podlist.gr

Lifo Mini – Series
Lifo Mini – Series

Greek chic: To «μάτιασμα» από την αρχαιότητα ως σήμερα

Η Ελένη Φάσσα, επίκουρη καθηγήτρια Ελληνιστικής και Ρωμαϊκής Ιστορίας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, η Ευγενία Ρούσσου, ανθρωπολόγος- ερευνήτρια, η Βίκυ, ιδιωτική υπάλληλος, και ο γραφίστας Γιάννης Καρλόπουλος μιλούν στο νέο ηχητικό ντοκιμαντέρ της Κωνσταντίνας Βούλγαρη για το «μάτι» και το «ξεμάτιασμα».

Διηγούνται την ιστορία της βασκανίας και της σχέσης πολλών ανθρώπων με αυτήν, από τα αρχαία χρόνια μέχρι σήμερα. Τι έχει παραμείνει ίδιο και τι έχει αλλάξει; Γιατί συνεχίζουμε να πιστεύουμε στο ξεμάτιασμα; Και πόσο «ελληνικό» ή «διεθνές» είναι τελικά;

Ακούγονται αποσπάσματα από την ταινία «Η κυρά μας η μαμή» του Αλέκου Σακελλάριου και από το βιβλίο «Η εικόνα και το βλέμμα του Τζον Μπέργκερ» των εκδόσεων Μεταίχμιο.

Περισσότερα επεισόδια

Μαρία Κάλλας: Οι ηρωίδες της ζωής της

Όταν η Μαρία Καλλας ανέβαινε στη σκηνή, ήταν απόλυτα υποταγμένη στον συνθέτη. Ο πρωταρχικός σκοπός ήταν ένας: να μεταμορφωθεί στην εκάστοτε ηρωίδα και να βιώσει το δραματικό πεπρωμένο της. Η κορυφαία τραγουδίστρια του 20ού αιώνα όμως δεν έδωσε μόνο φωνή στις παρτιτούρες. Αγάπησε βαθιά τις γυναίκες που τραγούδησε και υποδύθηκε. Ταυτίστηκε μαζί τους σε τέτοιο βαθμό που ακόμα και σήμερα, 100...

Μαρία Κάλλας: Τα αθηναϊκά χρόνια

Η Μαρία Κάλλας ήρθε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1937, βίαια αποκομμένη από τη γενέτειρά της, τη Νέα Υόρκη. Μαζί της είχε τρία καναρίνια, δώρο του πατέρα της, τα λιγοστά, φτωχικά της υπάρχοντα, τα άχαρα ρούχα της, τις φιλοδοξίες, τις δικές της και κυρίως της μαμάς της, η οποία διψούσε για κοινωνική καταξίωση, και τις εφηβικές αγωνίες μιας κοπέλας που δεν είχε εισπράξει αγάπη ως τότε. Στη Νέα...

Μαρία Κάλλας: H γυναίκα πίσω από τον μύθο

Η Μαρία Κάλλας ήταν μια επιβλητική παρουσία. Ήταν ψηλή, είχε πελώρια, εκφραστικά καστανά μάτια με τα οποία κάρφωνε ό,τι ήθελε να μαγνητίσει. Tο πρόσωπό της ακτινοβολούσε όταν γελούσε και η φωνή της, εκτός σκηνής, είχε μια ευγένεια και μια συστολή. Τα χέρια της, που μικρή δεν ήξερε τι να τα κάνει, μεγαλώνοντας αποφάσισε να τα εντάξει στα εκφραστικά της εργαλεία κι έγιναν κι αυτά ένα ακόμα...