podlist.gr

Τι ήταν τέλος πάντων αυτός ο τρομερός Μινώταυρος;

Στη μυθολογία επιστρέφει η «Ιστορία της Κυριακής» με ένα επεισόδιο

αφιερωμένο στον μυθικό Μινώταυρο. Ασφαλώς, όλοι γνωρίζουμε τις

περιπέτειες του Θησέα και πώς κατάφερε να εξοντώσει το τέρας που

κατασπάραζε τους 7 νέους και τις 7 νέες των καλύτερων οικογενειών της

Αθήνας. Όμως, η εκδοχή αυτή του μύθου προέρχεται από την αττική

μυθολογία και η Ελίνα Φαρσάρη στο επεισόδιο αυτό αναφέρεται σε άλλες

εκδοχές που μας παραδόθηκαν και από αρχαίους συγγραφείς. Τελικά, υπήρξε ο

Μινώταυρος ή δεν υπήρξε; Ήταν τέρας ή ένας άγριος ατρόμητος στρατηγός;

Ποια η σχέση του με τον μινωικό πολιτισμό και εν τέλει ποιο γεγονός

θέλει να εξηγήσει η θεαματική του εξόντωση;

Καλή σας ακρόαση

Πηγή: https://istoriatiskiriakis.captivate.fm/

Περισσότερα επεισόδια

Ο Κουασιμόδος, η Παναγία των Παρισίων και η ελληνική λέξη που ενέπνευσε τον Βίκτορα Ουγκώ

Η «Παναγία των Παρισίων» δικαίως θεωρείται ένα από τα αριστουργήματα της κλασικής λογοτεχνίας. Το επικών διαστάσεων δραματικό μυθιστόρημα με πολύ λυπηρό φινάλε του Βίκτορα Ουγκώ είναι γεμάτο μηνύματα και φυσικά συμβολισμούς. Ο ίδιος ο χαρακτήρας του Κουασιμόδου είναι εμβληματικός και καταλήγεις – θέλοντας και μη – να τον λατρέψεις για την άδολη και αυθεντική ψυχή του. Όπως ανέφερε ο ίδιος ο...

Είχε η θεά Αφροδίτη «σκοτεινή» πλευρά στον χαρακτήρα της;

Με μυθολογία επιστρέφει στο νέο της επεισόδιο η «Ιστορία της Κυριακής» και αυτή τη φορά πρωταγωνιστεί η Αφροδίτη, η θεά του έρωτα και της ομορφιάς. Αρχέγονη θεότητα, στενά συνδεδεμένη με το ανθρώπινο ερωτικό συναίσθημα, πέρα από τα φυσικά της χαρακτηριστικά που της προσέδωσαν και τον τίτλο της θεάς της ομορφιάς, στα μυθολογικά επεισόδια παρουσιάζεται με μια ιδιαίτερα σκοτεινή πλευρά στον...

Η «Ψυχή του ρόδου»: Όταν ένας στίχος γίνεται πίνακας

Με την ιστορία ενός πίνακα ασχολείται στο σημερινό επεισόδιο της «Ιστορίας της Κυριακής» η Ελίνα Φαρσάρη. Ο λόγος για την «Ψυχή του ρόδου» του Τζον Γουίλιαμ Γουότερχάουζ που δέχθηκε επιρροές από τους προραφαηλίτες ζωγράφους και τον σύγχρονό του ιμπρεσιονισμό. Ο δημιουργός που είχε χαρακτηριστεί ως ο «ζωγράφος των μαγισσών και των νεράιδων» αντλεί από έναν και μόνο στίχο του ποιήματος «Μωντ» του...