podlist.gr

One Pod to Rule Them All: Θα άρεσαν στον Tolkien οι διασκευές του; (με τη Δήμητρα Φήμη) | Ep.120

Κι όμως, το POP για τις Δύσκολες Ώρες συνεχίζει το μεγάλο του ταξίδι στη Μέση Γη. Μιλήσαμε για τα τρία Lord of the Rings, για τα τρία Hobbit και για την περίπτωση Peter Jackson, όμως δεν είμαστε ακόμα έτοιμοι να επιστρέψουμε. Η περιήγησή μας συνεχίζεται, με καλεσμένη την Επίκουρη Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης, Δήμητρα Φήμη.

Η Ιωσηφίνα Γριβέα και ο Θοδωρής Δημητρόπουλος έχουν την τεράστια χαρά και τιμή να φιλοξενούν την καθηγήτρια και συν-διευθύντρια του νέου Κέντρου για τη Φανταστική Λογοτεχνία στο Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης, συγγραφέα επίσης βραβευμένων βιβλίων πάνω στον Tolkien και όχι μόνο, για να προσπαθήσουμε να απαντήσουμε μαζί στην ερώτηση των εκατομμυρίων: Σε τελική ανάλυση, θα άρεσαν στον Tolkien οι μεταφορές του Lord of the Rings;

Γράφοντας στον Milton Waldman, ο J.R.R. Tolkien έλεγε κάποτε πως οραματιζόταν να αφήσει το περιθώριο σε «άλλα μυαλά και χέρια» ώστε να χρησιμοποιήσουν τα δικά τους χρώματα, τη δική τους μουσική, τη δική τους δραματουργία για να γεμίσουν τις ιστορίες του. Αυτή δε θα ήταν άλλωστε η απόδειξη ότι είχε φτάσει τον πολυπόθητο στόχο του, να φτιάξει μία μυθολογία για την Αγγλία; Γιατί όμως είχε νιώσει αυτή την ανάγκη και πώς εξηγείται από τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες στα τέλη του 19ου αιώνα; Τι ένιωθε αρχικά για πιθανές μεταφορές του Lord of the Rings, γιατί είχε πρόβλημα με τα παράθυρα στο σπίτι του Elrond (!) στο σενάριο του Morton Grady Zimmerman που δε γυρίστηκε ποτέ, και πώς έφτασε στην τελική του απόφαση να πουλήσει τα δικαιώματα στη United Artists;

Ποιες σκηνές στα Lord of the Rings του Peter Jackson θα πίστευε ότι μάλλον τσάκισαν το έργο του, τι θα εκτιμούσε πιθανώς ως προς το DNA των ταινιών, και ποιο είναι το στοιχείο κάθε κινηματογραφικής, τηλεοπτικής ή θεατρικής μεταφοράς όπως τις γνωρίζουμε σήμερα που τον έκανε να αμφιβάλλει για το τελικό αποτέλεσμα; Ποια ήταν η προσωπική του εξέλιξη μέσα στα εξήντα χρόνια συγγραφής του ως προς τη φυλετική πολιτική και γιατί θα μπορούσαμε να τον δούμε να εξελίσσεται με τους καιρούς; Τι βάση έχουν τα ξωτικά διαφορετικού χρώματος στο έργο του, γιατί η πηγή της έμπνευσής του σε παλαιότερους ευρωπαϊκούς πολιτισμούς δεν εμποδίζει το diversity στο Lord of the Rings του Amazon, και από πότε συνέβαινε στ’ αλήθεια το διαφυλετικό κάστινγκ στις μεταφορές τραγωδιών;

Και μεταξύ άλλων, είναι δίκαιος ο χαρακτηρισμός του Tolkien ως Master of Retconning και γιατί πιστεύουμε ότι είχε γράψει κι αυτός το δικό του fanfiction;

Πηγή: https://www.oneman.gr/tag/pop-gia-tis-duskoles-wres/

Περισσότερα επεισόδια

Severance | #236

Summary: Άλλο ένα μικρό break από το αφιέρωμά μας για τις ταινίες του θρυλικού 1994, αυτή τη φορά για χάρη του Severance! Το Severance επέστρεψε τρία, σχεδόν, χρόνια μετά την πρεμιέρα του. Ή καλύτερα, τρία χρόνια μετά το καρδιακό επεισόδιο που είχε για φινάλε. Στο επεισόδιο που θα βρεις παρακάτω ωστόσο, δεν θα προδώσουμε ούτε αυτό, ούτε τίποτα από τη 2η σεζόν που έχουμε ήδη ολοκληρώσει. Η ιδέα,...

1994: Four Weddings and a Funeral | #235

Το POP για τις Δύσκολες Ώρες συνεχίζει το ταξίδι του στις πιο διάσημες ταινίες του 1994. Μια χρονιά με τεράστιες ταινίες που αγαπήθηκαν από το κοινό, από τους κριτικούς και από τα βραβεία, με διαχρονικές επιτυχίες από το Forrest Gump και το Pulp Fiction, μέχρι το Chungking Express και την Κόκκινη Ταινία. Σήμερα, μετά από ένα διάλειμμα επιστρέφουμε στη σειρά και θυμόμαστε την τεράστια εμπορική...

FLASHBACK: Home Alone

Υπάρχουν κλασικές χριστουγεννιάτικες ταινίες όπως το It’s a Wonderful Life. Υπάρχουν ένοχες απολαύσεις που αναβιώνουν κάθε χρόνο όπως το Love Actually. Υπάρχει και το Home Alone: Απλώς η καλύτερη ταινία για την εορταστική περίοδο που έχει φτιαχτεί ως τώρα. Το Home Alone κυκλοφόρησε το 1990, κατέρριψε ένα ρεκόρ που κρατούσε μέχρι πολύ πρόσφατα, και έκανε τον Kevin McCallister τη μασκότ του...