podlist.gr

Πώς έγινε ποδηλατικός «παράδεισος» το Άμστερνταμ, πώς γίνεται ποδηλατούπολη το Παρίσι

Με τη χορηγία της Kineo

Μετακινήσου αλλιώς, με ποδήλατο, με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, πεζή, και κάνε την Αθήνα μια πόλη φιλική. Μετακινούμαστε αλλιώς, οφελούμε το περιβάλλον, τον εαυτό μας, τους άλλους και... την τσέπη μας.

Tο 7ο επεισόδιο της σειράς Podcast της Αthens Voice «Μετακινήσου αλλιώς» κάνει focus σε δύο ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις που έχουν προχωρήσει σε ριζικές αλλαγές στον αστικό σχεδιασμό τους δίνοντας χώρο σε πεζούς, ποδήλατα, δημόσιες συγκοινωνίες. Η μία το έπραξε πριν από περίπου 50 χρόνια η δεύτερη το κάνει τώρα αλλά με μεγάλη ταχύτητα και επιμονή.

O Mάνος Χαραλαμπάκης ρωτάει «Πώς έγινε ποδηλατικός "παράδεισος" το Άμστερνταμ, πώς γίνεται ποδηλατούπολη το Παρίσι;». Και ο καλεσμένος του, ο CEO και ιδρυτής της Κineo, Αδάμ Μαρκάκης, εξηγεί με στοιχεία, data και αριθμούς ότι το Άμστερνταμ δεν ήταν πάντα ένας ποδηλατικός «παράδεισος». Αυτός είναι ένας μύθος. Η ολλανδική πόλη είχε κάνει κι αυτή από τη δεκαετία του ’50 τη μεγάλη στροφή στο αυτοκίνητο που ήταν κυρίαρχο στην πόλη. Όλα όμως άρχισαν να αλλάζουν από τις αρχές της δεκαετίας του ’70 με τα τροχαία δυστυχήματα και τους θανάτους παιδιών στον δρόμο και την πετρελαϊκή κρίση. Οι δημοτικές αρχές και η κυβέρνηση της  Ολλανδίας πήραν μέτρα για την προστασία των πεζών, έδωσαν χώρο για το ποδήλατο, επανασχεδίασαν την πόλη. Και όλα αυτές οι αλλαγές επισημαίνει ο κ. Μαρκάκης δεν έμειναν εκεί. Εμπλουτίζονται με νέα πρωτοποριακά σχέδια. Δίνει επίσης πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για το Παρίσι – μία μεγαλούπολη που έχει πολλά κοινά στοιχεία με την Αθήνα, από πλευράς ορφολογίας, κυκλοφορίας αυτοκινήτων – το οποίο όμως μεταμορφώνεται με σειρά παρεμβάσεων, όπως είναι ζώνες ήπιας κυκλοφορίας, ο περιορισμό του Ι.Χ. αυτοκινήτου από το Κέντρο, το εκτεταμένο δίκτυο ποδηλατόδρομων, οι πεζοδρομήσεις.

Τονίζει ακόμη πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν για την εδραίωση τέτοιων αλλαγών τα οχήματα μικροκινητικότητας, τα ηλεκτρικά ποδήλατα και τα πατίνια και ποια είναι τα οφέλη αυτής της μετακίνησης για τους κατοίκους και την πόλη. 

Περισσότερα επεισόδια

Με το ποδήλατο στο Δημαρχείο

Στο 20ό επεισόδιο του Podcast της Αthens Voice «Μετακινήσου αλλιώς», με την υποστήριξη της ΔΕΗ, καλεσμένη του Μάνου Χαραλαμπάκη, είναι η αντιδήμαρχος Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Ψηφιακής Πολιτικής και Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων του Δήμου Ηρακλείου Αττικής, Αιμιλία Τζίβα, η οποία το τελευταίο διάστημα έχει βάλει το ποδήλατο στη ζωή της και στις καθημερινές της μετακινήσεις, μολονότι οδηγεί και...

30 χλμ./ώρα: Ουτοπία ή αναγκαιότητα;

Στο 19ο επεισόδιο του Podcast της Αthens Voice «Μετακινήσου αλλιώς», με την υποστήριξη της ΔΕΗ, καλεσμένος του Μάνου Χαραλαμπάκη, είναι ο καθηγητής-Διευθυντής του Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Γιώργος Γιαννής. Πρόκειται για τον επικεφαλής του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας του ΕΜΠ ο οποίος υλοποίησε ένα μοναδικό επίτευγμα: Έτρεξε σε 30...

Ηλεκτρικό ποδήλατο από το Α έως το Ω

Πόσο κοστίζει ένα ηλεκτρικό ποδήλατο; Πώς το φορτίζω; Βοηθάει στις ανηφόρες; Τι πρέπει να κάνω για να μην μου το κλέψουν; Στο 18ο επεισόδιο του Podcast Μετακινήσου αλλιώς της Αthens Voice, με την υποστήριξη της ΔΕΗ, ο καλεσμένος του Μάνου Χαραλαμπάκη, ο ταμίας της ΠοδηλΑΤΤΙΚΗΣ Κοινότητας και της Ελληνικής Ομοσπονδίας Αστικής Ποδηλασίας, δικηγόρος Αντώνης Σηφάκης, εξηγεί όσα πρέπει να ξέρουμε...