podlist.gr

The Review
The Review

The Club: Πώς μια τηλεοπτική σειρά επαναφέρει το ένοχο παρελθόν της Τουρκίας

Το «The Club» είναι μια τηλεοπτική σειρά που ξεχωρίζει τόσο ως υπερπαραγωγή που αναβιώνει με εντυπωσιακό τρόπο το Πέραν, τη γειτονιά των εύπορων Ρωμιών, Αρμένιων και Εβραίων αστών της Κωνσταντινούπολης του ’50, όσο και αναφορικά με δύο πολιτικά γεγονότα-ορόσημα που η τουρκική κυβέρνηση μεθόδευσε και πέτυχε να ρημάξει τη ζωή των ανθρώπων της εποχής: τον «φόρο περιουσίας» του 1942 και τα «Σεπτεμβριανά» του 1955. Η τουρκική τηλεοπτική σειρά του Netflix αφυπνίζει τη σύγχρονη γενιά αλλά και επαναφέρει τις ένοχες μνήμες παλιότερων γενεών. Παράλληλα, όσο και αν προκαλεί πικρές αναμνήσεις σε όλους όσους έζησαν τα φρικτά γεγονότα είναι η πρώτη φορά που μια τουρκική παραγωγή επικεντρώνεται στην εβραϊκή κοινότητα που, όπως και η ελληνική, κάποτε ευημερούσε και κυριαρχούσε στην οικονομική καθημερινότητα της Πόλης. Ο Χρήστος Παρίδης και η Χριστίνα Γαλανοπούλου συζητάνε για τις ιστορικές αλήθειες στον απόηχο της πετυχημένης και νοσταλγικής σειράς.

Περισσότερα επεισόδια

Γιατί μας γοητεύει ακόμα ο «Καβγατζής της Βρέστης»;

Το εμβληματικό βιβλίο της γαλλικής λογοτεχνίας, για πολλούς το αριστούργημα του αιρετικού Ζαν Ζενέ, που γράφτηκε το 1945 και έκανε την πρώτη του έκδοση το 1947, έγινε ευρύτερα γνωστό χάρη στην ταινία του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, «Querelle», και ταξιδεύει τον αναγνώστη στο λιμάνι της Βρέστης, σε έναν κόσμο σκληρό και βίαιο. Τα πρόσωπα: ο ναύτης Καβγατζής, ο αδελφός του ο Ρομπέρ, ο νεαρός Ζιλ...

Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητάνε για την τελευταία κομεντί του Γουές Άντερσον «Το Φοινικικό σχέδιο» και αναρωτιούνται ποιοι είναι οι λόγοι να τη δει κανείς αν δεν είναι μεγάλος φαν του. Έτσι, θέτουν ερωτήματα όπως: Ποιον αφορά η ταινία κι αν αποτελεί η εκπληκτική κι αναγνωρίσιμη αισθητική του Τεξανού δημιουργού αφορμή για να δούμε ακόμα μία εξεζητημένη σκηνοθετική απόπειρά...

Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

Είναι η «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητάνε και διαφωνούν ως προς την αξία της νέας και πρώτης μεγάλου μήκους ταινίας του μόλις 31 ετών σκηνοθέτη Κωστή Χαραμουντάνη. Η «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» αφορά την ενηλικίωση δύο δίδυμων αδελφών, ενός αγοριού και ενός κοριτσιού. Κατά τη διάρκεια των...