podlist.gr

LIFO POLITICS
LIFO POLITICS

Ποιοι οδήγησαν σε παρακμή τον ελληνικό σιδηρόδρομο

Οι μεγαλοεργολάβοι των οδικών δικτύων μπήκαν τα τελευταία χρόνια στο σιδηρόδρομο, όταν είδαν ότι υπήρχαν μεγάλες ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις, αναφέρει ανάμεσα στα άλλα ο συγκοινωνιολόγος Γιώργος Νάθενας.

Στο ερώτημα γιατί εγκαταλείφθηκε ο σιδηρόδρομος απαντά ότι το λόμπι των αυτοκινητιστών και οι εργολάβοι εμπόδισαν την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου μαζί με τις κυβερνήσεις που χρησιμοποίησαν τον σιδηρόδρομο σαν κομματικό φέουδο για να κάνουν ρουσφέτια ή σαν έναν μηχανισμό έργων που γίνονταν με όρους που εξυπηρετούσαν κυρίως τους εργολάβους.

Ο συγκοινωνιολόγος και συγγραφέας πολλών βιβλίων για τον σιδηρόδρομο υποστηρίζει ότι η Ε.Ε. υποχρέωσε τον ΟΣΕ να διασπαστεί σε πολλές εταιρείες, ώστε τώρα να αντιδικεί η μία εταιρεία με την άλλη και να υπάρχει έκπτωση ακόμα και σε θέματα ασφάλειας. «Στον ενιαίο ΟΣΕ τα προβλήματα αντιμετωπίζονταν από κοινού με όλες τις διευθύνσεις» αναφέρει. «Τώρα μιλάμε για χωριστές εταιρείες μεταξύ των οποίων συχνά, όχι μόνο δεν υπάρχει συνεργασία, αλλά υπάρχει και αντιδικία». 

Το 2010 έστειλαν το 60% του προσωπικού εκτός ΟΣΕ, αναφέρει, και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μείνει το δίκτυο αφύλακτο και να αρχίσουν οι λεηλασίες. Τότε άρχισαν να βγαίνουν εκτός λειτουργίας τα συστήματα Σηματοδότησης και Τηλεδιοίκησης. Οι κυβερνήσεις που ακολούθησαν δεν θέλησαν, όπως εξηγεί, να αγγίξουν τα κυκλώματα που τα λεηλάτησαν. 

Ο κ. Νάθενας λέει επίσης ότι τα τελευταία τρία χρόνια έφυγαν πάνω από 300 σταθμάρχες. «Η απελθούσα διοίκηση του ΟΣΕ ζητούσε από τον υπουργό κ. Καραμανλή με τεκμηριωμένα υπομνήματα εδώ και δύο χρόνια να γίνουν 300 προσλήψεις ώστε να καλυφθούν τουλάχιστον τα βασικά κενά και δεν του απαντούσαν».

Περισσότερα επεισόδια

Το αίμα των αθώων της Γάζας και το παλαιστινιακό αδιέξοδο

Το Ισραήλ δεν έχει στρατηγική εξόδου. Έχει στρατηγική εθνοκάθαρσης», υποστηρίζει ο Σωτήρης Ρούσσος, καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, με ειδίκευση σε θέματα Εγγύς και Μέσης Ανατολής. Την περίοδο 1997-2000 ήταν βασικό στέλεχος στην ομάδα οργάνωσης της ειρηνευτικής πρωτοβουλίας «Συναντήσεις των Αθηνών», μεταξύ Παλαιστινίων και Ισραηλινών....

«Η Ελλάδα πρέπει να φτιάξει τα τρένα, τελεία»

Η νέα εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, Αλεξάνδρα Σδούκου, εξηγεί πως οι τελευταίοι μήνες ήταν δύσκολοι για το κόμμα της και την κυβέρνηση, καθώς, όπως υποστηρίζει, «Τα Τέμπη επηρέασαν το θυμικό όλων μας», αλλά «υπήρξε και παραπληροφόρηση». Παραδέχεται ότι η κυβέρνηση έχει κάνει λάθη, τα οποία προστίθενται στη φθορά, θεωρεί, όμως, ότι τα κόμματα της αντιπολίτευσης εκμεταλλεύτηκαν πολιτικά...

«Η Ελλάδα βιώνει πολιτικές συνθήκες που δεν έχει ξαναζήσει»

Οι δύο πολιτικοί συντάκτες συζητούν για τη συγκεκριμένη πολιτική συγκυρία και τις ιδιαιτερότητές της, ενώ παράλληλα αναφέρονται στον ρόλο της δημοσιογραφίας και το πολιτικό ρεπορτάζ. Μιλάνε ακόμα για τα λάθη και τα σοβαρά προβλήματα των κομμάτων εξουσίας, για τα χρέη των κομμάτων και τη στρατηγική που ακολουθούν. Τελικά έχουμε αντιπολίτευση στη χώρα; Ο δημοσιογράφος Χάρης Ιωάννου είναι...