podlist.gr

Λιγότερο αυτοκίνητο για να ανασάνουμε κυκλοφοριακά αλλά πόσο εύκολο είναι;

Στο 14ο επεισόδιο του Podcast της Αthens Voice «Μετακινήσου αλλιώς», με την υποστήριξη της ΔΕΗ, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Θανάσης Τσιάνος συζητάει με τον Μάνο Χαραλαμπάκη για το πόσο εύκολο είναι να περιορίσουμε τη χρήση αυτοκινήτου και να μετακινούμαστε στην πόλη με άλλους τρόπους.

Όπως εξηγεί ο κ.Τσιάνος, όταν επιχειρούμε ν’ αλλάξουμε συνήθειες στους πολίτες, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό αντιδρά. Όμως «η προώθηση άλλων μέσων μετακίνησης πλέον δεν είναι επιλογή αλλά ανάγκη», αλλιώς κάθε χρόνο θα χειροτερεύουμε κυκλοφοριακά. Τονίζει δε πως για να γίνει η μετάβαση σε μία πόλη με λιγότερο αυτοκίνητο πρέπει να έχουν εξασφαλιστεί ποιοτικές εναλλακτικές όπως αναβαθμισμένες δημόσιες συγκοινωνίες, δημιουργία ποδηλατόδρομων, μείωση των ταχυτήτων. Δηλαδή ένα πλέγμα μέτρων και ένας στρατηγικός σχεδιασμός που σήμερα δεν υπάρχει. Σημειώνει επίσης ότι βασικό και αυτονόητο είναι η αστυνόμευση της παράνομης στάθμευσης, «να φύγουν τα αυτοκίνητα που μπλοκάρουν τη κυκλοφορία στους δρόμους». Ο πρόεδρος των Συγκοινωνιολόγων επιδοκιμάζει τα άλματα που έχει κάνει το Παρίσι στη Βιώσιμη Κινητικότητα αναφέροντας ότι πρέπει να ακολουθήσουμε το παράδειγμά του καθώς είναι «μία πόλη που τους χωράει όλους» και δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να κινηθούν και με το ποδήλατο, τα ΜΜΜ ή το πατίνι.

Περισσότερα επεισόδια

Οδηγοί λεωφορείων μπήκαν στη θέση ποδηλατών - Ένα βιωματικό σεμινάριο

Όταν οδηγούμε, μοιραζόμαστε τον δρόμο; Μήπως νομίζουμε ότι πρέπει πάντα οι άλλοι να μας παραχωρούν προτεραιότητα; Διευκολύνουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς; Και επίσης τα λεωφορεία προσέχουν τους ποδηλάτες; Σε όλα τα παραπάνω, δηλαδή στη σημασία της αρμονικής συνύπαρξης των οχημάτων στον δρόμο αλλά και για την αναγκαιότητα να «μπαίνουμε στη θέση του άλλου» απαντούν ο Τάκης Ξουρής, επιχειρησιακός...

Ο εκπαιδευτικός και οι μαθήτριες που διδάσκουν οδική ασφάλεια και πώς να μετακινούμαστε αλλιώς

Τα παιδιά θέλουν μία πόλη όπου οι πεζοί, οι πολίτες με αναπηρία, οι ποδηλάτες, οι γονείς με παιδικά καρότσια δεν θα κινδυνεύουν από τις υψηλές ταχύτητες των ΙΧ και από τα παρκαρισμένα οχήματα. Το πολύ ελπιδοφόρο είναι μάλιστα πως οι μαθητές δεν μένουν άπραγοι. Διεκδικούν με πράξεις μία βιώσιμη πόλη.Στο 27ο επεισόδιο του Podcast της Αthens Voice «Μετακινήσου αλλιώς» καλεσμένοι του Μάνου...

Λιγότερο αυτοκίνητο για πιο «δροσερές» πόλεις

Το ξέρετε ότι τα ΙΧ αυτοκίνητα συμβάλλουν σημαντικά όχι μόνο στην αέρια ρύπανση μίας πόλης αλλά και στην αύξηση της θερμοκρασίας της; Κι αυτό διότι παράγουν θερμότητα. Το ξέρετε, αλλά δεν του έχετε δώσει τόσο σημασία. Όσο πιο επιβαρυμένη είναι μία περιοχή από έντονο μποτιλιάρισμα, τόσο υψηλότερη είναι η θερμοκρασία. Nα γιατί η Αθήνα μετατρέπεται σε… καμίνι! Όλα τα παραπάνω τα εξηγεί με εύληπτο...