podlist.gr

Lifo Mini – Series
Lifo Mini – Series

Γαβριέλα: Η «αγία πόρνη»

Για την «αγία πόρνη», την «πλανεύτρα των Αθηνών», τη «μαντάμ Ορτάνς» του Λυκαβητού, που στραγγαλίστηκε σε ώρα δουλειάς στα 75 της χρόνια, το 1991, αλλά και για την κανονικότητα της βίας, τις γυναικοκτονίες, τη διαφορετικότητα, την πατριαρχία, τη σημερινή ερωτική γεωγραφία της πόλης και τη λογοτεχνία της λαγνείας, μιλούν σ’ αυτό το ηχητικό ντοκιμαντέρ, ο ηθοποιός και εικαστικός Άγγελος Παπαδημητρίου, η τρανς, καλλιτέχνιδα και ακτιβίστρια  Πάολα Ρεβενιώτη, ο θεατρικός συγγραφέας Μάνος Λαμπράκης  και ο σκηνοθέτης και εικαστικός Γιάννης Σκουρλέτης.

Έργα και ημέρες της θρυλικής Γαβριέλας Ουσάκοβα. Ο αστικός αθηναϊκός θρύλος διαρκείας, από τη Σεμίνα Διγενή.

Αντλήθηκαν αποσπάσματα από τα βιβλία «Το μπουρδέλο» του Ηλία Πετρόπουλου (Εκδόσεις Γράμματα), «Γαβριέλα. Η ζωή μου» και «Τα σπίτια της αμαρτίας» της Εύας Νικολαίδου (Εκδόσεις Κάκτος) καθώς και κείμενα από το πρόγραμμα της θεατρικής παράστασης «Γκάμπυ» σε σκηνοθεσία Κίρκης Καραλή (Κάπα Εκδοτική).

Επιμέλεια: Χρίστος Αλεξάνδρου 

Μοντάζ: Λιάνα Τζερεφού

Περισσότερα επεισόδια

Μαρία Κάλλας: Οι ηρωίδες της ζωής της

Όταν η Μαρία Καλλας ανέβαινε στη σκηνή, ήταν απόλυτα υποταγμένη στον συνθέτη. Ο πρωταρχικός σκοπός ήταν ένας: να μεταμορφωθεί στην εκάστοτε ηρωίδα και να βιώσει το δραματικό πεπρωμένο της. Η κορυφαία τραγουδίστρια του 20ού αιώνα όμως δεν έδωσε μόνο φωνή στις παρτιτούρες. Αγάπησε βαθιά τις γυναίκες που τραγούδησε και υποδύθηκε. Ταυτίστηκε μαζί τους σε τέτοιο βαθμό που ακόμα και σήμερα, 100...

Μαρία Κάλλας: Τα αθηναϊκά χρόνια

Η Μαρία Κάλλας ήρθε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1937, βίαια αποκομμένη από τη γενέτειρά της, τη Νέα Υόρκη. Μαζί της είχε τρία καναρίνια, δώρο του πατέρα της, τα λιγοστά, φτωχικά της υπάρχοντα, τα άχαρα ρούχα της, τις φιλοδοξίες, τις δικές της και κυρίως της μαμάς της, η οποία διψούσε για κοινωνική καταξίωση, και τις εφηβικές αγωνίες μιας κοπέλας που δεν είχε εισπράξει αγάπη ως τότε. Στη Νέα...

Μαρία Κάλλας: H γυναίκα πίσω από τον μύθο

Η Μαρία Κάλλας ήταν μια επιβλητική παρουσία. Ήταν ψηλή, είχε πελώρια, εκφραστικά καστανά μάτια με τα οποία κάρφωνε ό,τι ήθελε να μαγνητίσει. Tο πρόσωπό της ακτινοβολούσε όταν γελούσε και η φωνή της, εκτός σκηνής, είχε μια ευγένεια και μια συστολή. Τα χέρια της, που μικρή δεν ήξερε τι να τα κάνει, μεγαλώνοντας αποφάσισε να τα εντάξει στα εκφραστικά της εργαλεία κι έγιναν κι αυτά ένα ακόμα...