podlist.gr

Ζήσε με αγάπη με την Ξένια Κούρτογλου | Αντιμετωπίζοντας την κριτική των άλλων

Αλήθεια, όταν ακούτε την λέξη «κριτική» πώς αισθάνεστε; Είμαι σίγουρη ότι οι περισσότεροι αισθάνεστε δυσάρεστα! Θα συμφωνήσω, γιατί ούτε εμένα μου αρέσει η έννοια της κριτικής, και θα διαχωρίσω τρεις έννοιες που προκύπτουν από την ίδια την λέξη:

  • Κριτική σημαίνει κρίνω, δικάζω και βγάζω ένα αποτέλεσμα που απλά εκφράζει την άποψη και την οπτική κάποιου, χωρίς να δίνει κάτι χρήσιμο.
  • Αξιολόγηση σημαίνει δίνω κάποια αξία, πχ. βάζω ένα βαθμό και τοποθετώ κάποιον ή κάτι σε μια θέση. Ούτε και σε αυτή την περίπτωση παίρνω κάτι ουσιαστικό.
  • Για μένα, η έννοια που αξίζει είναι εκείνη της ανατροφοδότησης: από την λέξη και μόνο, καταλαβαίνετε ότι πρόκειται για κάτι χρήσιμο, γιατί δίνει πίσω τροφή για εξέλιξη. Η ανατροφοδότηση λοιπόν είναι κάτι που αξίζει να ασχοληθούμε.

Έχοντας ξεχωρίσει αυτές τις έννοιες, θα δώσω πολύ σύντομα κάποια tips που σας βοηθούν να διαχειρίζεστε την κριτική των άλλων όταν τη δέχεστε.

  1. Τη ζητήσατε ή όχι; Είναι πολύ διαφορετικό να έχετε ζητήσει εσείς την γνώμη κάποιου άλλου από το να έρχεται με δική του/της πρωτοβουλία, χωρίς να την έχετε ζητήσει.
  2. Ποιος είναι αυτός που την δίνει; Αναρωτηθείτε: είναι ένας άνθρωπος που σέβεστε και εμπιστεύεστε; Έχει αποδεδειγμένη εμπειρία πάνω στο θέμα για το οποίο σας δίνει την άποψή του;
  3. Είναι αρνητική; Ακούστε την, ζυγίστε και «φιλτράρετε». Πολλές φορές η αρνητική γνώμη — ειδικά αν μας «τσιγκλίζει» είναι χρήσιμη γιατί επιβεβαιώνει κάποια δική μας, αντίστοιχη, εσωτερική άποψη.
  4. Είναι θετική; Αναρωτηθείτε κατά πόσο σας ακούγεται ειλικρινής, υποστηρικτική, ενθαρρυντική και χρήσιμη
  5. Διαχωρίστε τη από τον εαυτό σας. Η γνώμη ενός άλλου είναι αυτό ακριβώς: η γνώμη του άλλου, μέσα από τα δικά του φίλτρα, οπτική και βιώματα, και δεν έχετε κανένα λόγο να την πάρετε προσωπικά!
  6. Μετατρέψτε τη σε πολύτιμο μάθημα. Το πιο σημαντικό που μπορείτε να κάνετε με την γνώμη των άλλων, είναι, αφού την «περάσετε» από τις πιο πάνω ερωτήσεις, να την μετατρέψετε σε πολύτιμο για σας μάθημα, αξιοποιώντας αυτό που έχει να σας δώσει. Και τότε, θα έχετε μεταμορφώσει την «στείρα κριτική» σε «πολύτιμη ανατροφοδότηση», κερδίζοντας εσείς μέσα από αυτή τη διαδικασία.

Πηγή: https://www.athensvoice.gr/gallery/podcasts

Περισσότερα επεισόδια

Taste Μakers by efood: Ο Μιχάλης Μαντζουράνης μιλάει για το Jackaroo

Το όνομα «Jackaroo» σημαίνει βοηθός αγελαδάρη. Ποιος, όμως, έστησε όλη την ιδέα πίσω από το μαγαζί με τις μεγαλύτερες ουρές στην Αθήνα;Είναι ο Μιχάλης Μαντζουράνης και στο σημερινό επεισόδιο The Taste Makers by efood μας μιλάει για την έμπνευσή του, για το πώς καταφέρνει να φέρει εις πέρας τόσες παραγγελίες καθημερινά, αλλά και μας αποκαλύπτει αποκλειστικά τα επόμενά του σχέδια, που κι αυτά...

Αλήθειες με τη Σουζάνα Παπαφάγου | Ατελοφοβία: Ο φόβος να μην είμαι αρκετός

Υπάρχουν άνθρωποι που δεν ξεκινούν τίποτα αν δεν είναι σίγουροι πως θα το κάνουν τέλεια. Άλλοι που διορθώνουν ξανά και ξανά το παραμικρό, ώσπου χάνουν τη χαρά της δημιουργίας. Και κάποιοι που μένουν ακίνητοι — όχι από τεμπελιά, αλλά από φόβο. Φόβο μήπως φανούν ατελείς.Σε αυτό το επεισόδιο των Αληθειών, η Σουζάνα Παπαφάγου ανοίγει μια βαθιά συζήτηση για την ατελοφοβία, τον φόβο της ατέλειας και...

Business & Marketing Tips | Word of Mouth Marketing: Ο πελάτης ως η πιο ισχυρή διαφήμιση

Στο 182o podcast της στήλης Business & Marketing Tips της Athens Voice με τίτλο «Επενδύστε στο word of mouth», συζητάμε για τη δύναμη της πιο παλιάς —αλλά και πιο αποτελεσματικής— μορφής διαφήμισης: της σύστασης από στόμα σε στόμα.Γιατί να ψάχνετε τον επόμενο celebrity ambassador, όταν ο πιο ισχυρός πρεσβευτής της μάρκας σας μπορεί να είναι… ο ίδιος ο πελάτης σας;Μαζί αναλύουμε:Πώς η ποιότητα...