podlist.gr

30 χλμ./ώρα: Ουτοπία ή αναγκαιότητα;

Στο 19ο επεισόδιο του Podcast της Αthens Voice  «Μετακινήσου αλλιώς», με την υποστήριξη της ΔΕΗ, καλεσμένος του Μάνου Χαραλαμπάκη, είναι ο καθηγητής-Διευθυντής του Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Γιώργος Γιαννής. Πρόκειται για τον επικεφαλής του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας του ΕΜΠ ο οποίος υλοποίησε ένα μοναδικό επίτευγμα: Έτρεξε σε 30 μαραθώνιους μέσα σε 30 μήνες, με τελευταίο, τον 30ό στην Αθήνα, με στόχο να προωθήσει τα 30χλμ ως όριο ταχύτητας στους δρόμους, ώστε να έχουμε πιο ασφαλείς, βιώσιμες και «πράσινες» πόλεις.

Στο ερώτημα αν το όριο των 30χλμ είναι ουτοπία ή αναγκαιότητα, ο καθηγητής υποστηρίζει με στοιχεία το δεύτερο: «Σε όσες πόλεις εφαρμόστηκε το μέτρο των 30χλμ τα αποτελέσματα είναι θεαματικά, αφού επιτεύχθηκε μείωση των νεκρών στα οδικά ατυχήματα κατά 37% κατά μέσο όρο». Η βασική αρχή για τα 30χλμ, υπογραμμίζει «είναι να μειώνουμε το όριο ταχύτητας εκεί όπου έχει πολλούς πεζούς αλλά και ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές για να τους προστατεύσουμε». Επισημαίνει δε πως, αν εφαρμοστεί το μέτρο, το όφελος δεν θα είναι μόνο η ασφάλεια αλλά θα βοηθήσει να βγουν και να μετακινηθούν με το ποδήλατο πολλοί που τώρα φοβούνται να το κάνουν. Επιπλέον, λέει θα παρακινήσει πολλούς να μετακινούνται με τα ΜΜΜ, το λεωφορείο, το Μετρό. Για την εφαρμογή του μέτρου όμως απαιτείται επιμονή. «Η Πολιτεία οφείλει να καθοδηγήσει την κοινωνία. Η Παιδεία αλλάζει από τις πρωτοβουλίες της Πολιτείας. Ας ελπίσουμε ότι από τις ανακοινώσεις θα πάμε στις πράξεις». Τονίζει δε ότι ειδικά στην Ελλάδα ζούμε σε μία αδιέξοδη κυριαρχία των ΙΧ αυτοκινήτων. Οι δρόμοι είναι πλέον «αποθήκες» αυτοκινήτων. Πρέπει να αποδώσουμε τον δημόσιο χώρο στη ζωή στην πόλη, στους πεζούς, στους ποδηλάτες. Είναι αδύνατον να χωρέσουμε όλοι την ώρα αιχμής χρησιμοποιώντας το ΙΧ μας!».

Περισσότερα επεισόδια

Με το ΙΧ κυκλοφορούμε αλλά για τον διπλανό αδιαφορούμε…

«Μοιράσου τον δρόμο». Πότε είδατε ή ακούσατε αυτή την καμπάνια στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο, στα social media; Με τόσα τροχαία ατυχήματα και νεκρούς στην άσφαλτο θα έπρεπε αυτή η φράση να μας έχει γίνει βίωμα. Κι όμως δεν υπάρχει πουθενά.«Δεν έχουμε κουλτούρα να μοιραζόμαστε τίποτα (…) Παρατηρείται έλλειψη σεβασμού από τους οδηγούς ΙΧ προς τα οχήματα μικροκινητικότητας (ποδήλατα, πατίνια...

Ο αναλυτής μετοχών που πάει στη δουλειά με το ποδήλατο

Είμαστε… κολλημένοι σε κακές συνήθειες και στερεότυπα. Θεωρούμε –εσφαλμένα βέβαια– ότι όλα πρέπει να γίνονται με το αυτοκίνητο. Έχουμε την εντύπωση –λανθασμένα ξανά– ότι ένα τραπεζικό στέλεχος ή ένας αναλυτής μετοχών πρέπει να κάνει τις μετακινήσεις του αποκλειστικά με αυτοκίνητο και μάλιστα με ένα ακριβό μοντέλο. Δεν είναι όμως έτσι.Στο 30ο επεισόδιο του Podcast «Μετακινήσου αλλιώς» ο...

Περπάτα για να μην χάνεις τα αρχιτεκτονικά στολίδια της πόλης σου

Ποιο είναι το εκλεκτικιστικό κτίριο που ξεχωρίζει κοντά στα γραφεία της Athens Voice; Πού είναι το παλιό σπίτι του Αυστριακού πρέσβη στην ίδια γειτονιά; Tην 7όροφη πολυκατοικία της οδού Ναυαρίνου, του μοντέρνου κινήματος του 1930, τη γνωρίζετε; Αν δεν περπατήσετε, όλα τα παραπάνω αρχιτεκτονικά στολίδια δεν θα τα γνωρίσετε.Το Podcast «Μετακινήσου αλλιώς», στο 29ο επεισόδιο, «παντρεύει» πολιτισμό...