podlist.gr

Radio Lifo
Radio Lifo

Πώς έβρισκαν φαγητό στη Kατοχή;

Η Βιολέττα Χιονίδου, καθηγήτρια Σύγχρονης Ευρωπαϊκής Ιστορίας στο Newcastle University, στην Μεγάλη Βρετανία και ο Τάσος Σακελλαρόπουλος, ιστορικός και υπεύθυνος των Ιστορικών Αρχείων του Μουσείου Μπενάκη, μιλούν για τον λιμό και την πείνα της Κατοχής και το πώς επηρέασε την κοινωνία της εποχής.
 

Η επί 25 χρόνια υπεύθυνη των Φωτογραφικών Αρχείων του Μουσείου Μπενάκη, Φανή Κωνσταντίνου, αναδεικνύει τη σημασία της δουλειάς της Βούλας Παπαϊωάννου που αποτύπωσε την ανθρωπιστική κρίση στις φωτογραφίες της.

Ο ανθρωπολόγος και ντοκιμενταρίστας Δημήτρης Μπούρας διηγείται ιστορίες από τη δική του εμπειρία σε εμπόλεμες ζώνες και συνδέει την φρίκη του πολέμου του τότε με το σήμερα.


 

Πηγές:

  • Βιολέττα Χιονίδου - Η κατοχική πείνα μέσα από προφορικές μαρτυρίες. Η περίπτωση της Χίου, της Σύρου και της Μυκόνου, Εκδόσεις Πατάκη
  • Βιολέττα Χιονίδου - Λιμός και θάνατος στην κατοχική Ελλάδα, 1941 - 1944, Βιβλιοπωλείον της Εστίας
  • Γιώργος Θεοτοκάς - Τετράδια ημερολογίου (1939-1953), Βιβλιοπωλείον της Εστίας
  • Η φωτογράφος Βούλα Παπαϊωάννου. Από το Φωτογραφικό Αρχείο του Μουσείου Μπενάκη, εκδόσεις ΑΓΡΑ/ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ

Περισσότερα επεισόδια

Υπάρχει τρόπος να θωρακιστούμε απέναντι στις φυσικές καταστροφές;

Ζούμε σε μια περίοδο που η κλιματική κρίση έχει πάψει να αποτελεί μια συνθήκη που αφορά μόνο άλλους τόπους και άλλες ζωές. Οι φυσικές καταστροφές και τα ακραία φαινόμενα αυξάνονται παντού γύρω μας, ωστόσο η προετοιμασία, η εκπαίδευση και η ενημέρωση παραμένουν ζητούμενα. Πώς μπορούμε να θωρακιστούμε απέναντί τους; Υπάρχει κάποια στρατηγική προσέγγισης που μπορούμε να εφαρμόσουμε και τι γίνεται...

Zero Waste Horeca: Λιγότερα απορρίμματα, περισσότερα οφέλη

Πόσο εύκολο είναι για μια επιχείρηση καφεστίασης ή φιλοξενίας να μειώσει τα απορρίμματά της χωρίς να επιβαρύνει τον ήδη απαιτητικό καθημερινό της ρυθμό; Μπορεί η εξοικονόμηση νερού και ενέργειας να μεταφραστεί σε πραγματικό οικονομικό όφελος; Και, τελικά, είναι εφικτό ένας ολόκληρος κλάδος να αλλάξει νοοτροπία και να στραφεί στη βιωσιμότητα, χωρίς να νιώσει ότι «θυσιάζει» κάτι από τη λειτουργία...

Η νοηματική γλώσσα μπαίνει στην εξυπηρέτηση των πολιτών

Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν για τη νέα υπηρεσία του 1555 που αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο το Δημόσιο έρχεται σε επαφή με τους πολίτες. Οι διερμηνείς της γραμμής, Ιωάννα-Νικολέτα Γεωργοπούλου και Φώτης Φαουάλ, περιγράφουν τι σημαίνει να συμμετέχεις σε μια επικοινωνία χωρίς εμπόδια, ενώ η project manager του 1555, Μαριάνα Τσιγκάκου, εξηγεί πώς σχεδιάστηκε η υπηρεσία και...