podlist.gr

Ο «Σάυλοκ» του Αλέξη Μινωτή, ένα ρεσιτάλ υποκριτικής σε ένα κλασικό αριστούργημα του Σαίξπηρ

Μια ηχογράφηση του 1971 μας ταξιδεύει στην περίοδο που ο Αλέξης Μινωτής -μαζί με την Κατίνα Παξινού- έχει δημιουργήσει έναν ιδιωτικό θίασο και παρουσιάζει στο αθηναϊκό κοινό μερικά από τα πιο σημαντικά έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου. Το ντοκουμέντο αυτού του επεισοδίου καταγράφει την θηριώδη ερμηνευτική τεχνική ενός τοτέμ του ελληνικού θεάτρου, που με την παρουσία του σε όλο σχεδόν τον 20ο αιώνα, άφησε μοναδικό στίγμα στη θεατρική μας ζωή. Πρόκειται για τον «Έμπορο της Βενετίας» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, που ανέβηκε στο θέατρο Πάνθεον την περίοδο 1971-1972. Ο Μινωτής, εκτός από την σκηνοθεσία, κρατάει το ρόλο του εβραίου τραπεζίτη Σάυλοκ, τον οποίο πρωτοερμήνευσε το 1940 και, κατά τη συνήθειά του, κράτησε στο οπλοστάσιό του για πολλά χρόνια. Η ηχογράφηση επιβεβαιώνει την μοναδική ικανότητα του Μινωτή να ταυτίζεται με το ρόλο που ερμηνεύει σε τέτοιο βαθμό ώστε ρόλος και ηθοποιός να γίνονται ένα. Για την παράσταση μιλάει ο ηθοποιός και πολύ στενός συνεργάτης του, Κώστας Καστανάς, που ερμήνευε έναν από τους κεντρικούς ρόλους του έργου.

Περισσότερα επεισόδια

Η Μελίνα Μερκούρη Μήδεια με το ΚΘΒΕ

Το podcast «Ο κόσμος όλος μια σκηνή» βγάζει στον αέρα ένα μοναδικό ντοκουμέντο, μια ηχογράφηση της Μήδειας του ΚΘΒΕ, σε σκηνοθεσία του Μίνου Βολανάκη, που ακούγεται για πρώτη φορά μετά από 46 ολόκληρα χρόνια. Είναι καλοκαίρι του 1976 και η Μελίνα Μερκούρη, που πρωταγωνιστεί στην παράσταση, θα έχει την ευκαιρία να δείξει όχι μόνο τις ικανότητές της σαν ηθοποιός αλλά και το μαχητικό της...

Ο Δημήτρης Χορν ερμηνεύει τον Ριχάρδο τον Τρίτο στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ένα σπάνιο ντοκουμέντο και μια αναμέτρηση του δημοφιλούς ηθοποιού με έναν από τους δυσκολότερους ρόλους του παγκόσμιου ρεπερτορίου. Ο Δημήτρης Χορν ερμηνεύει τον Ριχάρδο τον Τρίτο, τον γοητευτικότερο κακό του ελισαβετιανού θεάτρου, έχοντας παράλληλα επωμιστεί και το βάρος της σκηνοθεσίας, σε μια παράσταση με 32 ηθοποιούς και 5 κομπάρσους επί σκηνής. Μαζί με τα αποσπάσματα, θα ακούσουμε τη...

«Μάνα Κουράγιο», η τελευταία έξοδος της Κατίνας Παξινού

Μια συγκλονιστική ηχογράφηση από το 1971, με την Κατίνα Παξινού στον τελευταίο μεγάλο της ρόλο. Λίγους μήνες πριν φύγει από τη ζωή, χτυπημένη από τον καρκίνο, ερμηνεύει έναν από τους πιο απαιτητικούς ρόλους του παγκόσμιου ρεπερτορίου, τη Μάνα Κουράγιο, του Μπέρτολτ Μπρεχτ, σε σκηνοθεσία του Αλέξη Μινωτή. Μια ερμηνεία που έχει μείνει αξέχαστη στους θεατές που είχαν την τύχη να παρακολουθήσουν τη...