podlist.gr

Τα Ασκληπιεία της Αττικής: Ποιος θεός παρηγορούσε τους Αθηναίους ασθενείς;

Θεός ή θνητός; Ταξιδευτής που λατρευόταν, ταξίδευε, θεράπευε; Ποιος ήταν τελικά ο Ασκληπιός και πότε τον πρωτοσυναντάμε στις πηγές; Πώς «θεραπεύει» και με ποια αφορμή εμφανίζεται στην Αττική;

Σε αυτά τα ερωτήματα απαντά η Αριάδνη Κλωνιζάκη, αρχαιολόγος, Διδάκτωρ Κλασικής Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και Επιμελήτρια Αρχαιοτήτων στο Τμήμα Συλλογής Έργων Γλυπτικής του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου. 

Η κ. Κλωνιζάκη σπούδασε αρχαιολογία στο ΕΚΠΑ και πολιτιστική πολιτική & διαχείριση στο Warwick στη Μ. Βρετανία. Εργάζεται από το 2000 στο Υπουργείο Πολιτισμού. Η διδακτορική της διατριβή αφορά στην διάδοση της λατρείας του Ασκληπιού. Ασχολείται με τους Έλληνες θεραπευτές - θεούς, την αρχαία ελληνική θρησκεία και ιατρική, τα αρχαία ελληνικά ιερά, την γλυπτική και την πολιτιστική πολιτική. Έχει δώσει ομιλίες σε επιστημονικά συνέδρια, σε φοιτητές και στο ευρύ κοινό και έχει δημοσιεύσει άρθρα και κείμενα σχετικά με την λατρεία του Ασκληπιού, αρχαία γλυπτά, ψηφιδωτά και νομίσματα.

Περισσότερα επεισόδια

Η Αθήνα της Μαρίας Κάλλας: Η πόλη που την πλήγωσε αλλά και τη διαμόρφωσε

Η Μαρία Κάλλας, εμβληματική μορφή της όπερας, είχε ιδιαίτερο δεσμό με την Αθήνα, την πόλη όπου πέρασε τα νεανικά της χρόνια και διαμορφώθηκε καλλιτεχνικά. Εκεί έκανε τα πρώτα της βήματα στη σκηνή, καλλιεργώντας το ταλέντο της κάτω από δύσκολες κοινωνικές και ιστορικές συνθήκες. Η ελληνική πρωτεύουσα δεν ήταν μόνο η αφετηρία εκκίνησής της, αλλά και σημείο επιστροφής και αναστοχασμού. Η σχέση της...

Διάλογος Μηλίων-Αθηναίων: Μαθήματα εξωτερικής πολιτικής από το 416 π.Χ

Το καλοκαίρι του 416 π.Χ, οι Αθηναίοι αποφασίζουν να εκστρατεύσουν στη Μήλο, με πολύ μεγάλη στρατιωτική δύναμη, με στόχο να εκβιάσουν τη Μήλο ώστε να ενταχθεί στην Αθηναϊκή συμμαχία. Ωστόσο, η ίδια θέλει να κρατήσει μια ουδέτερη στάση κι αυτό θίγει το κύρος των Αθηναίων, οι οποίοι δεν μπορούν να ανεχτούν πως δεν μπορούν να υποτάξουν ένα μικρό και ανίσχυρο νησί.Γιατί ο διάλογος των Μηλίων με...

Η Αθήνα της Πηνελόπης Δέλτα

Ενάμιση χρόνο πριν την αυτοκτονία της, στις 2 Μαΐου του 1941, η Πηνελόπη Δέλτα ολοκληρώνει το τελευταίο της έργο, τις «Ρωμιοπούλες». Η ίδια ζητά να εκδοθεί αργότερα, μετά από τα υπόλοιπα μυθιστορήματα και τις «Αναμνήσεις» της. Οι «Ρωμιοπούλες» κυκλοφορούν 75 χρόνια μετά τη συγγραφή τους, το 2014, από τις εκδόσεις Ερμής και αποτελούν το μεγαλύτερο και πιο «ενήλικο» μυθιστόρημα της Δέλτα. Αλλά...