Talks | Γιώργος Τσιάκαλος
«ΜΕ ΟΡΟΥΣ ΑΠΟΛΥΤΑΡΧΙΑΣ Η ΕΜΠΛΟΚΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»
Ο Γιώργος Τσιάκαλος, ομότιμος καθηγητής Παιδαγωγικής στο Α.Π.Θ., μιλά για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στο Δημόσιο, που με βάση τα τελευταία στοιχεία, βρέθηκαν για μόλις έξι από τους 25.000 η αξιολόγηση των οποίων κρίθηκε μη ικανοποιητική, χωρίς να προβλέπεται καμία τιμωρητική διαδικασία, παρά μόνο βελτιωτική επιμόρφωση.
Ο ίδιος τονίζει ότι μέχρι σήμερα υπήρχε η πεποίθηση ότι οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία «έκαναν ότι ήθελαν» ωστόσο με την κατάργηση των επιθεωρητών και την εισαγωγή των Σχολικών Συμβούλων με μεγάλη πείρα, είχαν επαφή με τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς σε τοπικά επίπεδα και όπου έκριναν προέβαιναν σε σεμινάρια επιμόρφωσης. Ωστόσο με την κατάργηση των συμβούλων και την εισαγωγή οριζόντιας αξιολόγησης, ουσιαστικά μόνο σε αυτούς τους έξι εκπαιδευτικούς θα γίνει η επιμόρφωση, κάτι που όπως λέει δείχνει ότι η αξιολόγηση δεν έρχεται για μορφωτικούς λόγους.
Όπως λέει, το σύστημα της αξιολόγησης κόβει ώρες από τα παιδιά, στοιχίζει αρκετά χρήματα και δεν στοχεύει στην ουσιαστική ανάπτυξη και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και την χαρακτηρίζει «μηχανισμό οπισθοδρόμησης» ενώ αναφέρεται και στους περίπου 2.500 εκπαιδευτικούς που αρνήθηκαν να συμμετέχουν, με τις αιτίες της άρνησής τους να είναι καθαρά εκπαιδευτικές και μορφωτικές.
Επιπλέον τονίζει ότι είναι απαρχαιωμένο το σύστημα αυτό και καταστροφικό για την Παιδεία και κάνει λόγο για απολυταρχία καθώς ένας υπουργός ή ακόμα και ο πρωθυπουργός, δεν γίνεται να γνωρίζει τα θέματα της εκπαίδευσης και να παίρνονται πολιτικές αποφάσεις σε τέτοια ζητήματα ενώ αναφέρεται στο πως λειτουργεί η αξιολόγηση στην Φινλανδία, λέγοντας πως είναι αποδοτικότερο και πιο οικονομικό.
Κανονικά, όπως τονίζει, την γραμμή για το πως πρέπει να λειτουργεί η Παιδεία και η Εκπαίδευση θα έπρεπε την δίνουν άνθρωποι που γνωρίζουν από τέτοια θέματα ενώ αναφέρεται στους τρόπους που μπορείς να πετύχεις την πραγματική αριστεία στα σχολεία, και όχι απολύοντας εκπαιδευτικούς προκειμένου να τους υποτάξεις.
Τέλος επισημαίνει ότι το ζήτημα της Παιδείας δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς αλλά ολόκληρη την κοινωνία η οποία θα πρέπει να είναι ενημερωμένη ενώ κλείνοντας μιλά για την αφαίρεση των κοινωνιολογικών και εικαστικών μαθημάτων από τα σχολεία που δείχνει ότι στόχος δεν είναι η αναβάθμιση της Παιδείας.
Συνέντευξη στον Μάριο Διονέλλη, στις 02.06.2025 - www.pisoselides.gr

Πηγή: https://podcasters.spotify.com/pod/show/pisoselides/episodes/Talks-e33m6qo