podlist.gr

Radio Lifo
Radio Lifo

Καμίγ Σαιν-Σανς: Ένας κορυφαίος της γαλλικής μουσικής αναμετράται με το εκκλησιαστικό όργανο

Ο Καμίγ Σαιν-Σανς. Ένα παιδί θαύμα που μετέτρεψε τη διάδοση της γαλλικής μουσικής σε υπέρτατη αποστολή της ζωής του. Η Τρίτη Συμφωνία. Μια σύνθεση που θεωρήθηκε από τον ίδιο τόσο πλήρης που ουδέποτε διανοήθηκε να αναμετρηθεί ξανά με το είδος.

Και το Εκκλησιαστικό Όργανο. Ένα όργανο δαιδαλώδες, πελώριο, με τεράστια ηχοχρωματική παλέτα που απαιτεί από τους μουσικούς σπάνιες αρετές, αφού όπως υποστήριζε κι ο Μπετόβεν: «Αυτός που επιβάλλεται στο εκκλησιαστικό όργανο είναι ο κυρίαρχος όλων μας».

Πότε και σε ποια φάση ζωής και δημιουργίας το Καμίγ Σαιν-Σανς γράφτηκε η επιβλητική Τρίτη Συμφωνία; Γιατί η πρεμιέρα της πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο; Και ποια συγκυρία ώθησε τον συνθέτη να την αφιερώσει στη μνήμη του Φραντς Λιστ; 

Έρευνα: Τίτος Γουβέλης
 

Κείμενο-Επεξεργασία: Ματούλα Κουστένη

Μουσική Επιμέλεια: Τίτος Γουβέλης

Ηχογράφηση Antart Studios:Παναγιώτης Χούντας 

Μίξη: Παναγιώτης Χούντας

Οργάνωση Παραγωγής: Άντζελα Τσιφτσή

Μια συνεργασία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών με τη LiFO

Περισσότερα επεισόδια

Μα μπορούν και χορεύουν οι ανάπηροι;

Μπορεί ένα ανάπηρο άτομο να εκπαιδευτεί στο χορό; Ποια είναι τα στερεότυπα που υπάρχουν γύρω από τη σχέση χορού- αναπηρίας τόσο από τα άτομα χωρίς αναπηρία όσο από τα ίδια τα ανάπηρα άτομα; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τον ψυχολόγο, χορευτή και ηθοποιό Ανδρέα Κολίσογλου.

«Δεν είμαστε μόνο ανάπηροι»

Συνήθως τα άτομα με αναπηρία καλούνται να μιλήσουν δημόσια μόνο για ζητήματα που άπτονται της αναπηρίας. Πόσο εύκολο είναι να εκφράσουν δημόσια και άλλα σημαντικά στοιχεία της ταυτότητας τους; Πόσο δεκτικά είναι τα media και γενικά οι διοργανωτές εκδηλώσεων σε κάτι τέτοιο; Η Xρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Tσάτσος συζητούν για το θέμα και μοιράζονται προσωπικές τους εμπειρίες.

Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Τα Κατά Ματθαίον Πάθη. Ένα ορατόριο με αδιανόητες διαστάσεις για την εποχή του. Δύο ορχήστρες, δύο χορωδίες και έξι σολίστ. Το έργο που σηματοδοτεί την έναρξη της πιο δημιουργικής συνθετικής περιόδου για τον Μπαχ. Πώς αποτυπώνεται μουσικά η θυσία του Ιησού; Γιατί θεωρείται μέχρι και σήμερα ό,τι κοντινότερο σε όπερα έχει συνθέσει ο Μπαχ και τι προκάλεσε τις αρνητικές αντιδράσεις της εκκλησίας...