podlist.gr

54: Πώς οι προσδοκίες μπορούν να καθορίσουν τη ζωή μας

Σε αυτό το επεισόδιο μιλάμε για το φαινόμενο του Πυγμαλίωνα και πώς οι προσδοκίες -είτε δικές μας είτε των άλλων- καθορίζουν τη ζωή μας.

Πριν από αρκετά χρόνια εργαζόμουν ως καθηγήτρια σε σχολείο. Κάπου κοντά στις εξετάσεις του Ιούνη δέχτηκα ένα τηλεφώνημα από μητέρα μαθητή μου.

«Κυρία Γαβριηλίδου, θέλω να σας ευχαριστήσω επειδή φέτος διδάξατε στον γιο μου ένα μάθημα που δεν του είχε δώσει κανένας άλλος εκπαιδευτικός τόσα χρόνια.»

Δεν περίμενα αυτό το τηλεφώνημα. Με έπιασε απροετοίμαστη. Ταυτόχρονα με συγκίνησε. Και θα το θυμάμαι πάντα. Ποιο ήταν το μάθημα;

Μείνε μαζί μου και θα μάθεις.

Καλή ακρόαση!

Επιπλέον υλικό: Τα εργαστήρια Meta-Μάθησης

Η Meta-Μάθηση είναι η δεξιότητα τού «μαθαίνω πώς να μαθαίνω».

Σε βοηθά να καλλιεργήσεις γνώσεις και δεξιότητες πολύ πιο γρήγορα, εύκολα και αποτελεσματικά απ’ ότι έχεις συνηθίσει από το σχολείο. 

Μάθε εδώ για τα εργαστήρια.

Να θυμάσαι:

Υπάρχει καλύτερος τρόπος. Μπορείς. Και είμαι εδώ για να σε βοηθήσω να τα καταφέρεις.

Τις υπόλοιπες σημειώσεις του επεισοδίου θα τις βρεις εδώ.

Original Podcast Music by Alkis K

Περισσότερα επεισόδια

8 παγίδες στη μάθηση που θέλεις να αποφύγεις

Σε αυτό το επεισόδιο συζητάμε για 8 παγίδες στη μάθηση που αν τις αποφύγεις, γλιτώνεις χρόνο, ενέργεια και περιττή προσπάθεια. Μου αρέσουν πολύ οι συμβολισμοί και μαζί τους οι συμβολικές ημερομηνίες. Ο Αύγουστος είναι ο μήνας της γιορτής μου. Συγκεκριμένα, γιορτάζω στις 8 Αυγούστου. Με αφορμή αυτό και τα προγράμματα Meta-Μάθησης που έχω προγραμματίσει, δημιούργησα μια σειρά από 8...

Το πρόβλημα με την ανεξερεύνητη ζωή

Σε αυτό το επεισόδιο συζητάμε για το πρόβλημα με την καταπίεση των συναισθημάτων μας μέσα από στρατηγικές αποφυγής. Και την ανεξερεύνητη ζωή που δεν αξίζει να ζεις. Όσο πιο γρήγοροι γίνονται οι ρυθμοί και όσο πιο απασχολημένοι/ες είμαστε, τόσο περισσότερο χρόνο για να σκεφτόμαστε χρειαζόμαστε στο πρόγραμμά μας. Πώς δημιουργείς αυτόν τον χώρο και χρόνο για τον εαυτό σου και τι θα πρότεινες σε...

Το πρόβλημα με τη βαρετή μάθηση

Ξεκίνησες παίζοντας με κουβαδάκια στην άμμο. Δεν χρειαζόσουν πολλά, αρκούσαν όσα είχες. Και διασκέδαζες. Παράλληλα, μάθαινες να μιλάς, να επικοινωνείς, να κατανοείς τον κόσμο. Και μετά; Το παιχνίδι είναι κάτι που θεωρείται ανώριμο, ασήμαντο, παιδικό. Η ειρωνεία είναι ότι το παιχνίδι είναι αυτό που λείπει από τους περισσότερους ενήλικες. Το ξε-μαθαίνουμε. Και παίζουμε μόνο σε κοινωνικά αποδεκτές...