podlist.gr

Η λογοκρισία και το κιτς στα χρόνια του …γύψου

Με αφορμή την επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου η «Ιστορία της

Κυριακής» επιστρέφει με ένα επεισόδιο για τη λογοκρισία της χούντας. Από

τις πρώτες κιόλας ώρες της δικτατορίας, το καθεστώς των συνταγματαρχών

άρχισε να ελέγχει τον τύπο. Η χουντική λογοκρισία από τον χώρο των ΜΜΕ

επεκτάθηκε πολύ γρήγορα στον χώρο της λογοτεχνίας, της μουσικής και του

θεάματος.

Μέσα σε ένα κλίμα ανελευθερίας, παράνοιας και καταπίεσης πολλοί ήταν οι

δημιουργοί που δεινοπάθησαν, κυνηγήθηκαν, φυλακίστηκαν και βασανίστηκαν.

Εξάλλου, η λογοκρισία της χούντας δεν είχε καμία απολύτως λογική, όπως

άλλωστε και η ίδια η ζοφερή δικτατορία.

Καλή σας ακρόαση

Πηγή: https://istoriatiskiriakis.captivate.fm/

Περισσότερα επεισόδια

Ο Κουασιμόδος, η Παναγία των Παρισίων και η ελληνική λέξη που ενέπνευσε τον Βίκτορα Ουγκώ

Η «Παναγία των Παρισίων» δικαίως θεωρείται ένα από τα αριστουργήματα της κλασικής λογοτεχνίας. Το επικών διαστάσεων δραματικό μυθιστόρημα με πολύ λυπηρό φινάλε του Βίκτορα Ουγκώ είναι γεμάτο μηνύματα και φυσικά συμβολισμούς. Ο ίδιος ο χαρακτήρας του Κουασιμόδου είναι εμβληματικός και καταλήγεις – θέλοντας και μη – να τον λατρέψεις για την άδολη και αυθεντική ψυχή του. Όπως ανέφερε ο ίδιος ο...

Είχε η θεά Αφροδίτη «σκοτεινή» πλευρά στον χαρακτήρα της;

Με μυθολογία επιστρέφει στο νέο της επεισόδιο η «Ιστορία της Κυριακής» και αυτή τη φορά πρωταγωνιστεί η Αφροδίτη, η θεά του έρωτα και της ομορφιάς. Αρχέγονη θεότητα, στενά συνδεδεμένη με το ανθρώπινο ερωτικό συναίσθημα, πέρα από τα φυσικά της χαρακτηριστικά που της προσέδωσαν και τον τίτλο της θεάς της ομορφιάς, στα μυθολογικά επεισόδια παρουσιάζεται με μια ιδιαίτερα σκοτεινή πλευρά στον...

Η «Ψυχή του ρόδου»: Όταν ένας στίχος γίνεται πίνακας

Με την ιστορία ενός πίνακα ασχολείται στο σημερινό επεισόδιο της «Ιστορίας της Κυριακής» η Ελίνα Φαρσάρη. Ο λόγος για την «Ψυχή του ρόδου» του Τζον Γουίλιαμ Γουότερχάουζ που δέχθηκε επιρροές από τους προραφαηλίτες ζωγράφους και τον σύγχρονό του ιμπρεσιονισμό. Ο δημιουργός που είχε χαρακτηριστεί ως ο «ζωγράφος των μαγισσών και των νεράιδων» αντλεί από έναν και μόνο στίχο του ποιήματος «Μωντ» του...