podlist.gr

Η «Ψυχή του ρόδου»: Όταν ένας στίχος γίνεται πίνακας

Με την ιστορία ενός πίνακα ασχολείται στο σημερινό επεισόδιο της «Ιστορίας

της Κυριακής» η Ελίνα Φαρσάρη. Ο λόγος για την «Ψυχή του ρόδου» του

Τζον Γουίλιαμ Γουότερχάουζ που δέχθηκε επιρροές από τους προραφαηλίτες

ζωγράφους και τον σύγχρονό του ιμπρεσιονισμό. Ο δημιουργός που είχε

χαρακτηριστεί ως ο «ζωγράφος των μαγισσών και των νεράιδων» αντλεί από

έναν και μόνο στίχο του ποιήματος «Μωντ» του Λόρδου Τέννισον,

δημιουργώντας έναν πίνακα που εντυπωσιάζει με την αισθαντικότητά του και

τα πολλαπλά του μηνύματα.

Καλή σας ακρόαση

Πηγή: https://istoriatiskiriakis.captivate.fm/

Περισσότερα επεισόδια

Το "νέο κύμα", η "Mamma Rosa" και η "Ιταλίδα από την Κυψέλη"

Με παλιό, αγαπημένο, ελληνικό κινηματογράφο επιστρέφει στο νέο επεισόδιο η "Ιστορία της Κυριακής". Η Ελίνα Φαρσάρη αναλύει τη μουσική της σπαρταριστής κωμωδίας "Μια Ιταλίδα από την Κυψέλη" που έγινε γνωστή για τις απίθανες ατάκες της, όπως "η τσιριμπίμ - τσιριμπόμ" και "λα-σουσου-ρελά". Η αφορμή για το επεισόδιο δόθηκε από το ιταλικό τραγουδάκι "Mamma Rosa" που τραγουδούν η Μάρω Κοντού και ο...

Το ταραγμένο 1963, το Νόμπελ στον Σεφέρη και το “πέτρινο ακρωτήρι στη Μεσόγειο”

Με ένα σπουδαίο γεγονός στην πολιτισμική ιστορία της χώρας ασχολείται στο νέο επεισόδιο της “Ιστορίας της Κυριακής” η Ελίνα. Στις 24 Οκτωβρίου 1963, στη διάρκεια ενός ταραγμένου έτους, με πολιτικές δολοφονίες, ίντριγκες και ακραία πόλωση, η Σουηδική Ακαδημία βραβεύει με το Νόμπελ Λογοτεχνίας τον Έλληνα ποιητή Γιώργο Σεφέρη. Πως, όμως, υποδέχθηκε ο Τύπος της εποχής το κορυφαίο αυτό γεγονός; Πως...

Υπόθεση Παλαμήδη: ο ήρωας του Τρωϊκού Πολέμου που αποσιώπησε ο Όμηρος

Με ένα μυθολογικό μυστήριο ασχολείται στο νέο επεισόδιο της “Ιστορίας της Κυριακής” η Ελίνα Φαρσάρη. Πρόκειται για την “υπόθεση” του Παλαμήδη, του ευφυέστερου ανθρώπου του αρχαίου ελληνικού κόσμου, που υπήρξε εφευρέτης, γιατρός, επιστήμονας και ικανότατος στρατηγός που λάτρευε το στράτευμα. Μολονότι ο Παλαμήδης συμμετείχε στον Τρωϊκό Πόλεμο και διακρίθηκε για τη συνεισφορά του, στον Όμηρο δεν...