podlist.gr

Episode 35: The Marte Meo Method (Episode in English)

In this episode we have the honour to discuss with Maria Aarts Director and Founder of Marte Meo International and Maria Stamataki Director of Marte Meo Hellas. 

We focus on different cases that Marte Meo can help parents, educators and children create meaningful interventions. 

Βρείτε Ελληνικούς υπότιτλους στο κανάλι μας στο Youtube 

Marte Meo (Latin "by own power") is a method of educational counselling.

It was developed in the late 1970s and early 1980s by the Dutch educational counsellor Maria Aarts. She recognised the difficulties in explaining scientific observations of a child's problems to parents and other educators, as they are often unable to relate to the pedagogic jargon and identify the relevance of these insights in everyday-life situations.

The technique was devised to document typical interactions between a child and an educator by video and later these video(s) are watched by the parents or other educators to enable discussion together. The aim of this was to enable the strengths and weaknesses of both children and educators in their interaction to be more easily recognised, which in turn aims at helping both to gain the power to solve educational issues themselves. Enhanced communication becomes the most important instrument in achieving this. 

https://martemeo.gr/
https://www.martemeo.com/

Σε αυτό το επεισόδιο έχουμε την τιμή και χαρά να φιλοξενήσουμε την Maria Aarts ιδρύτρια του Marte Meo International και την Μαρία Σταματάκη Διευθύντρια του Marte Meo Hellas. 

Marte Meo σημαίνει «με τις δικές μου δυνάμεις». Είναι μέθοδος συμβουλευτικής και ψυχοεκπαίδευσης που βελτιώνει το πώς, άνθρωποι με σημαντικούς ρόλους («φροντιστές»), επικοινωνούν και αλληλεπιδρούν με τους άλλους ανθρώπους («φροντιζόμενους»).

«Φροντιστές» είναι εκείνοι που υποστηρίζουν άλλους – είναι για παράδειγμα ο γονέας, ο εκπαιδευτικός, ο ειδικός ψυχικής υγείας, ο ειδικός παιδαγωγός, ο εκπαιδευτικός, ο επόπτης – ιδιότητες δηλαδή θεσμικές, επαγγελματικές, συγγενικές ή συναισθηματικές. Ιδιότητες πολύ σημαντικές ως προς την επίδρασή τους στους άλλους.



Περισσότερα επεισόδια

Episode 57: Η Ιστορία της Ζαχαρούλας

Η ακραία ενασχόληση με την κατανάλωση τροφίμων που ανήκουν στην κατηγορία «υγιεινά» ή «χαμηλών θερμίδων» εμπίπτει στην κατηγορία της διαταραγμένης συμπεριφοράς ατόμων με διατροφικές διαταραχές .Η Ζαχαρούλα πίσω από την υπερβολική προσήλωση στην επιλογή του φαγητού της και στην πειθαρχημένη - εγκρατή στάση της, έκρυβε επιμελώς όλα όσα μας διηγείται στη δική της ιστορία ψυχοθεραπείας.

Episode 56: Η Ιστορία της Νενέτας

Η ιστορία της Νενέτας, ενός κοριτσιού που ήρθε στον κόσμο, όταν οι γονείς της ήταν μόλις δεκαέξι ετών.Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η ίδια, «έμαθαν να είναι γονείς με μένα».Τι σημαίνει όμως αυτό για τη ζωή ενός παιδιού, πώς διαμορφώνονται οι ισορροπίες όταν στο οικογενειακό σύστημα εμπλέκονται ο παππούς και η γιαγιά σε γονεϊκό ρόλο; Πώς μεγαλώνει ένα παιδί, νιώθοντας ότι είναι η αιτία που οι...

Episode 55: Η Ιστορία της Μαρκέλλας

Η Μαρκέλλα, από την ηλικία των σχολικών της χρόνων θυμάται τις δίαιτες στις οποίες υπέβαλλε τον εαυτό της, μας μιλά για το πως συμπορεύτηκε με τη νευρογενή βουλιμία και πώς η σχέση της με τη μητέρα της έπαιξε και παίζει καθοριστικό ρόλο στην αυτοεικόνα της. Το δικό της ταξίδι στην ψυχοθεραπεία περιλαμβάνει ματαιώσεις και σκληρή προσπάθεια. Στο σήμερα, η Μαρκέλλα αν και συνειδητοποιεί σκληρές...