podlist.gr

Ο Πέτρος Μάρκαρης βάζει τον αστυνόμο Χαρίτο σε καραντίνα!

Ο Πέτρος Μάρκαρης -ο πιο πολυδιαβασμένος και πολυμεταφρασμένος Έλληνας συγγραφέας- γεννήθηκε και μεγάλωσε σ΄ ένα από τα Πριγκηπόννησα, τη Χάλκη. Στην εφηβεία του η οικογένεια εγκαταστάθηκε στην Κωνσταντινούπολη, όπου τελείωσε το αυστριακό λύκειο. Θυμάται τον επιθετικό εθνικισμό του κράτους προς τις μειονότητες, που ήταν σε πλήρη αντίθεση με τις φιλικές σχέσεις μεταξύ Τούρκων και Ρωμιών. Πήγε στη Βιέννη για οικονομικές σπουδές, αλλά τον κέρδισε η μεγάλη του αγάπη για το θέατρο. Ταξίδεψε σ’ όλη την Ευρώπη και στο τότε Ανατολικό Βερολίνο μαγεύτηκε από τις παραστάσεις έργων του Μπρεχτ, ο οποίος τον καθόρισε. Η μπρεχτική «αποστασιοποίηση» είναι φανερή και στο πρώτο του θεατρικό «Η ιστορία του Αλί Ρέτζο» -που ξεγέλασε τη λογοκρισία της χούντας κι έγινε μεγάλη επιτυχία- αλλά και στα αστυνομικά του μυθιστορήματα, με τα οποία είναι γνωστός σε όλο τον κόσμο. Είναι ο «ναυαγός» του Παύλου Τσίμα και μιλάει για όλα: για τη συνεργασία του ως σεναριογράφος με τον Θεόδωρο Αγγελόπουλο, για την «Ανατομία ενός εγκλήματος», για το πώς γεννήθηκε ο ήρωάς του «αστυνόμος Χαρίτος», για την «τριλογία της κρίσης», για την κατάσταση της πολιτικής και του πολιτισμού σήμερα και για το νέο βιβλίο που ετοιμάζει. Ακούστηκαν αποσπάσματα από: Bizim Adalar, Τα Ελληνοτουρκικά, Brahms (2η συμφωνία), Μάνος Χατζιδάκις (Ο Μεγάλος Ερωτικός), Μίκης Θεοδωράκης (Canto General, Los Libertadores), Gino Paoli (Sapore di Sale), Mozart (Symphony 40), Camino de Santiago

Περισσότερα επεισόδια

H Μαρίνα Σάττι κόντρα σε ό,τι τη δυσκολεύει

Ήταν ένα φωνακλάδικο παιδί. Και υπερκινητικό, ετσι τουλάχιστον χαρακτηρίζει η ίδια τον εαυτό της. Προσπαθούσε να αποστηθίζει τραγούδια και στίχους, δεν έβλεπε τη μουσική ως προσωπική έκφραση, ούτε σκεφτόταν ότι θα γίνει τραγουδίστρια. Για τη Μαρίνα Σάττι όλα πια έχουν αλλάξει. Σήμερα εξομολογείται με αυτοπεποίθηση ότι ξέρει πολύ καλά ποια είναι και τι αντιπροσωπεύει. Πέρασαν όμως χρόνια που...

Ο Γιάννης Μπέζος πίσω από τις κλειστές κουρτίνες του θεάτρου

Τι κάνουν οι ηθοποιοί όταν πέφτει η αυλαία; Τι συμβαίνει στα παρασκήνια; Ο αθέατος κόσμος του θεάτρου γοήτευσε, εντυπωσίασε και έκανε τον Γιάννη Μπέζο να ασχοληθεί με την υποκριτική. Για εκείνον κάθε παράσταση είναι ένα προσωπικό στοίχημα. Όπως άλλωστε εξηγεί κάνει μια δουλειά βιωματική, στην οποία «βγάζεις το σώμα σου, τη φωνή σου, τα ελαττώματα σου και κρίνεσαι». Ποια είναι λοιπόν η παράσταση...

Χρήστος Νικολόπουλος: Ένα ταξίδι «με τα φώτα νυσταγμένα και βαριά»

Έχει γράψει 2.200 τραγούδια, έχει συνεργαστεί με όλα τα μεγάλα ονόματα του λαϊκού τραγουδιού και βέβαια έχει ζήσει όλη την εξέλιξη του. Ο Χρήστος Νικολόπουλος, που αγαπά τον όρο «μπουζουκτσής», έχει την ευχέρεια σε μία βραδιά να γράψει ακόμη και τρία κομμάτια. Σε αυτό το podcast ανατρέχει στους σταθμούς της πορείας του και περιγράφει την ιστορία του πρώτου του τραγουδιού, μιλά για τη σχέση του...