podlist.gr

19/10/2014 - Οι νέοι σε κίνδυνο. Η αναμόρφωση των ανηλίκων στην μεταπολεμική Ελλάδα

Συζητούν η Έφη Αβδελά και ο Βαγγέλης Καραμανωλάκης

Ο Βαγγέλης Καραμανωλάκης συζητά με την Έφη Αβδελά, καθηγήτρια Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης για την επιτήρηση, την αναμόρφωση και το σύστημα δικαιοσύνης για τους ανήλικους στην Ελλάδα μετά τον πόλεμο. Μια συζήτηση για τους φόβους και τις ελπίδες που εναπόθεσε η ελληνική κοινωνία στη νεολαία, τις ταξικές και έμφυλες διαφορές, τα αναμορφωτήρια και τους επιμελητές ανηλίκων, τα σφαιριστήρια και τον κινηματογράφο. Γιατί ιστορία δεν είναι μόνο οι ηρωικές επέτειοι ή οι προδοσίες του παρελθόντος.

Περισσότερα επεισόδια

13/7/2025 - Ποιήματα και μάρμαρα: ο Θεόφιλος Καΐρης στο εκκρεμές της εκκοσμίκευσης

Συζητούν ο Γιάννης Παπαθεοδώρου και ο Χρήστος Τριανταφύλλου Γιατί κινητοποιήθηκαν μερικοί από τους σημαντικότερους Έλληνες διανοούμενους των αρχών του 20ού αιώνα, όπως ο Κωστής Παλαμάς, ο Ζαχαρίας Παπαντωνίου και ο Παύλος Νιρβάνας, υπέρ της ανέγερσης μιας προτομής στην Άνδρο; Ο Χρήστος Τριανταφύλλου συζητά με τον αναπληρωτή καθηγητή Νεοελληνικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών και Γραμματέα...

8/7/2025 - 60 χρόνια μετά. Ιουλιανά και κοινωνική διαμαρτυρία

Συζητούν ο Κώστας Λαμπράκης και ο Βαγγέλης Καραμανωλάκης 60 χρόνια μετά τα Ιουλιανά, πως πρέπει να θυμόμαστε αυτή τη μοναδική κοινωνική εξέγερση, τι είναι αυτό που μπορούν να μας κληρονομήσουν για το σήμερα; Ο Βαγγέλης Καραμανωλάκης συζητά με τον πολιτικό επιστήμονα Κώστα Λαμπράκη, με αφορμή το πρόσφατο βιβλίο του Παρεμποδίζοντας την Αποστασία. Ιουλιανά 1965: Κοινωνική διαμαρτυρία και Αριστερά...

1/6/2025 - Αντιδικτατορικός Αγώνας (1967-1974) - Ιστορία και Μνήμη

Συζητούν ο Δημήτρις Γαρρής, ο Βαγγέλης Ζιώγας και η Αναστασία Χαρτοματσίδη Η Αναστασία Χαρτοματσίδη συζητά με τον Δήμητρι Γαρρή και τον Βαγγελή Ζιώγα, υποψήφιους διδάκτορες Νεότερης και Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, και μέλη της ομάδας έρευνας και τεκμηρίωσης της ιστοσελίδας «Αντιδικτατορικός Αγώνας (1967-1974) - Ιστορία και Μνήμη». Πώς η...