podlist.gr

Radio Lifo
Radio Lifo

Παύλος Τσίμας: Η συναρπαστική του διαδρομή στο ελληνικό ραδιόφωνο

Η ιστορία ξεκινά από τη γειτονιά που γεννήθηκε και μεγάλωσε, την Κυψέλη, και τον πρώτο ήχο που άκουσε στη ζωή του από ένα μικρό τραντζιστοράκι που έκρυβε κάτω από το μαξιλάρι του. Και μετά στη νομική και στην δικτατορία, στους κινηματογράφους της Πατησίων και της λεωφόρου Αλεξάνδρας, στην πρώτη διαδήλωση της ζωής του, στο ΚΚΕ, στο Ριζοσπάστη, στον 902 Αριστερά στα FM και στην μεγάλη αγάπη που έχει για τον κορυφαίο καλλιτέχνη όλων των εποχών, τον Bob Dylan, αλλά και τον Διονύση Σαββόπουλο, η διαδρομή του Παύλου Τσίμα στο ραδιόφωνο είναι συναρπαστική και καθηλωτική. 

Συναρπαστική γιατί κάθε στιγμή της και κάθε κομμάτι της διαδρομής συνοδεύεται από μικρά ή μεγάλα κεφάλαια της ιστορίας της δικής μας αλλά και της δικής του. Και καθηλωτική γιατί η ικανότητα του να αφηγείται τις ιστορίες τις δικές του και των άλλων είναι μοναδική και την ανακαλύπτεις στις παύσεις της φωνής του, στο ηχόχρωμα της και στον τρόπο που οι σκέψεις του τον οδηγούν σε συμπεράσματα και εκτιμήσεις. Το πιο πολύτιμο όμως εργαλείο του Παύλου Τσίμα είναι το μυαλό του που τρέχει με ταχύτητες μεγάλες. 

«Αν ναυαγούσα σε ένα νησί και έπρεπε να πάρω μαζί μου μία και μόνο ραδιοφωνική εκπομπή τότε θα έπαιρνα μαζί μου το ημερολόγιο του Παύλου Τσίμα» σημειώνει ο Γιώργος Μουχταρίδης.

Περισσότερα επεισόδια

Μα μπορούν και χορεύουν οι ανάπηροι;

Μπορεί ένα ανάπηρο άτομο να εκπαιδευτεί στο χορό; Ποια είναι τα στερεότυπα που υπάρχουν γύρω από τη σχέση χορού- αναπηρίας τόσο από τα άτομα χωρίς αναπηρία όσο από τα ίδια τα ανάπηρα άτομα; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τον ψυχολόγο, χορευτή και ηθοποιό Ανδρέα Κολίσογλου.

«Δεν είμαστε μόνο ανάπηροι»

Συνήθως τα άτομα με αναπηρία καλούνται να μιλήσουν δημόσια μόνο για ζητήματα που άπτονται της αναπηρίας. Πόσο εύκολο είναι να εκφράσουν δημόσια και άλλα σημαντικά στοιχεία της ταυτότητας τους; Πόσο δεκτικά είναι τα media και γενικά οι διοργανωτές εκδηλώσεων σε κάτι τέτοιο; Η Xρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Tσάτσος συζητούν για το θέμα και μοιράζονται προσωπικές τους εμπειρίες.

Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Τα Κατά Ματθαίον Πάθη. Ένα ορατόριο με αδιανόητες διαστάσεις για την εποχή του. Δύο ορχήστρες, δύο χορωδίες και έξι σολίστ. Το έργο που σηματοδοτεί την έναρξη της πιο δημιουργικής συνθετικής περιόδου για τον Μπαχ. Πώς αποτυπώνεται μουσικά η θυσία του Ιησού; Γιατί θεωρείται μέχρι και σήμερα ό,τι κοντινότερο σε όπερα έχει συνθέσει ο Μπαχ και τι προκάλεσε τις αρνητικές αντιδράσεις της εκκλησίας...