podlist.gr

Οι τουρίστες στην Αθήνα θέλουν να μετακινούνται αλλιώς

Στο 22ο επεισόδιο του Podcast της Αthens Voice «Μετακινήσου αλλιώς», με την υποστήριξη της ΔΕΗ, καλεσμένος του Μάνου Χαραλαμπάκη, είναι ο Μάνος Παναγιωτάκης, ιδρυτής και ιδιοκτήτης του τουριστικού γραφείου Athens By Bike και Γενικός Γραμματέας του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Υπαίθριων Δραστηριοτήτων Αναψυχής. Το γραφείο του έχει σχεδιάσει τις περιηγήσεις με ποδήλατο ώστε να είναι απολύτως ασφαλείς για τους τουρίστες, αλλά σε μερικές περιπτώσεις κάποιοι τρομάζουν λίγο με το κυκλοφοριακό χάος της Αθήνας και την έλλειψη ποδηλόδρομων. «Θα ποδηλατήσουμε σ’ αυτούς τους δρόμους;» αναρωτιούνται. Γι’ αυτό ο κ. Παναγιωτάκης επισημαίνει ότι σίγουρα θα βοηθούσε σημαντικά τους τουρίστες αλλά και τα ποδηλατικά tour αν υπήρχε στην Αθήνα ένα δίκτυο ποδηλατόδρομων. «Θα μπορούσε να γίνει μία “αποκέντρωση”. Να βγαίνουμε από το ιστορικό Κέντρο και να επισκεπτόμαστε με ποδήλατα και άλλες περιοχές που έχουν ενδιαφέρον. Δηλαδή η περιοχή του Ψυρρή, της Κυψέλης, να πάμε στο Αρχαιολογικό Μουσείο. Αυτό δηλαδή που θέλει και ο Δήμος για να αναπτυχθεί τουριστικά η πόλη. Αυτές οι περιοχές τώρα είναι μη προσβάσιμες με ποδήλατο. Εξάλλου αν δημιουργηθούν υποδομές για το ποδήλατο το όφελος θα είναι πρωτίστως για τους πολίτες της Αθήνας και έπειτα και για τους τουρίστες».

Σημειώνει επίσης ότι θεωρεί αδιανόητο «πως τα δύο καινούρια έργα στην Πρωτεύουσα, η Πανεπιστημίου και η Βασιλίσσης Όλγας δεν έχουν ποδηλατόδρομους! Μιλάμε για καινούρια έργα. Το ποδήλατο το διώχνουν, ενώ θα έπρεπε να το αγκαλιάσουν. Αντίθετα, τα αμάξια είναι αυτά που πρέπει να φύγουν, ξεκινώντας από το Κέντρο».

Υπενθυμίζει ακόμη ότι εδώ και αρκετά χρόνια ακούμε την υπόσχεση για την κατασκευή του ποδηλατόδρομου (βόρειος άξονας) που θα ξεκινάει από την Κηφισιά και θα φτάνει έως το Κέντρο αλλά ακόμη δεν τον έχουμε δει.

Περισσότερα επεισόδια

Οδηγοί λεωφορείων μπήκαν στη θέση ποδηλατών - Ένα βιωματικό σεμινάριο

Όταν οδηγούμε, μοιραζόμαστε τον δρόμο; Μήπως νομίζουμε ότι πρέπει πάντα οι άλλοι να μας παραχωρούν προτεραιότητα; Διευκολύνουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς; Και επίσης τα λεωφορεία προσέχουν τους ποδηλάτες; Σε όλα τα παραπάνω, δηλαδή στη σημασία της αρμονικής συνύπαρξης των οχημάτων στον δρόμο αλλά και για την αναγκαιότητα να «μπαίνουμε στη θέση του άλλου» απαντούν ο Τάκης Ξουρής, επιχειρησιακός...

Ο εκπαιδευτικός και οι μαθήτριες που διδάσκουν οδική ασφάλεια και πώς να μετακινούμαστε αλλιώς

Τα παιδιά θέλουν μία πόλη όπου οι πεζοί, οι πολίτες με αναπηρία, οι ποδηλάτες, οι γονείς με παιδικά καρότσια δεν θα κινδυνεύουν από τις υψηλές ταχύτητες των ΙΧ και από τα παρκαρισμένα οχήματα. Το πολύ ελπιδοφόρο είναι μάλιστα πως οι μαθητές δεν μένουν άπραγοι. Διεκδικούν με πράξεις μία βιώσιμη πόλη.Στο 27ο επεισόδιο του Podcast της Αthens Voice «Μετακινήσου αλλιώς» καλεσμένοι του Μάνου...

Λιγότερο αυτοκίνητο για πιο «δροσερές» πόλεις

Το ξέρετε ότι τα ΙΧ αυτοκίνητα συμβάλλουν σημαντικά όχι μόνο στην αέρια ρύπανση μίας πόλης αλλά και στην αύξηση της θερμοκρασίας της; Κι αυτό διότι παράγουν θερμότητα. Το ξέρετε, αλλά δεν του έχετε δώσει τόσο σημασία. Όσο πιο επιβαρυμένη είναι μία περιοχή από έντονο μποτιλιάρισμα, τόσο υψηλότερη είναι η θερμοκρασία. Nα γιατί η Αθήνα μετατρέπεται σε… καμίνι! Όλα τα παραπάνω τα εξηγεί με εύληπτο...