podlist.gr

Ποιητική Ανθολογία: «Η Ελλάς των Ελλήνων»

Η «Ελλάς των Ελλήνων» είναι μια ανθολογία ελληνικής ποίησης των τελευταίων διακοσίων χρόνων. Όπως σκωπτικά αναγράφεται στο εξώφυλλο του βιβλίου, είναι μια «παράκαιρη ανθολογία», η οποία, κόντρα στο εορταστικό κλίμα των ημερών, αλλά και τη γενικότερη τάση μας να κοιτάμε προς το παρελθόν με διάθεση ωραιοποίησης, η επιλογή των ποιημάτων από τον ποιητή και μεταφραστή Κώστα Κουτσουρέλη μας οδηγεί στο αντίθετο ρεύμα: μας φέρνει αντιμέτωπους με εικόνες και βιώματα της συλλογικής μας ζωής, από τα οποία συνήθως προτιμούμε να αποστρέφουμε το βλέμμα μας. Δύο αιώνες εθνικά δεινά, λοιπόν, στον καθρέφτη της ποίησης, με τον Στέλιο Μάινα να διαβάζει ποιήματα των Γκάτσου, Ελευθερίου, Ελύτη, Καρυωτάκη, Λειβαδίτη, Σεφέρη και Σουρή.

Περισσότερα επεισόδια

Θανάσης Βαλτινός (1932-2024): μερικές σκέψεις, ένας αποχαιρετισμός

Έφυγε πρόσφατα από τη ζωή, στα 92 του χρόνια, ο Θανάσης Βαλτινός. Πεζογράφος με πολλές περγαμηνές, μεταφραστής αρχαίων κειμένων που ανέβηκαν από τον Κουν, σεναριογράφος βραβευμένος στις Κάννες, διέπρεψε σε ό,τι καταπιάστηκε. Παράλληλα, υπήρξε άνθρωπος που δεν δίσταζε να αναλαμβάνει δημόσιους ρόλους: Πρόεδρος της Εταιρείας Συγγραφέων κατ’ εξακολούθηση, Πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου, Μέλος...

«Η κούκλα»: η πολύτροπη και άγνωστη Δάφνη ντι Μωριέ

«Η κούκλα», είναι ένα ολιγοσέλιδο διήγημα, από τα πρώτα που δημοσίευσε. Μαρτυρά τις επιρροές της, όχι τόσο από τη μεγάλη της αγάπη, τη νεοζηλανδή Κάθριν Μάνσφιλντ, όσο από τον Αμερικανό προπάτορά της Έντκαρ Άλαν Πόε, ενώ στο βάθος διαφαίνεται ο Γκυ ντε Μωπασάν. Το διήγημα είναι ιδανική εισαγωγή στο έργο της Δάφνης ντι Μωριέ, όχι μονάχα επειδή το έγραψε στα είκοσί της, αλλά κι επειδή διαθέτει,...

Το καλύτερο ελληνικό νουάρ είναι deepfake

Το Deepfake έχει τον αέρα των καιρών, με συναίσθηση των ρηγμάτων που κλονίζουν το αίσθημα της πραγματικότητας γύρω μας, όχι μονάχα σε ό,τι αφορά τις αναπαραστάσεις της μέσα από τα Μέσα ή την Τέχνη, αλλά και μέσα στις καρδιές των ανθρώπων. Στο σύμπαν αυτό, οι επινοήσεις ενός φαρσέρ αντιμετωπίζονται με τη σοβαρότητα που αρμόζει στην υψηλή τέχνη. Οι καλές μέρες είναι πίσω, όπως και κάθε συλλογικός...