podlist.gr

The Review
The Review

«Α hero»: Πρόκειται για λογοκλοπή;

Ο Χρήστος Παρίδης και ο κριτικός κινηματογράφου Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητούν σχετικά με τις κατηγορίες περί λογοκλοπής του διάσημου Ιρανού σκηνοθέτη Ασγκάρ Φαραντί.

Γιατί κατηγορείται ο δυο φορές βραβευμένος με Όσκαρ Ιρανός σκηνοθέτης Ασγκάρ Φαραντί για λογοκλοπή; Τι ομοιότητες υπάρχουν μεταξύ της τελευταίας του ταινίας και βραβευμένης στις Κάννες A Hero με το ντοκιμαντέρ της πρώην μαθήτριας του Αζαντέ Μασιζαντέ, All Winners, All Losers; Πόσο συχνό φαινόμενο είναι η λογοκλοπή στον κινηματογράφο;

Για το Ιράν ο Φαραντί δεν είναι απλώς ένας διάσημος σκηνοθέτης του κινηματογράφου αλλά έχοντας τιμηθεί με αναρίθμητα διεθνή βραβεία και κυρίως τα δύο Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας, αποτελεί εθνικό κεφάλαιο. Ως εκ τούτου, χαίρει μεγάλου σεβασμού τόσο από την κινηματογραφική κοινότητα όσο και από την πλειονότητα των συμπατριωτών. Ωστόσο εδώ και λίγο καιρό ο σεβασμός που όλοι τρέφουν γι’αυτόν έχει δεχτεί σοβαρό πλήγμα εξαιτίας μιας πολλή σοβαρής κατηγορίας. Μια πρώην μαθήτρια του τον κατηγορεί ευθέως για λογοκλοπή σε σχέση με την τελευταία του ταινία με τίτλο A Hero για την οποία κέρδισε εξ ημισείας το Grand Prix της επιτροπής στο τελευταίο Φεστιβάλ Καννών. Μία κατηγορία η οποία αποτελεί το μεγαλύτερο σκάνδαλο που έχει προκύψει τα τελευταία χρόνια στο διεθνές κινηματογραφικό στερέωμα.

Η υπόθεση της ταινίας παρουσιάζει την ιστορία του Ραχίμ, ενός διαζευγμένου άντρα που βρίσκεται στη φυλακή για χρέη, κι ο οποίος βγαίνει με άδεια δύο ημερών. Όταν έρχεται στην κατοχή του ένα πορτοφόλι με χρυσά νομίσματα που βρέθηκε στο δρόμο, μαζί με τη σύντροφο του αποφασίζουν να τα πάνε σε ενεχυροδανειστήριο ώστε να πληρώσει την οφειλή του και να απαλλαχτεί από την ποινή. Καθώς τα νομίσματα δεν έχουν μεγάλη αξία αποφασίζει να τα επιστρέψει στον κάτοχο τους. Η πράξη του γίνεται γνωστή μέσα από δημοσιεύσεις και τις ειδήσεις της τηλεόρασης αλλά τα πράγματα παίρνουν μια αλλόκοτη τροπή.

Η κινηματογραφίστρια Azadeh Masihzadeh το 2014 στο πλαίσιο μαθημάτων του διάσημου σκηνοθέτη στο Karnameh Institute της Τεχεράνης, γύρισε ένα ντοκιμαντέρ με τον τίτλο All Winners, All Losers. Σε αυτό ακολουθεί έναν άνδρα, επίσης κατάδικο, ο οποίος έζησε μια πανομοιότυπη εμπειρία με αυτή του ήρωα της ταινίας του Φαραντί στην πόλη Σιράζ, τόπος καταγωγής της.

Ο σπουδαίος σκηνοθέτης μήνυσε την πρώην μαθήτριά για δυσφήμιση όταν μετά την προβολή της ταινίας του στο Ιράν εκείνη ανέβασε τη δική της στο youTube ώστε το κοινό να συγκρίνει τις δύο ταινίες. Μην έχοντας άλλη επιλογή, με τη σειρά της τον μήνυσε για λογοκλοπή. Στο πρώτο δικαστήριο η κατηγορία δυσφήμισης κατέρρευσε.

Περισσότερα επεισόδια

Γιατί τρελαινόμαστε με το φαγητό της Θεσσαλονίκης;

Ποιο είναι το πιο αγαπημένο σαλονικιώτικο εστιατόριο της Ζωής Παρασίδη; Σε ποιο μαγαζί επιστρέφει κάθε φορά που ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη ο Αλέξανδρος Διακοσάββας; Γιατί τα σουβλάκια πάνω είναι τόσο ωραία; Τι φάση με τον μόνιμο χαμό στα Λαδάδικα; Γιατί, εν τέλει, μας αρέσει τόσο πολύ το φαγητό εκεί; Η αρχισυντάκτρια και ο διευθυντής σύνταξης της LiFO βρέθηκαν για λίγες μέρες στην πόλη και...

Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Τα αίματα είχαν ήδη ανάψει από το πρόσφατο Φεστιβάλ Καννών, όπου τιμήθηκε με το βραβείο σεναρίου. Το «The Substance», η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία της Κοραλί Φαρζά, έχει σχολιαστεί όσο λίγες στα social media τις τελευταίες μέρες, με τις απόψεις να κυμαίνονται από τον εκθειασμό μέχρι την απόλυτη αηδία.Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα...

Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

Παρότι υπήρξε αρκετή γκρίνια για το γεγονός ότι η –ακριβοθώρητη πλέον– σούπερσταρ της techno Charlotte de Witte έπαιξε «κλείσιμο», δηλαδή από τις 5:00 ως τις 7:00 το πρωί, το κλειστό γήπεδο TaeKwonDo του Φαλήρου γέμισε με κόσμο στη δεύτερη, πολύ επιτυχημένη μέρα του φετινού Techniques.Είχαν προηγηθεί ο KAS:ST και ο σύντροφος της Charlotte, Enrico Sangiuliano, σε μια βραδιά που συνολικά είχε τα...