podlist.gr

Σπάμε τα στερεότυπα και μετακινούμαστε αλλιώς

Στο 12ο επεισόδιο του Podcast της Athens Voice «Μετακινήσου Αλλιώς», με τίτλο «Σπάμε τα στερεότυπα και μετακινούμαστε αλλιώς» ο Μάνος Χαραλαμπάκης συζητάει με τον ιδρυτή και ιδιοκτήτη της Coco-mat Paul Ευμορφίδη, μία μορφή της ποδηλατικής κουλτούρας στην Ελλάδα και παγκοσμίως.

Ο 65χρονος δεν ανήκει στη συντριπτική πλειονότητα των επιχειρηματιών που χρησιμοποιούν… ακριβό αυτοκίνητο για να πάνε στην επιχείρησή τους. Σπάει τα στερεότυπα και ωφελεί το περιβάλλον και την υγεία του αφού μετακινείται καθημερινά με ποδήλατο και μας προτρέπει να αλλάξουμε νοοτροπία και να μετακινούμαστε με πετάλι στην Αθήνα. «Μα πόσες είναι οι ανηφόρες; Να είναι 10, το 15%; Γιατί να μην το κάνουμε στο υπόλοιπο της Αθήνας;» σημειώνει.

Μιλάει για τα ξύλινα ποδήλατα που παράγει η Coco-mat και παράλληλα προωθεί τη χρήση ποδηλάτου από τις πολύ μικρές ηλικίες με μία κοινωνική προσφορά: η Coco-mat θα δωρίζει ποδήλατα ισορροπίας (χωρίς πετάλια) σε όλα τα νεογέννητα σε απομακρυσμένα χωριά και νησιά κάτω των 300 κατοίκων αλλά και σε πολύτεκνες και τρίτεκνες οικογένειες. Παροτρύνει τους πολιτικούς μας να πηγαίνουν στη Βουλή με ποδήλατο, όπως το κάνει ο Ολλανδός Πρωθυπουργός Μαρκ Ρούτε. «Πηγαίνει με ποδηλατάκι. Γιατί να μην το κάνουμε κι εμείς;». Όσο για τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων στην πρωτεύουσα υποστηρίζει ότι το μόνο που χρειάζεται… «είναι θέληση». 

Περισσότερα επεισόδια

Οδηγοί λεωφορείων μπήκαν στη θέση ποδηλατών - Ένα βιωματικό σεμινάριο

Όταν οδηγούμε, μοιραζόμαστε τον δρόμο; Μήπως νομίζουμε ότι πρέπει πάντα οι άλλοι να μας παραχωρούν προτεραιότητα; Διευκολύνουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς; Και επίσης τα λεωφορεία προσέχουν τους ποδηλάτες; Σε όλα τα παραπάνω, δηλαδή στη σημασία της αρμονικής συνύπαρξης των οχημάτων στον δρόμο αλλά και για την αναγκαιότητα να «μπαίνουμε στη θέση του άλλου» απαντούν ο Τάκης Ξουρής, επιχειρησιακός...

Ο εκπαιδευτικός και οι μαθήτριες που διδάσκουν οδική ασφάλεια και πώς να μετακινούμαστε αλλιώς

Τα παιδιά θέλουν μία πόλη όπου οι πεζοί, οι πολίτες με αναπηρία, οι ποδηλάτες, οι γονείς με παιδικά καρότσια δεν θα κινδυνεύουν από τις υψηλές ταχύτητες των ΙΧ και από τα παρκαρισμένα οχήματα. Το πολύ ελπιδοφόρο είναι μάλιστα πως οι μαθητές δεν μένουν άπραγοι. Διεκδικούν με πράξεις μία βιώσιμη πόλη.Στο 27ο επεισόδιο του Podcast της Αthens Voice «Μετακινήσου αλλιώς» καλεσμένοι του Μάνου...

Λιγότερο αυτοκίνητο για πιο «δροσερές» πόλεις

Το ξέρετε ότι τα ΙΧ αυτοκίνητα συμβάλλουν σημαντικά όχι μόνο στην αέρια ρύπανση μίας πόλης αλλά και στην αύξηση της θερμοκρασίας της; Κι αυτό διότι παράγουν θερμότητα. Το ξέρετε, αλλά δεν του έχετε δώσει τόσο σημασία. Όσο πιο επιβαρυμένη είναι μία περιοχή από έντονο μποτιλιάρισμα, τόσο υψηλότερη είναι η θερμοκρασία. Nα γιατί η Αθήνα μετατρέπεται σε… καμίνι! Όλα τα παραπάνω τα εξηγεί με εύληπτο...