podlist.gr

Radio Lifo
Radio Lifo

Αρχαίο Δράμα Explained: Ο Αίας πρέπει να πεθάνει

«Ο κόσμος δεν έχει πια χώρο για έναν Αίαντα. Αυτός ο ατρόμητος γίγαντας που τον έτρεμαν οι Τρώες κατάντησε τώρα, όπως το θέτει ο Γιαν Κοτ, ένας "ιδρωμένος χασάπης". Αντί, όμως, να ιδρώνει εξολοθρεύοντας εχθρούς, έχει κλειστεί στη σκηνή του και μουσκεύει ξεκοιλιάζοντας μοσχάρια. Η Αθηνά επινόησε αυτή την γκροτέσκα παρωδία βουτηγμένη σε αίμα βοοειδών για να τον γελοιοποιήσει. Ο ηρωικός κόσμος έχει καταρρεύσει. Ο Αίας δεν μπορεί πια ούτε να ζήσει ούτε να πεθάνει ηρωικά. Χωρίς τιμή, "άτιμος", είναι ένας ζωντανός νεκρός. Το μόνο που του απομένει είναι η αυτοκτονία... Ουδέποτε αναδύεται πιο σπαραχτική η μοναξιά του, από ό,τι σε αυτές, τις τελευταίες ώρες της ζωής του».

— Λουίζα Αρκουμανέα

Περισσότερα επεισόδια

Μα μπορούν και χορεύουν οι ανάπηροι;

Μπορεί ένα ανάπηρο άτομο να εκπαιδευτεί στο χορό; Ποια είναι τα στερεότυπα που υπάρχουν γύρω από τη σχέση χορού- αναπηρίας τόσο από τα άτομα χωρίς αναπηρία όσο από τα ίδια τα ανάπηρα άτομα; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τον ψυχολόγο, χορευτή και ηθοποιό Ανδρέα Κολίσογλου.

«Δεν είμαστε μόνο ανάπηροι»

Συνήθως τα άτομα με αναπηρία καλούνται να μιλήσουν δημόσια μόνο για ζητήματα που άπτονται της αναπηρίας. Πόσο εύκολο είναι να εκφράσουν δημόσια και άλλα σημαντικά στοιχεία της ταυτότητας τους; Πόσο δεκτικά είναι τα media και γενικά οι διοργανωτές εκδηλώσεων σε κάτι τέτοιο; Η Xρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Tσάτσος συζητούν για το θέμα και μοιράζονται προσωπικές τους εμπειρίες.

Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Τα Κατά Ματθαίον Πάθη. Ένα ορατόριο με αδιανόητες διαστάσεις για την εποχή του. Δύο ορχήστρες, δύο χορωδίες και έξι σολίστ. Το έργο που σηματοδοτεί την έναρξη της πιο δημιουργικής συνθετικής περιόδου για τον Μπαχ. Πώς αποτυπώνεται μουσικά η θυσία του Ιησού; Γιατί θεωρείται μέχρι και σήμερα ό,τι κοντινότερο σε όπερα έχει συνθέσει ο Μπαχ και τι προκάλεσε τις αρνητικές αντιδράσεις της εκκλησίας...