podlist.gr

Λιγότερο αυτοκίνητο για πιο «δροσερές» πόλεις

Το ξέρετε ότι τα ΙΧ αυτοκίνητα συμβάλλουν σημαντικά όχι μόνο στην αέρια ρύπανση μίας πόλης αλλά και στην αύξηση της θερμοκρασίας της; Κι αυτό διότι παράγουν θερμότητα. Το ξέρετε, αλλά δεν του έχετε δώσει τόσο σημασία. Όσο πιο επιβαρυμένη είναι μία περιοχή από έντονο μποτιλιάρισμα, τόσο υψηλότερη είναι η θερμοκρασία. Nα γιατί η Αθήνα μετατρέπεται σε… καμίνι!  Όλα τα παραπάνω τα εξηγεί με εύληπτο τρόπο στον Μάνο Χαραλαμπάκη και στο 26ο επεισόδιο του Podcast της Αthens Voice «Μετακινήσου αλλιώς», ο καθηγητής στον Τομέα Φυσικής Περιβάλλοντος του ΕΚΠΑ  Κωνσταντίνος Καρτάλης, μέλος της  Επιστημονικής Επιτροπής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Κλιματική Αλλαγή.

Στο κέντρο της Αθήνας, επισημαίνει, ο καθηγητής «έχεις μία τιμή που λέει ότι η θερμότητα που παράγεται είναι 100w ανά τ.μ. Είναι μία ποσότητα που χαρακτηρίζει την πυκνότητα της πόλης, το κτιριακό της απόθεμα, την πυκνότητα των δρόμων και την κυκλοφορία. Όμως, όταν πάμε στον Κηφισό, το 100% αυτής της ποσότητας παράγεται μόνο από τον δρόμο. Από την κυκλοφορία των οχημάτων σε ώρα αιχμής. Στην Κηφισίας, παράγεται το 60% αυτής της ποσότητας και στη Συγγρού το 70%». Όπως προσθέτει και πολλές δευτερεύουσες λεωφόροι έχουν αυξημένη παραγωγή θερμότητας διότι η κίνηση οχημάτων είναι μεγάλη και τα αυτοκίνητα μένουν περισσότερη ώρα στον δρόμο. Υπογραμμίζει πόσο αναγκαίο είναι να περιορίσουμε τη χρήση ΙΧ και να πάμε σε ένα «καλύτερο δίκτυο μέσων μαζικής μεταφοράς» για να έχουμε «πράσινες» και πιο «δροσερές» πόλεις. Από… προχθές , λέει, «θα έπρεπε να σχεδιάζουμε πώς θα συμπληρώσουμε τη γραμμή 4 του Μετρό, για το 2035-2040. Η Αθήνα δεν θα αντέξει το φορτίο των αυτοκινήτων αλλά και το πληθυσμιακό, χωρίς ισχυρό, αναπτυγμένο δίκτυο ΜΜΜ». Μιλάει ακόμη για τη σημασία ένταξης του ποδηλάτου στην Αθήνα, αλλά και για πόλεις όπως η Βαρκελώνη και το Παρίσι που προώθησαν σχέδια περιορισμού των αυτοκινήτων τα οποία τήρησαν ευλαβικά.

Περισσότερα επεισόδια

Οδηγοί λεωφορείων μπήκαν στη θέση ποδηλατών - Ένα βιωματικό σεμινάριο

Όταν οδηγούμε, μοιραζόμαστε τον δρόμο; Μήπως νομίζουμε ότι πρέπει πάντα οι άλλοι να μας παραχωρούν προτεραιότητα; Διευκολύνουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς; Και επίσης τα λεωφορεία προσέχουν τους ποδηλάτες; Σε όλα τα παραπάνω, δηλαδή στη σημασία της αρμονικής συνύπαρξης των οχημάτων στον δρόμο αλλά και για την αναγκαιότητα να «μπαίνουμε στη θέση του άλλου» απαντούν ο Τάκης Ξουρής, επιχειρησιακός...

Ο εκπαιδευτικός και οι μαθήτριες που διδάσκουν οδική ασφάλεια και πώς να μετακινούμαστε αλλιώς

Τα παιδιά θέλουν μία πόλη όπου οι πεζοί, οι πολίτες με αναπηρία, οι ποδηλάτες, οι γονείς με παιδικά καρότσια δεν θα κινδυνεύουν από τις υψηλές ταχύτητες των ΙΧ και από τα παρκαρισμένα οχήματα. Το πολύ ελπιδοφόρο είναι μάλιστα πως οι μαθητές δεν μένουν άπραγοι. Διεκδικούν με πράξεις μία βιώσιμη πόλη.Στο 27ο επεισόδιο του Podcast της Αthens Voice «Μετακινήσου αλλιώς» καλεσμένοι του Μάνου...

O καθηγητής του ΕΜΠ που πάει στην Πολυτεχνειούπολη με το ποδήλατο

Στο 25ο επεισόδιο του Podcast της Αthens Voice «Μετακινήσου αλλιώς», καλεσμένος του Μάνου Χαραλαμπάκη, είναι ο καθηγητής στον τομέα θερμότητας της Σχολής Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), διευθυντής του Εργαστηρίου Θερμικών Διεργασιών, Σωτήριος Καρέλλας, ο οποίος πηγαίνει καθημερινά στην Πολυτεχνειούπολη με το ποδήλατό του. Στην Ελλάδα και την Αθήνα της...