podlist.gr

Radio Lifo
Radio Lifo

«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Ο ζητών είναι και το ζητούμενο. Αυτός που θέτει την ερώτηση είναι ο ίδιος και η απάντηση. Ο Οιδίπους είναι ο ευρετής αλλά και το εύρημα, είναι αυτός ο ίδιος που ευρίσκεται. Στη διάρκεια αυτής της πορείας αναζήτησης, ο Σοφοκλής δεν παύει να δοκιμάζει τα όρια: ανελέητα, ανυποχώρητα θέτει ξανά και ξανά το ερώτημα: ποιος γνωρίζει και ποιος νομίζει ότι γνωρίζει; Ποιος έχει δικαίωμα να γνωρίζει; Ποιος κατέχει την αλήθεια και ποιος μπορεί να τη φέρει στο φως; Ακόμη σημαντικότερο, ίσως, ποιος αντέχει την αλήθεια; Ποιος μπορεί να την κοιτάξει κατάματα δίχως να τυφλωθεί;

Λουίζα Αρκουμανέα

Περισσότερα επεισόδια

Μα μπορούν και χορεύουν οι ανάπηροι;

Μπορεί ένα ανάπηρο άτομο να εκπαιδευτεί στο χορό; Ποια είναι τα στερεότυπα που υπάρχουν γύρω από τη σχέση χορού- αναπηρίας τόσο από τα άτομα χωρίς αναπηρία όσο από τα ίδια τα ανάπηρα άτομα; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τον ψυχολόγο, χορευτή και ηθοποιό Ανδρέα Κολίσογλου.

«Δεν είμαστε μόνο ανάπηροι»

Συνήθως τα άτομα με αναπηρία καλούνται να μιλήσουν δημόσια μόνο για ζητήματα που άπτονται της αναπηρίας. Πόσο εύκολο είναι να εκφράσουν δημόσια και άλλα σημαντικά στοιχεία της ταυτότητας τους; Πόσο δεκτικά είναι τα media και γενικά οι διοργανωτές εκδηλώσεων σε κάτι τέτοιο; Η Xρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Tσάτσος συζητούν για το θέμα και μοιράζονται προσωπικές τους εμπειρίες.

Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Τα Κατά Ματθαίον Πάθη. Ένα ορατόριο με αδιανόητες διαστάσεις για την εποχή του. Δύο ορχήστρες, δύο χορωδίες και έξι σολίστ. Το έργο που σηματοδοτεί την έναρξη της πιο δημιουργικής συνθετικής περιόδου για τον Μπαχ. Πώς αποτυπώνεται μουσικά η θυσία του Ιησού; Γιατί θεωρείται μέχρι και σήμερα ό,τι κοντινότερο σε όπερα έχει συνθέσει ο Μπαχ και τι προκάλεσε τις αρνητικές αντιδράσεις της εκκλησίας...