Talks | Γιώργος Μανώλης
«ΑΣΦΑΛΗΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ Ο ΕΝΙΑΙΟΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ»
Ο Γιώργος Μανώλης, αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης, σχολιάζει τις εξαγγελίες του νέου υπουργού Μεταφορών για τον σιδηρόδρομο, τονίζοντας ότι ακόμα υπάρχουν ζητήματα ασφαλείας, σχεδόν 2,5 χρόνια από το έγκλημα στα Τέμπη.
Ο ίδιος τονίζει ότι μετά τα Τέμπη έχουν ψηφιστεί τρία νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο, κάτι το οποίο, όπως λέει, δείχνει την ανεπάρκεια του κράτους και την έλλειψη γνώσης πάνω στο ζήτημα, επιβεβαιώνοντας τους εργαζομένους που ακόμα και πριν το δυστύχημα, προειδοποιούσαν για την ασφάλεια και τις υποδομές.
Επιπλέον μιλά για τους άξονες που κινείται το νέο νομοσχέδιο, λέγοντας πως όταν θα βγει σε διαβούλευση, η Ένωση θα το εξετάσει και θα δημοσιοποιήσει τις απόψεις και τις προτάσεις της σε συνέντευξη Τύπου προκειμένου να αναλύσουν όλα τα δεδομένα, καθώς όπως λέει, «η ενημέρωση του κόσμου για τους σιδηροδρόμους αποτελεί υποχρέωση των εργαζομένων».
Αναφερόμενος στο σύστημα γεωεντοπισμού (GPS) που εξήγγειλε ο κ. Κυρανάκης, υποστηρίζει ότι υπάρχει ήδη, ωστόσο τονίζει ότι δεν προσφέρει επιπλέον ασφάλεια ούτε μπορεί να «ενεργήσει» σε περιπτωση που παραστεί ανάγκη, αλλά και ούτε να αντικαταστήσει τα πιστοποιημένα συστήματα ασφαλείας όπως η τηλεδιοίκηση, η οποία σε ορισμένα σημεία δεν υπάρχει, ή το ETCS (αυτόματο φρενάρισμα) που δεν λειτουργεί πουθενά στην Ελλάδα.
Τέλος τονίζει ότι τουλάχιστον σήμερα υπάρχει η αναγνώριση του προβλήματος και σημειώνει πως οτιδήποτε συμβάλλει στην βελτίωση της ασφάλειας είναι καλοδεχούμενο ενώ κλείνοντας σχολιάζει τις δηλώσεις του πρωθυπουργού ότι το «επιτυχημένο παράδειγμα της ΔΕΗ θα μεταφερθεί και στον σιδηρόδρομο», τονίζοντας ότι μόνο με έναν ενιαίο και δημόσιο σιδηρόδρομο μπορεί να υπάρξει αναβάθμιση της ασφάλειας, και όχι με την τοποθέτηση manager.
Συνέντευξη στον Μάριο Διονέλλη, στις 30.04.2025 - www.pisoselides.gr

Πηγή: https://podcasters.spotify.com/pod/show/pisoselides/episodes/Talks-e326j3c