκατε, πώς προοδεύσατε, τι δυσκολίες περάσατε και ξεπεράσατε. Η πρόοδός σας θα σας δίνει καινούργια δύναμη κάθε φορά. 

Πηγή: https://www.athensvoice.gr/gallery/podcasts

Περισσότερα επεισόδια

Taste Μakers by efood: Ο Μιχάλης Μαντζουράνης μιλάει για το Jackaroo

Το όνομα «Jackaroo» σημαίνει βοηθός αγελαδάρη. Ποιος, όμως, έστησε όλη την ιδέα πίσω από το μαγαζί με τις μεγαλύτερες ουρές στην Αθήνα;Είναι ο Μιχάλης Μαντζουράνης και στο σημερινό επεισόδιο The Taste Makers by efood μας μιλάει για την έμπνευσή του, για το πώς καταφέρνει να φέρει εις πέρας τόσες παραγγελίες καθημερινά, αλλά και μας αποκαλύπτει αποκλειστικά τα επόμενά του σχέδια, που κι αυτά...

Αλήθειες με τη Σουζάνα Παπαφάγου | Ατελοφοβία: Ο φόβος να μην είμαι αρκετός

Υπάρχουν άνθρωποι που δεν ξεκινούν τίποτα αν δεν είναι σίγουροι πως θα το κάνουν τέλεια. Άλλοι που διορθώνουν ξανά και ξανά το παραμικρό, ώσπου χάνουν τη χαρά της δημιουργίας. Και κάποιοι που μένουν ακίνητοι — όχι από τεμπελιά, αλλά από φόβο. Φόβο μήπως φανούν ατελείς.Σε αυτό το επεισόδιο των Αληθειών, η Σουζάνα Παπαφάγου ανοίγει μια βαθιά συζήτηση για την ατελοφοβία, τον φόβο της ατέλειας και...

Business & Marketing Tips | Word of Mouth Marketing: Ο πελάτης ως η πιο ισχυρή διαφήμιση

Στο 182o podcast της στήλης Business & Marketing Tips της Athens Voice με τίτλο «Επενδύστε στο word of mouth», συζητάμε για τη δύναμη της πιο παλιάς —αλλά και πιο αποτελεσματικής— μορφής διαφήμισης: της σύστασης από στόμα σε στόμα.Γιατί να ψάχνετε τον επόμενο celebrity ambassador, όταν ο πιο ισχυρός πρεσβευτής της μάρκας σας μπορεί να είναι… ο ίδιος ο πελάτης σας;Μαζί αναλύουμε:Πώς η ποιότητα...