podlist.gr

Radio Lifo
Radio Lifo

Πώς έβρισκαν φαγητό στη Kατοχή;

Η Βιολέττα Χιονίδου, καθηγήτρια Σύγχρονης Ευρωπαϊκής Ιστορίας στο Newcastle University, στην Μεγάλη Βρετανία και ο Τάσος Σακελλαρόπουλος, ιστορικός και υπεύθυνος των Ιστορικών Αρχείων του Μουσείου Μπενάκη, μιλούν για τον λιμό και την πείνα της Κατοχής και το πώς επηρέασε την κοινωνία της εποχής.
 

Η επί 25 χρόνια υπεύθυνη των Φωτογραφικών Αρχείων του Μουσείου Μπενάκη, Φανή Κωνσταντίνου, αναδεικνύει τη σημασία της δουλειάς της Βούλας Παπαϊωάννου που αποτύπωσε την ανθρωπιστική κρίση στις φωτογραφίες της.

Ο ανθρωπολόγος και ντοκιμενταρίστας Δημήτρης Μπούρας διηγείται ιστορίες από τη δική του εμπειρία σε εμπόλεμες ζώνες και συνδέει την φρίκη του πολέμου του τότε με το σήμερα.


 

Πηγές:

  • Βιολέττα Χιονίδου - Η κατοχική πείνα μέσα από προφορικές μαρτυρίες. Η περίπτωση της Χίου, της Σύρου και της Μυκόνου, Εκδόσεις Πατάκη
  • Βιολέττα Χιονίδου - Λιμός και θάνατος στην κατοχική Ελλάδα, 1941 - 1944, Βιβλιοπωλείον της Εστίας
  • Γιώργος Θεοτοκάς - Τετράδια ημερολογίου (1939-1953), Βιβλιοπωλείον της Εστίας
  • Η φωτογράφος Βούλα Παπαϊωάννου. Από το Φωτογραφικό Αρχείο του Μουσείου Μπενάκη, εκδόσεις ΑΓΡΑ/ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ

Περισσότερα επεισόδια

Μα μπορούν και χορεύουν οι ανάπηροι;

Μπορεί ένα ανάπηρο άτομο να εκπαιδευτεί στο χορό; Ποια είναι τα στερεότυπα που υπάρχουν γύρω από τη σχέση χορού- αναπηρίας τόσο από τα άτομα χωρίς αναπηρία όσο από τα ίδια τα ανάπηρα άτομα; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τον ψυχολόγο, χορευτή και ηθοποιό Ανδρέα Κολίσογλου.

«Δεν είμαστε μόνο ανάπηροι»

Συνήθως τα άτομα με αναπηρία καλούνται να μιλήσουν δημόσια μόνο για ζητήματα που άπτονται της αναπηρίας. Πόσο εύκολο είναι να εκφράσουν δημόσια και άλλα σημαντικά στοιχεία της ταυτότητας τους; Πόσο δεκτικά είναι τα media και γενικά οι διοργανωτές εκδηλώσεων σε κάτι τέτοιο; Η Xρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Tσάτσος συζητούν για το θέμα και μοιράζονται προσωπικές τους εμπειρίες.

Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Τα Κατά Ματθαίον Πάθη. Ένα ορατόριο με αδιανόητες διαστάσεις για την εποχή του. Δύο ορχήστρες, δύο χορωδίες και έξι σολίστ. Το έργο που σηματοδοτεί την έναρξη της πιο δημιουργικής συνθετικής περιόδου για τον Μπαχ. Πώς αποτυπώνεται μουσικά η θυσία του Ιησού; Γιατί θεωρείται μέχρι και σήμερα ό,τι κοντινότερο σε όπερα έχει συνθέσει ο Μπαχ και τι προκάλεσε τις αρνητικές αντιδράσεις της εκκλησίας...