podlist.gr

Έλλη Βιντιάδη: «Τα ζώα και εμείς»

Ο συγγραφέας και βιβλιοκριτικός Κώστας Κατσουλάρης σε αυτό το επεισόδιο βρίσκει την ευκαιρία να μιλήσει με αφορμή το βιβλίο της Έλλης Βιντιάδη «Τα ζώα και εμείς» για ένα διαχρονικό και πάντα επίκαιρο ζήτημα: τη σχέση των ανθρώπων με τα ζώα. Στα πιθανά ενδόμυχα ερωτήματα που προκύπτουν όπως: τόσοι άνθρωποι υποφέρουν, μας έπιασε ο πόνος για τον… πόνο των ζώων; «Ακούγοντας» μερικές μόνο σελίδες του βιβλίου από τη φωνή της ηθοποιού Γωγoύς Μπρέμπου μπορούν να μας πείσουν πως όλα σχετίζονται. Mπορείς να φανταστείς κάποιον που φέρεται με βαναυσότητα στα ζώα να είναι καλός και τρυφερός με τα παιδιά και τους αδύναμους ανθρώπους; Να είναι ανεκτικός με όσους είναι διαφορετικοί από αυτόν; Έχει άλλωστε πλέον αποδειχτεί ότι οι περισσότεροι σαδιστές εγκληματίες έχουν προϋπάρξει βασανιστές ζώων.

Περισσότερα επεισόδια

Θανάσης Βαλτινός (1932-2024): μερικές σκέψεις, ένας αποχαιρετισμός

Έφυγε πρόσφατα από τη ζωή, στα 92 του χρόνια, ο Θανάσης Βαλτινός. Πεζογράφος με πολλές περγαμηνές, μεταφραστής αρχαίων κειμένων που ανέβηκαν από τον Κουν, σεναριογράφος βραβευμένος στις Κάννες, διέπρεψε σε ό,τι καταπιάστηκε. Παράλληλα, υπήρξε άνθρωπος που δεν δίσταζε να αναλαμβάνει δημόσιους ρόλους: Πρόεδρος της Εταιρείας Συγγραφέων κατ’ εξακολούθηση, Πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου, Μέλος...

«Η κούκλα»: η πολύτροπη και άγνωστη Δάφνη ντι Μωριέ

«Η κούκλα», είναι ένα ολιγοσέλιδο διήγημα, από τα πρώτα που δημοσίευσε. Μαρτυρά τις επιρροές της, όχι τόσο από τη μεγάλη της αγάπη, τη νεοζηλανδή Κάθριν Μάνσφιλντ, όσο από τον Αμερικανό προπάτορά της Έντκαρ Άλαν Πόε, ενώ στο βάθος διαφαίνεται ο Γκυ ντε Μωπασάν. Το διήγημα είναι ιδανική εισαγωγή στο έργο της Δάφνης ντι Μωριέ, όχι μονάχα επειδή το έγραψε στα είκοσί της, αλλά κι επειδή διαθέτει,...

Το καλύτερο ελληνικό νουάρ είναι deepfake

Το Deepfake έχει τον αέρα των καιρών, με συναίσθηση των ρηγμάτων που κλονίζουν το αίσθημα της πραγματικότητας γύρω μας, όχι μονάχα σε ό,τι αφορά τις αναπαραστάσεις της μέσα από τα Μέσα ή την Τέχνη, αλλά και μέσα στις καρδιές των ανθρώπων. Στο σύμπαν αυτό, οι επινοήσεις ενός φαρσέρ αντιμετωπίζονται με τη σοβαρότητα που αρμόζει στην υψηλή τέχνη. Οι καλές μέρες είναι πίσω, όπως και κάθε συλλογικός...