podlist.gr

Σοβαρά παιχνίδια | Επ.2

Tι είναι τα "serious games" και πώς μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαίδευση και να συμβάλουν στην ευαισθητοποίησή μας απέναντι σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα;

Ο  αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης, Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστήμιου Αιγαίου, Σπύρος Βοσινάκης, αναλύει την αξία τους και εξηγεί πώς μπορούν να συντελέσουν στη διαμόρφωση της σύγχρονης κοινωνίας.


Περισσότερα για τον Σπύρο Βοσινάκη εδώ:

https://www.syros.aegean.gr/el/staff/kathigites-kai-lektores/anaplirotes-kathigites/spyros-bosinakis

https://sites.google.com/view/svosinakis

Αλλά και περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με όσα συζητήθηκαν:

  • Δύο πρόσφατες ερευνητικές δουλειές για ενσυναίσθηση ως προς τα θύματα ρατσισμού ή προκαταλήψεων μέσω Εικονικής Πραγματικότητας:
  1. από το MIThttps://news.mit.edu/2023/simulating-discrimination-virtual-reality-0105
  2. από το Stanford (σε συνεργασία με ColumbiaUniversity) https://digitaleducation.stanford.edu/news/virtual-reality-experience-aims-raise-personal-awareness-racisms-effects
  • Εκπαιδευτικές εφαρμογές των πολύ δημοφιλών (ειδικά στα παιδιά) περιβαλλόντων Minecraft και Roblox:

Μinecraft education: https://education.minecraft.net/enus

Roblox education: https://education.roblox.com/

  • Toyoutopia ένα seriousgame που προωθεί τον διάλογο (χωρίς να παίρνει θέση) στα παιδιά σχετικά με την οικολογία και τη βιώσιμη ανάπτυξη, παρουσιάζοντάς τους τις συνέπειες των επιλογών τους: https://antle.iat.sfu.ca/research/youtopia/


*Από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος κυκλοφορεί σε επιστημονική επιμέλεια του κ. Βοσινάκη το βιβλίο Η τέχνη του σχεδιασμού παιχνιδιών του Jesse Schell.

Πηγή: https://podcasters.spotify.com/pod/show/klidarithmos/episodes/2-e2vv4vg

Περισσότερα επεισόδια

Η ψευδαίσθηση της πληροφορίας στο διαδίκτυο | Επ. 6

Τι διακρίνει την καλή από την κακή πληροφορία; Πώς μπορούμε να τις ξεχωρίσουμε και να αντιληφθούμε τις αυταπάτες που έχουμε σχετικά με το τι πραγματικά γνωρίζουμε ή πώς μπορούμε να το μάθουμε; Σε τι μπορεί να μας βοηθήσει το διαδίκτυο και σε τι όχι; Η Χριστίνα Κανάκη, διδάσκουσα στο Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου, μας δίνει τις απαντήσεις.Περισσότερα για την Χριστίνα...

Η σκοτεινή πλευρά των υπολογιστών: σιωπηλά σφάλματα | Επ. 5

Τι είναι τα ‘σιωπηλά λάθη’ που υπάρχουν στον υπολογιστή ή ακόμα και στα smart phones μας; Τι γίνεται για να αντιμετωπιστεί αυτή η ωρολογιακή βόμβα, και ποια είναι η ελληνική ομάδα που πρωταγωνιστεί στην αντίστοιχη έρευνα σε παγκόσμιο επίπεδο; Ο Δημήτρης Γκιζόπουλος, Καθηγητής Αρχιτεκτονικής Υπολογιστών στο Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ, μας δίνει τις απαντήσεις.Βρείτε...

Σεισμοί εναντίον κτιρίων | Επ. 4

Πώς ο καταστροφικότερος σεισμός που έγινε στην Ελλάδα τα τελευταία 60 χρόνια συνέβαλε στο να κοιμόμαστε σήμερα πιο ήσυχοι; Ποιες είναι οι πιο επικίνδυνες περιοχές στην Ελλάδα; Πώς μπορούμε να ελέγξουμε το ίδιο μας το σπίτι και ποιος ο ρόλος της αθάνατης ελληνικής πολυκατοικίας; Ο Μιχάλης Φραγκιαδάκης, Καθηγητής στη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, μας εξηγεί.Βρείτε...