podlist.gr

Lifo Mini – Series
Lifo Mini – Series

Ποιος σκότωσε τον Τζορτζ Πολκ, Επεισόδιο 4: Η δίκη, η καταδίκη και η πρωτοφανής τρομοκρατία της εποχής

Πως αλλάζει η Ελλάδα τη δεκαετία του 50; Πως αντέδρασε ο μικρός αδερφός του Τζoρτζ Πολκ στη σκευωρία κατά του Στακτόπουλου; Πως είναι να κρατείσαι επί τέσσερα χρόνια παράνομα στην ασφάλεια; Ποιοι βοήθησαν να αποφυλακιστεί ο Στακτόπουλος;
 

Οι ιστορικοί Τάσος Σακελλαρόπουλος και Στρατής Μπουρνάζος, ο σκηνοθέτης Βασίλης Παπαβασιλείου, η συγγραφέας Σοφία Νικολαϊδου και ο καθηγητής Νομικής και ποινικολόγος Ηλίας Αναγνωστόπουλος μιλούν στο τελευταίο επεισόδιο της σειράς που αφορά στις άδικες ταλαιπωρίες που υπέστη ο Γρηγόρης Στακτόπουλος.
 

Στα τέσσερα επεισόδια αυτού του ηχητικού ντοκιμαντέρ, η Κωνσταντίνα Βούλγαρη αφηγείται την ιστορία της δολοφονίας του Τζορτζ Πολκ στη Θεσσαλονίκη τον Μάιο του 1948. Ταυτόχρονα, αναδεικνύεται η σκευωρία σε βάρος του δημοσιογράφου Γρηγόρη Στακτόπουλου που σφράγισε τη δολοφονία του Πολκ, ένα μελανό σημείο της ελληνικής δικαιοσύνης.

Η σειρά podcasts «Ποιος σκότωσε τον Τζορτζ Πολκ» έχει στοιχεία πολιτικού θρίλερ, κατασκοπείας και αστυνομικού δράματος στην καρδιά του Εμφυλίου. Μια ιστορία γεμάτη συγκρούσεις εξουσιών, παρεμβάσεις ξένων υπηρεσιών συνωμοσίες και ιδεολογικό πόλεμο.

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ

Στρατής Μπουρνάζος - Ιστορικός

Σωτήρης Ριζάς -  Διευθυντής του Κέντρου Ερεύνης της Ιστορίας του Νεώτερου Ελληνισμού της Ακαδημίας Αθηνών

Τάσος Σακελλαρόπουλος - Ιστορικός, Υπεύθυνος Ιστορικών Αρχείων Μουσείου Μπενάκη

Βασιλική Καρτσιακλή - Αρχαιολόγος, ξεναγός, co-founder της dot2dot

Σοφία Νικολαΐδου - Συγγραφέας, καθηγήτρια Δημιουργικής Γραφής στο ΑΠΘ

Βασίλης Παπαβασιλείου - Σκηνοθέτης, ηθοποιός, συγγραφέας

Ηλίας Αναγνωστόπουλος - Καθηγητής Νομικής ΕΚΠΑ, ποινικολόγος, δικηγόρος

Διαβάζουν οι ηθοποιοί: Μιχάλης Συριόπουλος, Γιώργος Συμεωνίδης

ΠΗΓΕΣ
 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  1. Μιχάλης Ιγνατίου - Κώστας Παπαϊωάννου «Οι έξι θάνατοι του Τζορτζ Πολκ», εκδόσεις Παττάκη
  2. Έντμουντ Κίλι, «Φόνος στο Θερμαϊκό», εκδόσεις Γνώση, μετ. Μαριζέτα Γεωργουλέα
  3. Κώστα Χατζηαργύρη, «Η υπόθεση Πολκ. Ο ρολος των ξένων υπηρεσιών στην Ελλάδα», εκδόσεις Gutenberg
  4. Paul Porter, «Ζητείται, ένα θαύμα για την Ελλάδα. Ημερολόγιο ενός προεδρικού απεσταλμένου, 20 Ιανουαρίου - 27 Φεβρουαρίου 1947», Μεταμεσονύχτιες εκδόσεις
  5. Γρηγόρης Στακτόπουλος, «Υπόθεση Πολκ. Η προσωπική μου μαρτυρία», εκδόσεις Γνώση
  6. Βάσος Τσιμπιδάρος, «Με την άκρη της πένας», εκδόσεις Καστανιώτη
  7. Γιώργος Λεονταρίτης - Γιάννης Μαρής, «Ο Γιάννης Μαρής για την υπόθεση Πολκ / Ποιος σκότωσε τον Πολκ;», εκδόσεις Άγρα
  8. Σωτήρης Ριζάς, «Απ’ την απελευθέρωση στον εμφύλιο», εκδόσεις Καστανιώτης
ΥΛΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟΥ
  • Ταινία «Κιέριον», του Δήμου Θέου
  • «Νυχτερινός Επισκέπτης», ενημερωτική εκπομπή του Άρη Σκιαδόπουλου, ΕΡΤ, σκηνοθεσία Γιώργος Σιούλας
  • «Who killed George Polk?»-  Ηχητικά ντοκιμαντέρ του Στίβεν Πορτνόι για το CBS
  • «Μικρά κομμάτια Ιστορίας – “Υπόθεση Πολκ”», ΕΡΤ 3

Περισσότερα επεισόδια

Μαρία Κάλλας: Οι ηρωίδες της ζωής της

Όταν η Μαρία Καλλας ανέβαινε στη σκηνή, ήταν απόλυτα υποταγμένη στον συνθέτη. Ο πρωταρχικός σκοπός ήταν ένας: να μεταμορφωθεί στην εκάστοτε ηρωίδα και να βιώσει το δραματικό πεπρωμένο της. Η κορυφαία τραγουδίστρια του 20ού αιώνα όμως δεν έδωσε μόνο φωνή στις παρτιτούρες. Αγάπησε βαθιά τις γυναίκες που τραγούδησε και υποδύθηκε. Ταυτίστηκε μαζί τους σε τέτοιο βαθμό που ακόμα και σήμερα, 100...

Μαρία Κάλλας: Τα αθηναϊκά χρόνια

Η Μαρία Κάλλας ήρθε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1937, βίαια αποκομμένη από τη γενέτειρά της, τη Νέα Υόρκη. Μαζί της είχε τρία καναρίνια, δώρο του πατέρα της, τα λιγοστά, φτωχικά της υπάρχοντα, τα άχαρα ρούχα της, τις φιλοδοξίες, τις δικές της και κυρίως της μαμάς της, η οποία διψούσε για κοινωνική καταξίωση, και τις εφηβικές αγωνίες μιας κοπέλας που δεν είχε εισπράξει αγάπη ως τότε. Στη Νέα...

Μαρία Κάλλας: H γυναίκα πίσω από τον μύθο

Η Μαρία Κάλλας ήταν μια επιβλητική παρουσία. Ήταν ψηλή, είχε πελώρια, εκφραστικά καστανά μάτια με τα οποία κάρφωνε ό,τι ήθελε να μαγνητίσει. Tο πρόσωπό της ακτινοβολούσε όταν γελούσε και η φωνή της, εκτός σκηνής, είχε μια ευγένεια και μια συστολή. Τα χέρια της, που μικρή δεν ήξερε τι να τα κάνει, μεγαλώνοντας αποφάσισε να τα εντάξει στα εκφραστικά της εργαλεία κι έγιναν κι αυτά ένα ακόμα...