podlist.gr

Τρέχοντας στον Μαραθώνιο της Αθήνας

Η ιστορία φτάνει σε εμάς μέσω μίας παρανόησης: Ο Ηρόδοτος μεν παραδίδει ότι ο ημεροδρόμος Φειδιππίδης διένυσε τρέχοντας την απόσταση μεταξύ Αθήνας και Σπάρτης προκειμένου να ζητήσει τη βοήθεια των Σπαρτιατών μετά την απόβαση των Περσών στο Μαραθώνα. Δεν παραδίδει, όμως, ότι μετά τη μεγάλη μάχη του 490πΧ, στην οποία ο Φειδιππίδης βεβαίως συμμετείχε έχοντας επιστρέψει τρέχοντας από τη Σπάρτη, έσπευσε να ξανατρέξει από το Μαραθώνα στην Αθήνα για να ανακοινώσει την εμβληματική νίκη. Ο Ηρόδοτος δεν παραδίδει, επίσης, ότι ο Φειδιππίδης έπεσε νεκρός από εξάντληση μετά το «νενικήκαμεν».

Η ιστορία αυτή, που αγγίζει τα όρια του μύθου, έχει φτάσει σε εμάς από μεταγενέστερες πηγές, και συνοψίζεται ως εξής: ένας άνθρωπος τρέχει 450 περίπου χιλιόμετρα, προς και από τη Σπάρτη, μάχεται κατά των Περσών, και τρέχει εκ νέου ακόμη 40 χιλιόμετρα για να ανακοινώσει τη νίκη στους Αθηναίους. Εφικτό;

Η Αγιάτη Μπενάρδου μιλά με την μαραθωνοδρόμο Αλεξάνδρα Τσεσμελή όχι για την ιστορία του Μαραθωνίου δρόμου, αλλά για τη σημερινή εμπειρία του διάσημου αυτού αγώνα.

Η Αλεξάνδρα Τσεσμελή έτρεξε τον πρώτο της μαραθώνιο στην Αθήνα το 2013. Έκτοτε έχει συμμετάσχει σε μαραθωνίους αλλά και μικρότερους αγώνες, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό σε πόλεις όπως η Νέα Υόρκη, το Σικάγο, το Παρίσι, το Βερολίνο και η Βιέννη.

Η ενασχόλησή της με το τρέξιμο ήταν και η έμπνευση για την εργασιακή αλλαγή που αποφάσισε να κάνει: άφησε την καριέρα της στο μάρκετινγκ και σπούδασε κλινική διατροφολογία, επάγγελμα το οποίο εξασκεί πλέον σε ιδιωτικό ιατρείο.

Περισσότερα επεισόδια

Υπήρχαν και «άσχημα» αγαλματίδια στην αρχαία Αθήνα

Πώς ορίζεται το γκροτέσκο στο πλαίσιο της αρχαιοελληνικής τέχνης και ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του; Υπάρχουν συγκεκριμένες τεχνικές ή υλικά που προωθούν την συγκεκριμένη αισθητική; Ποια είναι η σχέση μεταξύ του γκροτέσκου και του άσχημου στα ειδώλια; Πώς αντιλαμβάνονταν οι αρχαίοι Έλληνες την έννοια του "άσχημου" και πώς αυτό αντικατοπτρίζεται στην παραγωγή των ειδωλίων;Πώς επηρεάζει...

Ποιοι ήταν οι μαυραγορίτες της Κατοχής;

Kατά τη διάρκεια της γερμανικής Κατοχής (1941–1944), η καθημερινότητα στην Αθήνα ήταν ένας αγώνας για επιβίωση. Ο λιμός του χειμώνα 1941-42 κόστισε τη ζωή σε δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους, κυρίως λόγω της επίταξης τροφίμων από τις δυνάμεις Κατοχής, της καταστροφής των υποδομών και της διακοπής των εμπορικών ροών. Οι κάτοικοι προσπαθούσαν να επιβιώσουν μέσω ανταλλαγών προϊόντων, εξορμήσεων στην...

Τι έτρεχε με τους λαγούς στην αρχαία Αθήνα;

Ο λαγός υπήρξε ένα σημαντικό και πολυδιάστατο σύμβολο στην αρχαία Αθήνα, τόσο στην καθημερινή ζωή όσο και στην τέχνη και τις αντιλήψεις περί θανάτου. Στο απόσπασμα από το «Κυνηγετικόν» του Ξενοφώντα, περιγράφεται αναλυτικά το κυνήγι λαγών, η χρήση σκύλων και παγίδων και ο παιδαγωγικός ρόλος της δραστηριότητας αυτής, καθώς εκπαίδευε τους νέους στην αντοχή, την ταχύτητα και το ήθος του...