Πίσω Σελίδες | Κι όμως γίνεται
Κι όμως γίνεται
Ναι μπορούν τα τρένα να γυρίσουν στο Δημόσιο. Σήμερα περισσότερο παρά ποτέ είναι επίκαιρο το αίτημα. Το έκαναν και αλλού όταν είδαν πως οι ιδιωτικοποιήσεις σκοτώνουν. Ναι η διάτρητη σύμβαση με τη Hellenic Train δεν είναι γραμμένη στις πλάκες του Μωϋσή. Το αντίθετο είναι εξόφθαλμα προβληματική και θα έπρεπε ήδη να έχει καταπέσει. Όχι, δεν θα λυθούν αυτόματα όλα τα προβλήματα στα τρένα μόλις ξαναγίνουν δημόσια, αλλά αυτή είναι η αρχή του δρόμου για ένα καλύτερο μέλλον σε αυτή τη χώρα. Υπάρχει άλλος δρόμος από τον κρατικοδίαιτο καπιταλισμό αρκεί να το πιστέψεις και να παλέψεις για αυτό. Σήμερα στον δικηγορικό Σύλλογο έχουν να σου πουν αρκετά τα μέλη της Πρωτοβουλίας για έναν δημόσιο σιδηρόδρομο.
Στις Πίσω Σελίδες μιλούν:
-----
Αναστασία Σταυροπούλου, νομικός: «ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΕΙΣ ΟΙ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ HELLENIC TRAIN»
Η νομικός, Αναστασία Σταυροπούλου, μιλά για την εκδήλωση με τίτλο «5+1 λόγοι για να περάσουν τα τρένα στο Δημόσιο», που θα γίνει σήμερα Πέμπτη 26 Ιουνίου, στην Αθήνα, την «ασυλία» της Hellenic Train μετά το έγκλημα στα Τέμπη και τα κενά στις συμβάσεις με την εταιρεία.
Η ίδια υποστηρίζει ότι η σύμβαση του ελληνικού κράτους με την ιταλική εταιρεία είναι από την αρχή σκανδαλώδης καθώς έγινε εν κρυπτώ και δεν έγιναν ποτέ γνωστές οι λεπτομέρειες ενώ ταυτόχρονα λαμβάνει κάθε χρόνο περισσότερα χρήματα μέσω της επιδότησης από το κράτος, σε σχέση με αυτά που έδωσε εφάπαξ για να αγοράσει τον ΟΣΕ.
Όπως τονίζει, η Hellenic train έδωσε 45 εκ. Ευρώ και λαμβάνει κάθε χρόνο σχεδόν 50 εκ. Ευρώ επιδότηση και μάλιστα προβλέπεται ελάχιστη εγγύηση κερδών την οποία καλύπτει το ελληνικό κράτος, κάνοντας λόγο για κοροϊδία. Παράλληλα υπογραμμίζει ότι υπήρχαν δικλείδες οι οποίες προέβλεπαν επενδύσεις περίπου 600 εκ. Ευρώ που δεν έγιναν ποτέ ενώ αντί να καταγγείλει την σύμβαση η πολιτεία, την αναπροσάρμοσε και απάλλαξε την εταιρεία από αυτές τις δεσμεύσεις.
Επιπλέον θέτει το ζήτημα της λογοδοσίας μιας ιδιωτικής εταιρείας που δεν έκανε πράξη όσα προέβλεπε η σύμβαση, κάνοντας λόγο για προνομιακή μεταχείριση , καταρρίπτοντας το επιχείρημα περί ευρωπαϊκών κανονισμών λέγοντας πως υπάρχουν πιο καπιταλιστικές χώρες που δεν λειτουργούν με αυτόν τον τρόπο όταν τίθεται ζήτημα δημοσίου συμφέροντος.
Τέλος υποστηρίζει ότι λείπει η πολιτική βούληση από τις κυβερνήσεις που έχουν επιλέξει αυτόν τον δρόμο και στο φινάλε αυτός που την πληρώνει είναι ο ελληνικός λαός, με έναν συρρικνωμένο σιδηρόδρομο χωρίς ασφάλεια ενώ κλείνοντας επισημαίνει ότι ακόμη κι αν αύριο κρατικοποιηθεί ο σιδηρόδρομος, δεν θα λυθούν από μόνα τους τα προβλήματα και χρειάζεται μια σοβαρή δουλειά για την λειτουργία και αναβάθμισή του προς συμφέρον της κοινωνίας.
*Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 26 Ιουνίου, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δικηγορικού Συλλόγου Αθήνας (Ακαδημίας 60, 1ος όροφος).

Πηγή: https://podcasters.spotify.com/pod/show/pisoselides/episodes/ep-e34okb1