podlist.gr

8/11/2020 - Διαβάζοντας την Επανάσταση του 1821, 200 χρόνια μετά

Συζητούν ο Παντελής Μπουκάλας και ο Βαγγέλης Καραμανωλάκης

Ο Βαγγέλης Καραμανωλάκης συζητά με τον Παντελή Μπουκάλα για την Επανάσταση του 1821, με αφορμή τις προετοιμασίες για τον εορτασμό των 200 χρόνων από την έναρξή της. Η πρόσφατη επανέκδοση απομνημονευμάτων αγωνιστών της Επανάστασης, ο λόγος και οι αφηγήσεις τους αλλά και οι προσδοκίες και οι στρατηγικές των συγγραφέων τους συμπλέκονται με τα δημοτικά, κλέφτικα και ιστορικά, τραγούδια σε μια συζήτηση για τις εμπειρίες των ανθρώπων του Αγώνα, αλλά και τους μύθους, με τους οποίους επενδύθηκαν μέσα στον χρόνο.

Περισσότερα επεισόδια

13/7/2025 - Ποιήματα και μάρμαρα: ο Θεόφιλος Καΐρης στο εκκρεμές της εκκοσμίκευσης

Συζητούν ο Γιάννης Παπαθεοδώρου και ο Χρήστος Τριανταφύλλου Γιατί κινητοποιήθηκαν μερικοί από τους σημαντικότερους Έλληνες διανοούμενους των αρχών του 20ού αιώνα, όπως ο Κωστής Παλαμάς, ο Ζαχαρίας Παπαντωνίου και ο Παύλος Νιρβάνας, υπέρ της ανέγερσης μιας προτομής στην Άνδρο; Ο Χρήστος Τριανταφύλλου συζητά με τον αναπληρωτή καθηγητή Νεοελληνικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών και Γραμματέα...

8/7/2025 - 60 χρόνια μετά. Ιουλιανά και κοινωνική διαμαρτυρία

Συζητούν ο Κώστας Λαμπράκης και ο Βαγγέλης Καραμανωλάκης 60 χρόνια μετά τα Ιουλιανά, πως πρέπει να θυμόμαστε αυτή τη μοναδική κοινωνική εξέγερση, τι είναι αυτό που μπορούν να μας κληρονομήσουν για το σήμερα; Ο Βαγγέλης Καραμανωλάκης συζητά με τον πολιτικό επιστήμονα Κώστα Λαμπράκη, με αφορμή το πρόσφατο βιβλίο του Παρεμποδίζοντας την Αποστασία. Ιουλιανά 1965: Κοινωνική διαμαρτυρία και Αριστερά...

1/6/2025 - Αντιδικτατορικός Αγώνας (1967-1974) - Ιστορία και Μνήμη

Συζητούν ο Δημήτρις Γαρρής, ο Βαγγέλης Ζιώγας και η Αναστασία Χαρτοματσίδη Η Αναστασία Χαρτοματσίδη συζητά με τον Δήμητρι Γαρρή και τον Βαγγελή Ζιώγα, υποψήφιους διδάκτορες Νεότερης και Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, και μέλη της ομάδας έρευνας και τεκμηρίωσης της ιστοσελίδας «Αντιδικτατορικός Αγώνας (1967-1974) - Ιστορία και Μνήμη». Πώς η...