podlist.gr

Χρειάζεται η Αθήνα κι άλλες πεζοδρομήσεις;

Στο 17ο επεισόδιο του Podcast της Αthens Voice «Μετακινήσου αλλιώς», με την υποστήριξη της ΔΕΗ, ο Μάνος Χαραλαμπάκης συζητάει με τον ομότιμο καθηγητή Θεωρίας της Αρχιτεκτονικής του ΕΜΠ Παναγιώτη Τουρνικιώτη για το αν η Αθήνα χρειάζεται κι άλλες πεζοδρομήσεις. Ο διακεκριμένος επιστήμονας, με έργο και δράση για τη σύγχρονη πόλη, αναδεικνύει πόσο αναγκαίο είναι για την Πρωτεύουσα να δώσει περισσότερο χώρο σε πεζούς, ποδήλατα, ΜΜΜ. Το πιο σημαντικό δεν είναι πάντα ο πεζόδρομος αλλά τι χώρο δίνει ο δρόμος στον πεζό, επισημαίνει. «Το κύριο πρόβλημά μας σήμερα είναι ένας πληθωρισμός του ιδιωτικού αυτοκινήτου» αλλά και «μία «εχθρικότητα απέναντι στον πεζό» λέει. Καυτηριάζει την υπερβάλλουσα διάθεση αμφισβήτησης στην Ελλάδα για έργα που δίνουν περισσότερο χώρο στον πεζό: «Γιατί μας αρέσει να περπατάμε στο Παρίσι, στη Σεν Ζερμεν, στη Σεν Μισέλ που έχουν φαρδιά πεζοδρόμια και λιγότερα αυτοκίνητα, αλλά όταν το κάνουμε εμείς, δεν είναι καλό;»

Επίσης, θυμίζει μεγάλες διαδρομές της Αθήνας που είχαν μελετηθεί από το ΕΜΠ για λογαριασμό του υπουργείου Περιβάλλοντος και περιλάμβαναν περιορισμό των λωρίδων αυτοκινήτου και έργα για τους πεζούς. Όμως οι μελέτες αυτές έμειναν στο… συρτάρι. Όπως και ο σχεδιασμός ανάπλασης της Πανεπιστημίου το γνωστό «Re-think Athens» που απέκλειε τη διέλευση Ι.Χ., από τη σημερινή λεωφόρο. Εντούτοις αισιοδοξεί ότι οι επόμενες γενιές θα εφαρμόσουν αυτόν τον πρωτοποριακό σχεδιασμό «για να πετύχουν καλύτερες συνθήκες ζωής για τους πολίτες».

Περισσότερα επεισόδια

Οδηγοί λεωφορείων μπήκαν στη θέση ποδηλατών - Ένα βιωματικό σεμινάριο

Όταν οδηγούμε, μοιραζόμαστε τον δρόμο; Μήπως νομίζουμε ότι πρέπει πάντα οι άλλοι να μας παραχωρούν προτεραιότητα; Διευκολύνουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς; Και επίσης τα λεωφορεία προσέχουν τους ποδηλάτες; Σε όλα τα παραπάνω, δηλαδή στη σημασία της αρμονικής συνύπαρξης των οχημάτων στον δρόμο αλλά και για την αναγκαιότητα να «μπαίνουμε στη θέση του άλλου» απαντούν ο Τάκης Ξουρής, επιχειρησιακός...

Ο εκπαιδευτικός και οι μαθήτριες που διδάσκουν οδική ασφάλεια και πώς να μετακινούμαστε αλλιώς

Τα παιδιά θέλουν μία πόλη όπου οι πεζοί, οι πολίτες με αναπηρία, οι ποδηλάτες, οι γονείς με παιδικά καρότσια δεν θα κινδυνεύουν από τις υψηλές ταχύτητες των ΙΧ και από τα παρκαρισμένα οχήματα. Το πολύ ελπιδοφόρο είναι μάλιστα πως οι μαθητές δεν μένουν άπραγοι. Διεκδικούν με πράξεις μία βιώσιμη πόλη.Στο 27ο επεισόδιο του Podcast της Αthens Voice «Μετακινήσου αλλιώς» καλεσμένοι του Μάνου...

Λιγότερο αυτοκίνητο για πιο «δροσερές» πόλεις

Το ξέρετε ότι τα ΙΧ αυτοκίνητα συμβάλλουν σημαντικά όχι μόνο στην αέρια ρύπανση μίας πόλης αλλά και στην αύξηση της θερμοκρασίας της; Κι αυτό διότι παράγουν θερμότητα. Το ξέρετε, αλλά δεν του έχετε δώσει τόσο σημασία. Όσο πιο επιβαρυμένη είναι μία περιοχή από έντονο μποτιλιάρισμα, τόσο υψηλότερη είναι η θερμοκρασία. Nα γιατί η Αθήνα μετατρέπεται σε… καμίνι! Όλα τα παραπάνω τα εξηγεί με εύληπτο...