podlist.gr

Ηλεκτρικό ποδήλατο από το Α έως το Ω

Πόσο κοστίζει ένα ηλεκτρικό ποδήλατο; Πώς το φορτίζω; Βοηθάει στις ανηφόρες; Τι πρέπει να κάνω για να μην μου το κλέψουν; Στο 18ο επεισόδιο του Podcast Μετακινήσου αλλιώς της Αthens Voice, με την υποστήριξη της ΔΕΗ, ο καλεσμένος του Μάνου Χαραλαμπάκη, ο ταμίας της ΠοδηλΑΤΤΙΚΗΣ Κοινότητας και της Ελληνικής Ομοσπονδίας Αστικής Ποδηλασίας, δικηγόρος Αντώνης Σηφάκης, εξηγεί όσα πρέπει να ξέρουμε για να περιορίσουμε το αυτοκίνητο και να μετακινηθούμε με ηλεκτρικό ποδήλατο στην πόλη. 

«Με το ηλεκτρικό ποδήλατο έχεις τη δυνατότητα να κάνεις σε μία αξιοπρεπή κατάσταση, χωρίς να έχεις ιδρώσει πολύ, χωρίς να έχεις κουραστεί πολύ, πολύ περισσότερα χιλιόμετρα σε σύγκριση με ένα συμβατικό ποδήλατο» επισημαίνει ο κ. Σηφάκης. Για την Αθήνα, τονίζει, «το ηλεκτρικό είναι ο ιδανικός τρόπος μετακίνησης». Ο ίδιος, μολονότι διαθέτει και αυτοκίνητο, χρησιμοποιεί το ηλεκτρικό ποδήλατό του για τα 12 χιλιόμετρα που κάνει καθημερινά για τη δουλειά του στο κέντρο τη Αθήνας. Λέει ότι αν γίνουν και ποδηλατόδρομοι «το ηλεκτρικό ποδήλατο θα μπορούσε να είναι το μαζικό μέσο μεταφοράς» ειδικά για περιοχές με ανηφόρες όπως Άνω Κυψέλη, Γκύζη, Ζωγράφου. Όσο για τα οφέλη του ηλεκτρικού ποδηλάτου, γενικά του ποδηλάτου, ξεκαθαρίζει:  «Το ποδήλατο βοηθάει όλους του υπόλοιπους χρήστες οχημάτων. Βγάζει ένα Ι.Χ. από την κυκλοφορία. Δεν ρυπαίνει. Είναι αθόρυβο. Γι’ αυτό πρέπει να προωθηθεί από το Υπουργείο και τους Δήμους με την δημιουργία ποδηλατικών υποδομών».

Περισσότερα επεισόδια

Οδηγοί λεωφορείων μπήκαν στη θέση ποδηλατών - Ένα βιωματικό σεμινάριο

Όταν οδηγούμε, μοιραζόμαστε τον δρόμο; Μήπως νομίζουμε ότι πρέπει πάντα οι άλλοι να μας παραχωρούν προτεραιότητα; Διευκολύνουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς; Και επίσης τα λεωφορεία προσέχουν τους ποδηλάτες; Σε όλα τα παραπάνω, δηλαδή στη σημασία της αρμονικής συνύπαρξης των οχημάτων στον δρόμο αλλά και για την αναγκαιότητα να «μπαίνουμε στη θέση του άλλου» απαντούν ο Τάκης Ξουρής, επιχειρησιακός...

Ο εκπαιδευτικός και οι μαθήτριες που διδάσκουν οδική ασφάλεια και πώς να μετακινούμαστε αλλιώς

Τα παιδιά θέλουν μία πόλη όπου οι πεζοί, οι πολίτες με αναπηρία, οι ποδηλάτες, οι γονείς με παιδικά καρότσια δεν θα κινδυνεύουν από τις υψηλές ταχύτητες των ΙΧ και από τα παρκαρισμένα οχήματα. Το πολύ ελπιδοφόρο είναι μάλιστα πως οι μαθητές δεν μένουν άπραγοι. Διεκδικούν με πράξεις μία βιώσιμη πόλη.Στο 27ο επεισόδιο του Podcast της Αthens Voice «Μετακινήσου αλλιώς» καλεσμένοι του Μάνου...

Λιγότερο αυτοκίνητο για πιο «δροσερές» πόλεις

Το ξέρετε ότι τα ΙΧ αυτοκίνητα συμβάλλουν σημαντικά όχι μόνο στην αέρια ρύπανση μίας πόλης αλλά και στην αύξηση της θερμοκρασίας της; Κι αυτό διότι παράγουν θερμότητα. Το ξέρετε, αλλά δεν του έχετε δώσει τόσο σημασία. Όσο πιο επιβαρυμένη είναι μία περιοχή από έντονο μποτιλιάρισμα, τόσο υψηλότερη είναι η θερμοκρασία. Nα γιατί η Αθήνα μετατρέπεται σε… καμίνι! Όλα τα παραπάνω τα εξηγεί με εύληπτο...