podlist.gr

Μιχάλης Ρέππας, η επιστροφή ως «Συμπέθερος από τα Τίρανα»

Ο Μιχάλης Ρέππας -το ένα μέλος του διδύμου Ρέππας-Παπαθανασίου που έγραψε ιστορία στην τηλεόραση, στο θέατρο και το σινεμά- είναι ο «Ναυαγός» του Παύλου Τσίμα. Γεννήθηκε στο Λουτράκι και ήρθε στην Αθήνα για να σπουδάσει μαθηματικός αλλά στον σεισμό του '81 πήρε την απόφαση να κάνει αυτό που ήθελε και πέρασε στη Σχολή του Εθνικού θεάτρου. Τον σημάδεψε θεατρικά το Άλσος Παγκρατίου και η Ελεύθερη Σκηνή και θυμάται ακόμη ότι παιδάκι έμεινε δύο ώρες ακίνητο και μαγεμένο στο σινεμά με το «Θάνατος στη Βενετία», κι ας μην καταλάβαινε ακριβώς τι γινόταν στην ταινία. Το «προξενιό» για να γίνουν συγγραφικό δίδυμο με τον Παπαθανασίου το έκανε η Άννα Βαγενά και θεωρεί ότι δάσκαλός τους στον μηχανισμό της φάρσας ήταν ο Αλέκος Σακελλάριος, ως προς τη φόρμα και ο Σταμάτης Φασουλής ως προς τη νέα θεατρική γλώσσα που έφερε το Ελεύθερο Θέατρο. O Μιχάλης Ρέππας μιλάει για τη συνεργασία με τον Θανάση Παπαθανασίου, τους καβγάδες και τον τρόπο που αλληλοσυμπληρώνονται, εδώ και 34 χρόνια, από τις «Τρεις Χάριτες», μέχρι το φετινό «Συμπέθεροι από τα Τίρανα» και για το συμπέρασμα που κατέληξε για την κωμωδία στα τόσα χρόνια που την υπηρετεί.

Ακούστηκαν αποσπάσματα από: Ο πόλεμος της Μανταλένας (Μ. Χατζιδάκις), Ανέμεσα Σύρο και Τζια (Μ. Θεοδωράκης), Κυριακές στα Τρίκαλα (Γ. Μαρκόπουλος), Οι πίσω μου σελίδες (Δ. Σαββόπουλος), Καινούργια τώρα ζωή (Β. Μοσχολιού), Μαύρο βελούδο (Α.Μάνου), Το δικό σου το μαράζι (Γ. Μητσάκης), Summer in the city (Lovin Spoonful)

Περισσότερα επεισόδια

Μίνως Μάτσας: Το τραγούδι δεν φτάνει να το θες εσύ, πρέπει να σε θέλει και εκείνο

Γεννήθηκε, μεγάλωσε και όπως λέει ακόμα μεγαλώνει μέσα στη μουσική. Ήταν μόλις τεσσάρων χρονών όταν πήγε για πρώτη φορά σε στούντιο ηχογράφησης. Ο Μίνως Μάτσας ξυπνά κάθε πρωί και παίζει πιάνο. Είναι η ρουτίνα του, η καθημερινότητα του, η δουλειά του. Το τραγούδι, άλλωστε, είναι μία από τις απολαύσεις που δεν τις αντικαθιστά με τίποτα. Σε αυτό το podcast εξηγεί πώς γράφει μουσική για το σινεμά,...

Γιάννη Βακαρέλη, γιατί ο άνθρωπος ακούει μουσική;

Για τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών η επιλογή δέκα δίσκων αποδείχθηκε δύσκολη άσκηση. Είναι χιλιάδες τα κομμάτια που γνωρίζει, που έχει ακούσει και φυσικά που έχει παίξει ως πιανίστας. Ο Γιάννης Βακαρέλης παραδέχεται ότι η ζωή ενός καλλιτέχνη είναι καλογερική. «Σε κάνει να ζεις σε ένα μικρόκοσμο», θα πει ενώ εξηγεί πώς το πιάνο διευκόλυνε την κοινωνική του ζωή.

Κυριάκος Πιερρακάκης, ένας επαγγελματίας στην πολιτική

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης βρίσκεται μπροστά σε μία μεγάλη πρόκληση. Τι θα έκανε αν έπρεπε να ζήσει για ένα χρονικό διάστημα ολομόναχος σε ένα έρημο νησί και μπορούσε να πάρει λίγα πράγματα μαζί του, ανάμεσά τους και δέκα δίσκους; Ποιους θα διάλεγε και γιατί; Ο νυν υπουργός Παιδείας και τέως υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης απαντά στο podcast «Οι Ναυαγοί».