podlist.gr

LIFO POLITICS
LIFO POLITICS

Ποιοι οδήγησαν σε παρακμή τον ελληνικό σιδηρόδρομο

Οι μεγαλοεργολάβοι των οδικών δικτύων μπήκαν τα τελευταία χρόνια στο σιδηρόδρομο, όταν είδαν ότι υπήρχαν μεγάλες ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις, αναφέρει ανάμεσα στα άλλα ο συγκοινωνιολόγος Γιώργος Νάθενας.

Στο ερώτημα γιατί εγκαταλείφθηκε ο σιδηρόδρομος απαντά ότι το λόμπι των αυτοκινητιστών και οι εργολάβοι εμπόδισαν την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου μαζί με τις κυβερνήσεις που χρησιμοποίησαν τον σιδηρόδρομο σαν κομματικό φέουδο για να κάνουν ρουσφέτια ή σαν έναν μηχανισμό έργων που γίνονταν με όρους που εξυπηρετούσαν κυρίως τους εργολάβους.

Ο συγκοινωνιολόγος και συγγραφέας πολλών βιβλίων για τον σιδηρόδρομο υποστηρίζει ότι η Ε.Ε. υποχρέωσε τον ΟΣΕ να διασπαστεί σε πολλές εταιρείες, ώστε τώρα να αντιδικεί η μία εταιρεία με την άλλη και να υπάρχει έκπτωση ακόμα και σε θέματα ασφάλειας. «Στον ενιαίο ΟΣΕ τα προβλήματα αντιμετωπίζονταν από κοινού με όλες τις διευθύνσεις» αναφέρει. «Τώρα μιλάμε για χωριστές εταιρείες μεταξύ των οποίων συχνά, όχι μόνο δεν υπάρχει συνεργασία, αλλά υπάρχει και αντιδικία». 

Το 2010 έστειλαν το 60% του προσωπικού εκτός ΟΣΕ, αναφέρει, και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μείνει το δίκτυο αφύλακτο και να αρχίσουν οι λεηλασίες. Τότε άρχισαν να βγαίνουν εκτός λειτουργίας τα συστήματα Σηματοδότησης και Τηλεδιοίκησης. Οι κυβερνήσεις που ακολούθησαν δεν θέλησαν, όπως εξηγεί, να αγγίξουν τα κυκλώματα που τα λεηλάτησαν. 

Ο κ. Νάθενας λέει επίσης ότι τα τελευταία τρία χρόνια έφυγαν πάνω από 300 σταθμάρχες. «Η απελθούσα διοίκηση του ΟΣΕ ζητούσε από τον υπουργό κ. Καραμανλή με τεκμηριωμένα υπομνήματα εδώ και δύο χρόνια να γίνουν 300 προσλήψεις ώστε να καλυφθούν τουλάχιστον τα βασικά κενά και δεν του απαντούσαν».

Περισσότερα επεισόδια

Η ανειρήνευτη Μέση Ανατολή και η αμήχανη Ευρώπη

Βιώνουμε έναν «υβριδικό τρίτο παγκόσμιο πόλεμο»; Ο δημοσιογράφος διεθνών θεμάτων, Κώστας Ράπτης, υποστηρίζει πως ναι. Για το Ιράν αναφέρει πως είναι καταδικασμένο από την ιστορία και τη γεωγραφία να παίζει έναν πρωτεύοντα ρόλο στις παγκόσμιες εξελίξεις, ενώ για το Παλαιστινιακό λέει ότι: «Μπορεί να επιλυθεί, μπορεί και όχι. Μπορεί να διαιωνίζεται αιματηρά, αλλά δεν μπορεί να ενταφιαστεί»....

«Η εμπόλεμη κατάσταση μεταξύ Ισραήλ και Ιράν επηρεάζει άμεσα την ελληνική ναυτιλία»

Η εμπόλεμη κατάσταση στη Μέση Ανατολή επηρεάζει άμεσα την ελληνική ναυτιλία, η οποία διαθέτει περίπου 5.800 πλοία στην ποντοπόρο ναυτιλία, εκ των οποίων 120-140 περνούν καθημερινά από τα στενά του Ορμούζ», αναφέρει ο υπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Κικίλιας.«Από τη στιγμή που παρατηρείται κλιμάκωση στην περιοχή, η πρώτη μας έγνοια είναι η ασφάλεια των ναυτικών.», σημειώνει.Στο ερώτημα σχετικά με...

Γιατί επιχειρούν να επιστρέψουν στο προσκήνιο Σαμαράς και Τσίπρας

Το 2025 έχει ορισμένες ομοιότητες με το 2012, όταν το πολιτικό σύστημα κατακερματίστηκε, καθώς ούτε σήμερα έχουμε δύο μεγάλα κόμματα κοντά στο 40%, όπως συνέβαινε στα χρόνια πριν από την κρίση. Ακόμα και η Νέα Δημοκρατία, που άγγιξε αυτά τα ποσοστά στις τελευταίες εκλογές, σήμερα απέχει πολύ και αδυνατεί και αυτή να τα προσεγγίσει ξανά, ενώ το ΠΑΣΟΚ παραμένει μικρομεσαίο κόμμα και ο ΣΥΡΙΖΑ έχει...