podlist.gr

Lifo Mini – Series
Lifo Mini – Series

Ποιος σκότωσε τον Τζορτζ Πολκ, Επεισόδιο 3: Η κατασκευή ενός ενόχου

Ποια η σχέση του δημοσιογράφου Γρηγόρη Στακτόπουλου με το ΚΚΕ; Ποιος βρήκε και έστειλε τον φάκελο με την ταυτότητα του Πολκ στην αστυνομία; Μέχρι που μπορεί να φτάσει η εξουσία του Νικόλαου Μουσχουντή; Ποιοι είναι οι 12 ύποπτοι της λίστας Κέλις;
 

Η συγγραφέας Σοφία Νικολαϊδου, η αρχαιολόγος Βασιλική Καρτσιακλή, οι ιστορικοί Τάσος Σακελλαρόπουλος, Στρατής Μπουρνάζος, ο καθηγητής Νομικής και ποινικολόγος Ηλίας Αναγνωστόπουλος και ο σκηνοθέτης Βασίλης Παπαβασιλείου σχολιάζουν, αφηγούνται και συνθέτουν τα κομμάτια του παζλ. Κείμενα του Γρηγόρη Στακτόπουλου διαβάζει ο ηθοποιός Γιώργος Συμεωνίδης, ενώ ακούμε και αποσπάσματα από υλικά αρχείου.
 

Στα τέσσερα επεισόδια αυτού του ηχητικού ντοκιμαντέρ, η Κωνσταντίνα Βούλγαρη αφηγείται την ιστορία της δολοφονίας του Τζορτζ Πολκ στη Θεσσαλονίκη τον Μάιο του 1948. Ταυτόχρονα, αναδεικνύεται η σκευωρία σε βάρος του δημοσιογράφου Γρηγόρη Στακτόπουλου που σφράγισε τη δολοφονία του Πολκ, ένα μελανό σημείο της ελληνικής δικαιοσύνης.

Η σειρά podcasts «Ποιος σκότωσε τον Τζορτζ Πολκ» έχει στοιχεία πολιτικού θρίλερ, κατασκοπείας και αστυνομικού δράματος στην καρδιά του Εμφυλίου. Μια ιστορία γεμάτη συγκρούσεις εξουσιών, παρεμβάσεις ξένων υπηρεσιών συνωμοσίες και ιδεολογικό πόλεμο.

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ

Στρατής Μπουρνάζος - Ιστορικός

Σωτήρης Ριζάς -  Διευθυντής του Κέντρου Ερεύνης της Ιστορίας του Νεώτερου Ελληνισμού της Ακαδημίας Αθηνών

Τάσος Σακελλαρόπουλος - Ιστορικός, Υπεύθυνος Ιστορικών Αρχείων Μουσείου Μπενάκη

Βασιλική Καρτσιακλή - Αρχαιολόγος, ξεναγός, co-founder της dot2dot

Σοφία Νικολαΐδου - Συγγραφέας, καθηγήτρια Δημιουργικής Γραφής στο ΑΠΘ

Βασίλης Παπαβασιλείου - Σκηνοθέτης, ηθοποιός, συγγραφέας

Ηλίας Αναγνωστόπουλος - Καθηγητής Νομικής ΕΚΠΑ, ποινικολόγος, δικηγόρος

Διαβάζουν οι ηθοποιοί: Μιχάλης Συριόπουλος, Γιώργος Συμεωνίδης

ΠΗΓΕΣ
 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  1. Μιχάλης Ιγνατίου - Κώστας Παπαϊωάννου «Οι έξι θάνατοι του Τζορτζ Πολκ», εκδόσεις Παττάκη
  2. Έντμουντ Κίλι, «Φόνος στο Θερμαϊκό», εκδόσεις Γνώση, μετ. Μαριζέτα Γεωργουλέα
  3. Κώστα Χατζηαργύρη, «Η υπόθεση Πολκ. Ο ρολος των ξένων υπηρεσιών στην Ελλάδα», εκδόσεις Gutenberg
  4. Paul Porter, «Ζητείται, ένα θαύμα για την Ελλάδα. Ημερολόγιο ενός προεδρικού απεσταλμένου, 20 Ιανουαρίου - 27 Φεβρουαρίου 1947», Μεταμεσονύχτιες εκδόσεις
  5. Γρηγόρης Στακτόπουλος, «Υπόθεση Πολκ. Η προσωπική μου μαρτυρία», εκδόσεις Γνώση
  6. Βάσος Τσιμπιδάρος, «Με την άκρη της πένας», εκδόσεις Καστανιώτη
  7. Γιώργος Λεονταρίτης - Γιάννης Μαρής, «Ο Γιάννης Μαρής για την υπόθεση Πολκ / Ποιος σκότωσε τον Πολκ;», εκδόσεις Άγρα
  8. Σωτήρης Ριζάς, «Απ’ την απελευθέρωση στον εμφύλιο», εκδόσεις Καστανιώτης
ΥΛΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟΥ
  • Ταινία «Κιέριον», του Δήμου Θέου
  • «Νυχτερινός Επισκέπτης», ενημερωτική εκπομπή του Άρη Σκιαδόπουλου, ΕΡΤ, σκηνοθεσία Γιώργος Σιούλας
  • «Who killed George Polk?»-  Ηχητικά ντοκιμαντέρ του Στίβεν Πορτνόι για το CBS
  • «Μικρά κομμάτια Ιστορίας – “Υπόθεση Πολκ”», ΕΡΤ 3

Περισσότερα επεισόδια

Μαρία Κάλλας: Οι ηρωίδες της ζωής της

Όταν η Μαρία Καλλας ανέβαινε στη σκηνή, ήταν απόλυτα υποταγμένη στον συνθέτη. Ο πρωταρχικός σκοπός ήταν ένας: να μεταμορφωθεί στην εκάστοτε ηρωίδα και να βιώσει το δραματικό πεπρωμένο της. Η κορυφαία τραγουδίστρια του 20ού αιώνα όμως δεν έδωσε μόνο φωνή στις παρτιτούρες. Αγάπησε βαθιά τις γυναίκες που τραγούδησε και υποδύθηκε. Ταυτίστηκε μαζί τους σε τέτοιο βαθμό που ακόμα και σήμερα, 100...

Μαρία Κάλλας: Τα αθηναϊκά χρόνια

Η Μαρία Κάλλας ήρθε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1937, βίαια αποκομμένη από τη γενέτειρά της, τη Νέα Υόρκη. Μαζί της είχε τρία καναρίνια, δώρο του πατέρα της, τα λιγοστά, φτωχικά της υπάρχοντα, τα άχαρα ρούχα της, τις φιλοδοξίες, τις δικές της και κυρίως της μαμάς της, η οποία διψούσε για κοινωνική καταξίωση, και τις εφηβικές αγωνίες μιας κοπέλας που δεν είχε εισπράξει αγάπη ως τότε. Στη Νέα...

Μαρία Κάλλας: H γυναίκα πίσω από τον μύθο

Η Μαρία Κάλλας ήταν μια επιβλητική παρουσία. Ήταν ψηλή, είχε πελώρια, εκφραστικά καστανά μάτια με τα οποία κάρφωνε ό,τι ήθελε να μαγνητίσει. Tο πρόσωπό της ακτινοβολούσε όταν γελούσε και η φωνή της, εκτός σκηνής, είχε μια ευγένεια και μια συστολή. Τα χέρια της, που μικρή δεν ήξερε τι να τα κάνει, μεγαλώνοντας αποφάσισε να τα εντάξει στα εκφραστικά της εργαλεία κι έγιναν κι αυτά ένα ακόμα...