120: «Πάμε κι όπου βγει»: η τραγωδία στα Τέμπη
Το τραγικό, πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα που θα αλλάξει την ιστορία της Ελλάδας και ελεύθερη συζήτηση για τις γενικές και πιο συγκεκριμένες αιτίες του.
Σημειώσεις εκπομπής- Πάμε κι όπου βγει
- Πώληση ΤΡΑΙΝΟΣΕ
- TAIΠΕΔ
- Οι συνδικαλιστές είχαν προειδοποιήσει
- Oι δηλώσεις της ντροπής του Κ. Καραμανλή (πρώην Υπουργού Μεταφορών)
- Πρώην πρόεδρος ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέλος της εξεταστικής επιτροπής για το δυστύχημα
- To βίντεο με τον Παύλο Τσίμα και τις «θυσίες» των παιδιών
- Η «άλλη» τραγωδία στα Τέμπη, από το 2003
- Σηκώνεται αντί να πέφτει η μπάρα για να περάσει στο Αμύνταιο
- Μάτι 2018
- Greece's deadly rail tracks
Δημήτρης:
[0:00] Γεια σας και καλώς ήρθατε στο Easy Greek podcast, το podcast που σας μαθαίνει ελληνικά με καθημερινούς αυθεντικούς διαλόγους. Είμαι ο Δημήτρης και μετά από αρκετές εβδομάδες πλέον, είμαι πίσω στο στούντιο με την αγαπητή κι αγαπημένη...
Μαριλένα:
[0:16] Μαριλένα. Γεια και από εμένα. Όντως ε, έχουμε να κάνουμε δύο επεισόδια μαζί.
Δημήτρης:
[0:22] Ε, ναι.
Μαριλένα:
[0:24] Με απάτησες.
Δημήτρης:
[0:25] Τελευταία φορά ήταν πριν τρεις εβδομάδες που μιλήσαμε... ήτανε το επεισόδιο «Εφ' όλης της ύλης», που μιλήσαμε για τον σεισμό στην Τουρκία, για το ντοκιμαντέρ σχετικά με τη Βαβέλ (πωπω...) για το μουσείο... στο μουσείο Μπενάκη που πήγαμε σχετικά με την έκθεση.
Μαριλένα:
[0:44] Ναι, μου φαίνονται τόσο μακρινά όλα αυτά, Δημήτρη.
Δημήτρης:
[0:48] Ναι, αυτή η εβδομάδα που πέρασε ήτανε συμπιεσμένος χρόνος. Είναι σαν να έχει περάσει πολύ περισσότερος χρόνος από ότι μόνο πέντε μέρες.
Μαριλένα:
[0:58] Καταρχήν εγώ θα ζητήσω ένα συγνώμη γιατί μπορεί να με ακούσετε να βήχω, έχω ένα κρύωμα εδώ και τρεις εβδομάδες που με ταλαιπωρεί και ακόμα βήχω, οπότε ναι, μην το παρεξηγήσετε αν στην πορεία μας προκύψει αυτό.
Δημήτρης:
[1:12] Δεν πειράζει, θα το κόψουμε, άμα ξεφύγει κάνα βήξιμο θα το βγάλουμε.
Μαριλένα:
[1:15] Ωραία. Υπάρχει μία αμηχανία, ε;
Δημήτρης:
[1:19] Εντάξει, πώς να πιάσουμε τέτοια θέματα τώρα, από πού να ξεκινήσουμε; Λοιπόν για όσους ακούτε και δεν ξέρετε, ή αν ακούτε από το μέλλον και τα λοιπά, την περασμένη εβδομάδα, τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου ουσιαστικά 11:30 τη νύχτα, αν και έγινε γνωστό κυρίως την Τρίτη 1η Μαρτίου... (Τετάρτη) Τετάρτη 1η Μαρτίου, ναι σωστά, πω πω ήτανε ουσιαστικά... μόνο τρεις μέρες, τέσσερις μέρες... Έγινε ένα μεγάλο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ελλάδα, το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα που έγινε ποτέ στην Ελλάδα και σε αυτό το δυστύχημα έχασαν τη ζωή τους πολλά άτομα, πολλοί άνθρωποι, κυρίως νέοι, αλλά όχι μόνο - κυρίως νέοι και παιδιά, αλλά όχι μόνο... Αυτό που συνέβη είναι ότι δύο τρένα συγκρούστηκαν μεταξύ τους, επειδή ήταν στην ίδια γραμμή. Επειδή ο σταθμάρχης στην Λάρισα ξέχασε ή για κάποιο λόγο που ακόμα δεν ξέρω δεν άλλαξε, τελος πάντων, τη γραμμή για το τρένο που ερχόταν από πάνω από τη Θεσσαλονίκη. Ήταν στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη για να ξέρετε αυτό το δυστύχημα κοντά στα Τέμπη.
Μαριλένα:
[2:51] Αυτό το καταραμένο μέρος. Αν και δεν φταίει το μέρος το ταλαίπωρο.
Δημήτρης:
[2:56] Αυτό που συνέβη είναι ότι ναι μεν ο κύριος σταθμάρχης αυτός δεν άλλαξε τη γραμμή στο σύστημα, τέλος πάντων... δεν ξέρω ακριβώς τι κάνει, τι χειροκίνητα πράγματα κάνει, φαντάζομαι ξέρεις, αυτό που κάνουνε, που τραβάνε τους μοχλούς και αλλάζουνε τα... φαντάζομαι είναι κάτι πιο... αυτόματο αυτή τη στιγμή, δεν χρειάζεται να πηγαίνουν στις γραμμές και να τραβάνε τους μοχλούς. Αλλά πέρα από αυτό, το όλο σύστημα ήτανε σκατά. Θα στο πω πολύ απλά. Αυτή τραγωδία απέδειξε σε όλους εμάς πόσο η υποδομή σε πράγματα όπως οι μεταφορές στην Ελλάδα είναι σε επίπεδο... δεν θέλω να πω τριτοκοσμικό γιατί προσβάλει τις τριτοκοσμικές χώρες.
Για την υπόλοιπη απομαγνητοφώνηση, γίνετε μέλη μας!