Φαινόμενο ClubHouse: Newsfeed by Grow-Digital
Στο Digital Jam Podcast #77 έχουμε Newsfeed by Grow-Digital με τον Σταύρο και μιλάμε για το πιο FOMO-trend social media των τελευταίων ημερών που μιλάνε όλοι, το ClubHouse.
Τι είναι το ClubHouse;
Το Clubhouse είναι ένα voice-only social media app που ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2020 και δημιουργήθηκε από τους Paul Davison, Rohan Seth. Βγήκε στον αέρα μόνο για iOS και με λογική invitation-only, δηλαδή μπορείς να μπεις μόνο με πρόσκληση από έναν άλλο χρήστη.
Έχοντας ως πυρήνα την Silicon Valley, το Clubhouse σημείωσε αύξηση χρηστών ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες. Τον Μάιο του 2020 το ClubHouse εκτιμήθηκε στα 100 εκατομ. δολλάρια, τον Ιανουάριο του 2021 στα 1δις.
Τον Μάιο το social media φιλοξενούσε μόλις 1,500 χρήστες, μια ελίτ θα μπορούσε να πει κανείς της Silicon Valley. Παρότι λειτουργούσε μόνο για Apple iOS και μόνο με invitations, τον Δεκέμβριο έφτασε ξαφνικά τους 600,000, τον Ιανουάριο τους 2,000,000 και τον Φεβρουάριο έφτασε τους 10 εκατομμύρια χρήστες.
Τον Ιανουάριο η φήμη του εκτινάχθηκε όταν o Elon Musk συμμετείχε σε μια συνέντευξη του GOOD TIME club. Και συνεχίστηκε με τα tweet του Musk ότι θέλει να κάνει Clubhouse με τον Kanye West, και τον Βλαντιμίρ Πούτιν (τον τελευταίο χωρίς επιτυχία). Εξίσου μπλέχτηκαν με το CH πολλοί διάσημοι όπως ο Drake, o Kevin Hart, o Mark Zuckerberg (ουπσ), ο MC Hammer, ο Ashton Kutcher, ο Jared Leto και η Oprah Winfrey.
Προσκλήσεις και από το eBay
Στην όλη περίπτωση του φαινομένου με το invitation model, ήρθε και το εμπόριο προσκλήσεων μέσα από το ebay 🤦♂️.
Πως λειτουργεί;
Το Clubhouse ακολουθεί μια λογική που προσπαθεί να φέρει τις συζητήσεις, ομιλίες, meetups σε μια voice-only εμπειρία. Υπάρχουν τα "δωμάτια" που δημιουργούνται από τους διοργανωτές/ομιλητές πάνω σε συγκεκριμένα θέματα, ενώ ο μπορείς να συμμετάσχεις και να μιλήσεις και εσύ αν σου δώσουν την δυνατότητα σηκώνοντας το χέρι σου (όπως το zoom).
Μπορείς φυσικά να ακολουθείς τους αγαπημένους σου speakers για να μη χάνεις συζητήσεις τους.
Μπορείς να προγραμματίσεις ένα ένα room (και να έχεις και ένα invite link) αλλά μπορείς και να δημιουργήσεις ένα "αυθόρμητο" room που να είναι public για όλους, social (μόνο στο δίκτυο σου) ή private μόνο για όσους πάρουν invite. (discaimer: στο podcast εσφαλμένα δεν ήμασταν σίγουροι για την δυνατότητα του private room)
Ήρθε για να μείνει ή ένα ακόμα trend;
Στο podcast συζητάμε για το εαν το Clubhouse θα μπει στη ζωή μας ή θα σκάσει σαν τα υπόλοιπα social που έκαναν το buzz. Με το twitter να μπαίνει δυναμικά στο χώρο με το Twitter Spaces αλλά και το facebook να ενισχύει τα instagram lives για έως 4 συνομιλητές ταυτόχρονα, φαίνεται πως όλοι θα προσπαθήσουν να πάρουν ένα μερίδιο από την πίτα του Clubhouse. (Το Linkedin γιατί όχι όμως;)
Ποιος θα κερδίσει από το ClubHouse;
Συζητάμε για το ποιος μπορεί να ωφεληθεί άμεσα από το social media Clubhouse, πως μπορεί να δουλέψει για επιχειρήσεις, public speakers αλλά και για το digital marketing συνολικά. Πως μπορεί μια επιχείρηση να κάνει πρόμο;
Subscription model & tickets
Δεν το αναφέρουμε στο podcast αλλά, στο blog του το Clubhouse έχει ανακοινωθεί ότι δουλεύουν για να ενεργοποιήσουν στο μέλλον την δυνατότητα στους creators να πληρώνονται απευθείας μέσα από tickets ή κάποιο συνδρομητικό μοντέλο.
Διαβάστε Περισσότερα για τo ClubHouse
Διαβάστε στο Grow-Digital Τι Είναι το Clubhouse και διάβασε για το τελευταιο ClubHouse Session Digital Marketing In House vs Agency . Stay tuned και εκεί για επόμενα Sessions
Ακούστε τις αλλαγές που θα φέρει το iOs 14 στο Digital Marketing στο Digital Jam Podcast 74
Το Newsfeed είναι μια ενότητα του Digital Jam Podcast σε συνεργασία με το Grow-Digital.gr, το 1ο digital marketing news blog στην Ελλάδα. Μαζί μας ο Σταύρος Θεοδωράτος.
Footer Επεισοδίου
Στο Digital Jam Podcast συζητάμε μικρά & μεγάλα θέματα σχετικά με το digital marketing, το PPC και τα social media κάθε βδομάδα.
Spotify: Πάτα το καμπανάκι για να