podlist.gr

Τα Ασκληπιεία της Αττικής: Ποιος θεός παρηγορούσε τους Αθηναίους ασθενείς;

Θεός ή θνητός; Ταξιδευτής που λατρευόταν, ταξίδευε, θεράπευε; Ποιος ήταν τελικά ο Ασκληπιός και πότε τον πρωτοσυναντάμε στις πηγές; Πώς «θεραπεύει» και με ποια αφορμή εμφανίζεται στην Αττική;

Σε αυτά τα ερωτήματα απαντά η Αριάδνη Κλωνιζάκη, αρχαιολόγος, Διδάκτωρ Κλασικής Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και Επιμελήτρια Αρχαιοτήτων στο Τμήμα Συλλογής Έργων Γλυπτικής του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου. 

Η κ. Κλωνιζάκη σπούδασε αρχαιολογία στο ΕΚΠΑ και πολιτιστική πολιτική & διαχείριση στο Warwick στη Μ. Βρετανία. Εργάζεται από το 2000 στο Υπουργείο Πολιτισμού. Η διδακτορική της διατριβή αφορά στην διάδοση της λατρείας του Ασκληπιού. Ασχολείται με τους Έλληνες θεραπευτές - θεούς, την αρχαία ελληνική θρησκεία και ιατρική, τα αρχαία ελληνικά ιερά, την γλυπτική και την πολιτιστική πολιτική. Έχει δώσει ομιλίες σε επιστημονικά συνέδρια, σε φοιτητές και στο ευρύ κοινό και έχει δημοσιεύσει άρθρα και κείμενα σχετικά με την λατρεία του Ασκληπιού, αρχαία γλυπτά, ψηφιδωτά και νομίσματα.

Περισσότερα επεισόδια

Υπήρχαν και «άσχημα» αγαλματίδια στην αρχαία Αθήνα

Πώς ορίζεται το γκροτέσκο στο πλαίσιο της αρχαιοελληνικής τέχνης και ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του; Υπάρχουν συγκεκριμένες τεχνικές ή υλικά που προωθούν την συγκεκριμένη αισθητική; Ποια είναι η σχέση μεταξύ του γκροτέσκου και του άσχημου στα ειδώλια; Πώς αντιλαμβάνονταν οι αρχαίοι Έλληνες την έννοια του "άσχημου" και πώς αυτό αντικατοπτρίζεται στην παραγωγή των ειδωλίων;Πώς επηρεάζει...

Ποιοι ήταν οι μαυραγορίτες της Κατοχής;

Kατά τη διάρκεια της γερμανικής Κατοχής (1941–1944), η καθημερινότητα στην Αθήνα ήταν ένας αγώνας για επιβίωση. Ο λιμός του χειμώνα 1941-42 κόστισε τη ζωή σε δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους, κυρίως λόγω της επίταξης τροφίμων από τις δυνάμεις Κατοχής, της καταστροφής των υποδομών και της διακοπής των εμπορικών ροών. Οι κάτοικοι προσπαθούσαν να επιβιώσουν μέσω ανταλλαγών προϊόντων, εξορμήσεων στην...

Τι έτρεχε με τους λαγούς στην αρχαία Αθήνα;

Ο λαγός υπήρξε ένα σημαντικό και πολυδιάστατο σύμβολο στην αρχαία Αθήνα, τόσο στην καθημερινή ζωή όσο και στην τέχνη και τις αντιλήψεις περί θανάτου. Στο απόσπασμα από το «Κυνηγετικόν» του Ξενοφώντα, περιγράφεται αναλυτικά το κυνήγι λαγών, η χρήση σκύλων και παγίδων και ο παιδαγωγικός ρόλος της δραστηριότητας αυτής, καθώς εκπαίδευε τους νέους στην αντοχή, την ταχύτητα και το ήθος του...