podlist.gr

Lifo Mini – Series
Lifo Mini – Series

Φρειδερίκη: Η γυναίκα που ήθελε να είναι βασιλιάς

Μιλούν ο συγγραφέας και καθηγητής Σύγχρονης Ιστορίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Γιώργος Μαργαρίτης, ο γιος του Γρηγόρη Λαμπράκη, συνταξιούχος του Δήμου Πειραιά Γιώργος Λαμπράκης και ο λογιστής Μάκης Αμπατιέλος, ανηψιός του Αντώνη και της Μπέτυς Αμπατιέλου (πρωταγωνίστριας του περιστατικού με το χαστούκι στη βασίλισσα, που… δεν δόθηκε ποτέ.). Ακούγεται επίσης και η ίδια η Φρειδερίκη.

ΠΗΓΕΣ

- Εφημερίδες: New York Times, Βήμα, Καθημερινή, Ριζοσπάστης, Νέα Αλήθεια, Δημοκρατικός Τύπος, Εξόρμηση, New Statesman Endnesion.

-Εθνικό Οπτικοακουστικό Αρχείο, ΕΡΤ.

-Γιώργος Μαργαρίτης, «Ιστορία του Ελληνικού Εμφυλίου Πολέμου 1946-1949».
-Δ. Κηπουργός: «Μια ζωντανή Μαρτυρία»
-Λαρς Μπαέρεντζεν: «Το παιδομάζωμα και οι παιδουπόλεις»
-Δημήτρης Σέρβος, «Το παιδομάζωμα και ποιοι φοβούνται την αλήθεια»
-Φρειδερίκη: «Μέτρον κατανοήσεως»

-Κ. Μ. Σταματόπουλος. «Ημερολόγιο της Βασίλισσας Φρειδερίκης»

Ηχοληψία- Μοντάζ: Λιάνα Τζερεφού

Περισσότερα επεισόδια

Μαρία Κάλλας: Οι ηρωίδες της ζωής της

Όταν η Μαρία Καλλας ανέβαινε στη σκηνή, ήταν απόλυτα υποταγμένη στον συνθέτη. Ο πρωταρχικός σκοπός ήταν ένας: να μεταμορφωθεί στην εκάστοτε ηρωίδα και να βιώσει το δραματικό πεπρωμένο της. Η κορυφαία τραγουδίστρια του 20ού αιώνα όμως δεν έδωσε μόνο φωνή στις παρτιτούρες. Αγάπησε βαθιά τις γυναίκες που τραγούδησε και υποδύθηκε. Ταυτίστηκε μαζί τους σε τέτοιο βαθμό που ακόμα και σήμερα, 100...

Μαρία Κάλλας: Τα αθηναϊκά χρόνια

Η Μαρία Κάλλας ήρθε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1937, βίαια αποκομμένη από τη γενέτειρά της, τη Νέα Υόρκη. Μαζί της είχε τρία καναρίνια, δώρο του πατέρα της, τα λιγοστά, φτωχικά της υπάρχοντα, τα άχαρα ρούχα της, τις φιλοδοξίες, τις δικές της και κυρίως της μαμάς της, η οποία διψούσε για κοινωνική καταξίωση, και τις εφηβικές αγωνίες μιας κοπέλας που δεν είχε εισπράξει αγάπη ως τότε. Στη Νέα...

Μαρία Κάλλας: H γυναίκα πίσω από τον μύθο

Η Μαρία Κάλλας ήταν μια επιβλητική παρουσία. Ήταν ψηλή, είχε πελώρια, εκφραστικά καστανά μάτια με τα οποία κάρφωνε ό,τι ήθελε να μαγνητίσει. Tο πρόσωπό της ακτινοβολούσε όταν γελούσε και η φωνή της, εκτός σκηνής, είχε μια ευγένεια και μια συστολή. Τα χέρια της, που μικρή δεν ήξερε τι να τα κάνει, μεγαλώνοντας αποφάσισε να τα εντάξει στα εκφραστικά της εργαλεία κι έγιναν κι αυτά ένα ακόμα...